Gå til innhold

Iron Maiden - en albumguide og diskusjonstråd


Ustedalen

Hva er ditt favorittalbum av Iron Maiden?  

237 stemmer

  1. 1. Hva er ditt favorittalbum av Iron Maiden?

    • Iron Maiden
      11
    • Killers
      13
    • The Number of the Beast
      36
    • Piece of Mind
      13
    • Powerslave
      30
    • Somewhere in Time
      20
    • Seventh Son of a Seventh Son
      31
    • No Prayer for the Dying
      1
    • Fear of the Dark
      26
    • The X Factor
      1
    • Virtual XI
      3
    • Brave New World
      22
    • Dance of Death
      5
    • A Matter of Life and Death
      27


Anbefalte innlegg

Til mitt forsvar må jeg si jeg aldri har hatt noe særlig i mot Bayley, men det er bare det av Dickinson, og særlig Di'Anno har en mye bedre vokal.

Er jo forsåvidt av den oppfatning at Bruce Dickinson kanskje var til det bedre for Iron Maiden som band og for utviklingen av musikken deres, men gud Di'Anno kunne (kan) synge :D. Hør albumet "Iron Maiden" og "Killers", og dere vet forhåpentligvis hva jeg snakker om.

 

Og når det gjelder de to første albumene, så er de etter min mening to av de aller beste. Jeg har noen foran dem på min liste, men de havner høyt opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå på youtube.com, og søk på "Blaze Bayley gets mad!"

 

Er moro. Tror det er en i publikum som spytter på Blaze, og gjør Sieg Heil-hilsen til han i førsten av The Trooper.

 

Han og Steve ser dritstygt på han resten av sangen, og kjefter og skriker til han på slutten. Aldri sett Steve så forbanna :p

Lenke til kommentar

Wow, det der var det beste jeg noen sinne har sett. Som en sier, det er forbanna morsomt å se Janick og Dave danse rundt mens Steve og Blaze ser ut som de skal hoppe ut i publikum med øks.

 

"Hey! I'll fucking kill you! I'll fucking kill you myself, you motherfucker"

:!:

 

Nei, Blaze var ikke så veldig bra at det gjorde noe. Jeg liker rett å slett ikke stemmen hans.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Dumminger.

Di'Anno er den beste vokalisten Maiden har hatt. Dickinson er for all del en god vokalist, men Di'Anno har en mye fetere stemme.

 

8260156[/snapback]

 

Er enig i det. Synes ikke Di'Anno har noe spesielt fet eller god stemme, men synes han har den beste av de som har vært innom Maiden. Ja Dickinson kan holde en tone i flere minutter å hva det er han ikke kan, men gud jeg fordrar ikke stemmen hans, jeg synes den er ekkel, å et jævla slit å høre på. Det er min personlige begrunnelse for at Di'Anno er den beste som har vært Maidens vokalister. Dickinson er bedre tekninsk eller hva man skal si, men helt personlig så synes jeg han er forferdelig.

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Dumminger.

Di'Anno er den beste vokalisten Maiden har hatt. Dickinson er for all del en god vokalist, men Di'Anno har en mye fetere stemme.

 

8260156[/snapback]

 

Er enig i det. Synes ikke Di'Anno har noe spesielt fet eller god stemme, men synes han har den beste av de som har vært innom Maiden. Ja Dickinson kan holde en tone i flere minutter å hva det er han ikke kan, men gud jeg fordrar ikke stemmen hans, jeg synes den er ekkel, å et jævla slit å høre på. Det er min personlige begrunnelse for at Di'Anno er den beste som har vært Maidens vokalister. Dickinson er bedre tekninsk eller hva man skal si, men helt personlig så synes jeg han er forferdelig.

 

Takk :)

8260821[/snapback]

Det var en bra måte å si det på! Respekt for den der! Er alt for mange som sier "bruce kan ikke synge" eller "bruce synger falskt" fordi de ikke liker den litt spesielle stemmen hans. Og det er jo bare bullshit.

Lenke til kommentar

Du kan egentlig høre på kva du vil av det som kom mellom Number of the Beast og Seventh Son, ekstremt bra alt sammen.

Når det er sagt, er Hallowed Be Thy Name og Seventh Son of a Seventh Son to knallsterke og ganske forskjellige låter som burde dekke, om ikkje det meste, så i alle fall ein del. ;)

Endret av raspekaker
Lenke til kommentar
Om man skal høre på det som liksom er Iron Maiden, hvilke sanger anbefaler dere meg å høre?

8261769[/snapback]

Start med "Run To The Hills", liker du den så hør hele albumet "Somewhere In Time".

8262921[/snapback]

Slenger meg på den. Ellers så er det jo greit å starte med Edward the Great.

 

normal_edward_the_great.jpg

 

Samlealbum med de mest populære låtene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...