Gå til innhold

Iron Maiden - en albumguide og diskusjonstråd

Ustedalen

Hva er ditt favorittalbum av Iron Maiden?  

237 stemmer

1. 1. Hva er ditt favorittalbum av Iron Maiden?

• Iron Maiden
      11
    • Killers
      13
    • The Number of the Beast
      36
    • Piece of Mind
      13
    • Powerslave
      30
    • Somewhere in Time
      20
    • Seventh Son of a Seventh Son
      31
    • No Prayer for the Dying
      1
    • Fear of the Dark
      26
    • The X Factor
      1
    • Virtual XI
      3
    • Brave New World
      22
    • Dance of Death
      5
    • A Matter of Life and Death
      27

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den er ikke akkurat så veldig morsom, heller mer mystisk, siden jeg veit så lite om denne sangen. Pass The Jam heter den i hvert fall.

9419989[/snapback]

Pass The Jam er en B-side fra Wildest Dreams-singelen, så vidt jeg husker ;) Det er fra en jam-session gutta i bandet hadde under innspillingen av Dance Of Death (More Tea Vicar, som er b-siden på Rainmaker-singelen, er vel også fra samme jam-session. Muligens er Age Of Innocence... How Old? fra No More Lies-EPen også fra nevnte jam-session, uten at jeg skal si noe sikkert).

Lenke til kommentar
Den er ikke akkurat så veldig morsom, heller mer mystisk, siden jeg veit så lite om denne sangen. Pass The Jam heter den i hvert fall.

9419989[/snapback]

Pass The Jam er en B-side fra Wildest Dreams-singelen, så vidt jeg husker ;) Det er fra en jam-session gutta i bandet hadde under innspillingen av Dance Of Death (More Tea Vicar, som er b-siden på Rainmaker-singelen, er vel også fra samme jam-session. Muligens er Age Of Innocence... How Old? fra No More Lies-EPen også fra nevnte jam-session, uten at jeg skal si noe sikkert).

9456087[/snapback]

Jepp, og jeg veit litt mer om den nå. Grunnen til at den ble lagd, var fordi Bruce var for sein til innspillingen en gang og da begynte like godt de andre gutta å lage instrumental sang, altså en jam. :p Vokalene må jo bare ha blitt lagt på etterpå. ;)

Forresten, her er linken til More Tea Vicar:

http://www.youtube.com/watch?v=Bzq7RnKIO0Q

Rett meg hvis noe av det jeg har skrevet på infoen er feil (enten feil ang. sangen eller grammatiske feil, er ikke så god i engelsk akkurat :p).

Endret av Glassmesteren
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Skjønner ikke hva folk ser i Fear of the Dark. En svak plate etter min mening.

Personlig mener jeg kanskje at de to første også er de to beste, selv om de 5 neste er mesterverk også.

9590033[/snapback]

En av deres svakere plater.. Definitivt, men jeg snakker om sangen.. Bruce presser alt han eier av sjel og følelser ut i første verset :)

Lenke til kommentar
The Nomad er en veldig bra live-sang. Det samme er Rime of the Ancient Mariner, Alexander the Great og The Wicker Man.

9630845[/snapback]

Alexander the Great har jo aldri vært spilt live :p

Håper så jævlig på at de spiller alle tre epicene neste tour (Rime, Alex & 7th son), men det skjer jo selvsagt ikke, lov å håpe. Håper hvertfall på Alexander, den er kanskje den beste.

Lenke til kommentar
Håper hvertfall på Alexander, den er kanskje den beste.

9630858[/snapback]

Virker ikke akkurat som om Alexander blir spilt, bare se her:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Somewhere_Back_In_Time

En eller annen gang må de da spille den, det kan jo ikke ha gått dem hus forbi at det er en veldig populær sang.

9635267[/snapback]

Huff da. Rime of the Ancient Mariner er vel de fleste kjent med live på Live after Death. Rime of the Ancient Mariner er den epicen jeg helst vil at de IKKE skal spille, når motpartene er Alexander the Great og Seventh Son of a Seventh Son.

Lenke til kommentar
Huff da. Rime of the Ancient Mariner er vel de fleste kjent med live på Live after Death. Rime of the Ancient Mariner er den epicen jeg helst vil at de IKKE skal spille, når motpartene er Alexander the Great og Seventh Son of a Seventh Son.

9635443[/snapback]

Ja, jeg er nok enig der, selv om en del har nok også hørt 7th Son på Maiden England. Jeg rangerer dem sånn:

1. Alex

2. 7th Son

3. Rime

I følge hintene til Rod Smallwood (les fjerd nederste avsnittet i linken) blir disse sangene fremført på Somewhere Back In Time-turneen:

Run to the Hills

Aces High

2 Minutes to Midnight

Clairvoyant

Revelations

Wasted Years

Hallowed be thy Name

Powerslave

Can I play with Madness/Sea of Madness

Iron Maiden

Rime of the Ancient Mariner

Trooper

Heaven Can Wait

+ noen til... Går ut i fra at de skal spille flere enn 13 sanger, fordi her er det kun nevnt to fra 7th Son (går ut i fra at det blir Can I Play With Madness, ikke Sea Of Madness) og kun to fra Somewhere In Time.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...