Gå til innhold

Iron Maiden - en albumguide og diskusjonstråd


Ustedalen

Hva er ditt favorittalbum av Iron Maiden?  

237 stemmer

  1. 1. Hva er ditt favorittalbum av Iron Maiden?

    • Iron Maiden
      11
    • Killers
      13
    • The Number of the Beast
      36
    • Piece of Mind
      13
    • Powerslave
      30
    • Somewhere in Time
      20
    • Seventh Son of a Seventh Son
      31
    • No Prayer for the Dying
      1
    • Fear of the Dark
      26
    • The X Factor
      1
    • Virtual XI
      3
    • Brave New World
      22
    • Dance of Death
      5
    • A Matter of Life and Death
      27


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I introen på Rock In Rio synges det noe. Hvilke språk er dette og hva er det som sies?

9079083[/snapback]

 

Håper dette kan hjelpe, sakset frå filmtracks.com:

 

> Does anybody know the exact lyrics for the choir in "Arthur's

> Farewell"?

All I know is that, at least parts, are in Latin.

 

Hoc regnum meum est, adorate me, dominus deus noster, dominus solus est, deus solus est, dominus est solus, dominus noster est in caelo, deus in caelo

 

these (half) sentences are repeated in different variations. Their translation would be:

 

This is my kingdom, adore me, the Lord (is) our god, the Lord (i.e. god) is alone, the lord (i.e. Arthur) is alone, our lord (Arthur again) is in heaven, god in heaven.

Endret av Ed Hunter
Lenke til kommentar

Har ikke lest gjennom hele denne tråden (orker ikke lese alle 13 sidene for å sjekke om noen har spurt tidligere...), men jeg lurer på hva grunnen til at både Paul Di'Anno og Clive Burr be byttet ut så tidlig? Noen som vet det? Har ikke tenkt noe særlig over det, selv om jeg har hørt på de i så mange år...

 

Edit: Leif

Endret av Freddemor
Lenke til kommentar
De har vel hintet frampå om at neste plate blir den siste, og da er det jo greit at de får tid på seg til å sette sammen en skikkelig knallplate, sånn at de går ut med et smell, og ikke med en fislete liten fjert.

9016254[/snapback]

Er dette bare gjetning, eller har du håndfaste kilder? :dontgetit:

De er da bare ungdommen enda da! (føles i hvert fall slik...)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tviler på at det går så fort før det kommer et nytt album fra dem. Neste år er vel avsatt til enda en "classic"-turnè (denne gangen er det vel Powerslave og Somewhere In Time som blir kjørt ut live), om jeg ikke husker feil? Og i grunn er det kanskje greit at det tar en stund før neste plate kommer. De har vel hintet frampå om at neste plate blir den siste, og da er det jo greit at de får tid på seg til å sette sammen en skikkelig knallplate, sånn at de går ut med et smell, og ikke med en fislete liten fjert.

9016254[/snapback]

Håndfaste bevis!? :cry:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
De har vel hintet frampå om at neste plate blir den siste, og da er det jo greit at de får tid på seg til å sette sammen en skikkelig knallplate, sånn at de går ut med et smell, og ikke med en fislete liten fjert.

9016254[/snapback]

Er dette bare gjetning, eller har du håndfaste kilder? :dontgetit:

De er da bare ungdommen enda da! (føles i hvert fall slik...)

9193795[/snapback]

 

Jeg mener en av gutta i Maiden (mulig det var Steve, men jeg husker ikke) nevnte i et intervju at neste album ble antageligvis det siste. Og i grunn er det best at Maiden gir seg mens de er på topp igjen (etter noen labre år på 90-tallet), framfor å bli en parodi på seg selv, med en Steve som ikke er i stand til å løpe rundt på scena og en Nicko som ikke klarer å holde tempoet gjennom en hel konsert lenger. Men selv om Maiden legger opp, så kommer det nok soloalbum i alle fall fra Bruce, og Dave har vel også snakket om å gjøre et bluesalbum i flere år.

Lenke til kommentar
Jeg mener en av gutta i Maiden (mulig det var Steve, men jeg husker ikke) nevnte i et intervju at neste album ble antageligvis det siste. Og i grunn er det best at Maiden gir seg mens de er på topp igjen (etter noen labre år på 90-tallet), framfor å bli en parodi på seg selv, med en Steve som ikke er i stand til å løpe rundt på scena og en Nicko som ikke klarer å holde tempoet gjennom en hel konsert lenger. Men selv om Maiden legger opp, så kommer det nok soloalbum i alle fall fra Bruce, og Dave har vel også snakket om å gjøre et bluesalbum i flere år.

9367099[/snapback]

Jepp, det stemmer nok dessverre. Enda et bevis, var at jeg leste en plass for ikke så lenge sida at Steve's mål var 15 studioalbum. Og neste album vil jo da være nummer 15. :cry:

 

Uansett, for å komme på bedre tanker, så kan dere høre på denne versjonen av Age Of Innocence, fremført av ingen ringere enn Nicko McBrain:

http://www.youtube.com/watch?v=M_Do8TDwu2c

Endret av Glassmesteren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...