Gå til innhold

Iron Maiden - en albumguide og diskusjonstråd

Ustedalen

Hva er ditt favorittalbum av Iron Maiden?  

237 stemmer

1. 1. Hva er ditt favorittalbum av Iron Maiden?

• Iron Maiden
      11
    • Killers
      13
    • The Number of the Beast
      36
    • Piece of Mind
      13
    • Powerslave
      30
    • Somewhere in Time
      20
    • Seventh Son of a Seventh Son
      31
    • No Prayer for the Dying
      1
    • Fear of the Dark
      26
    • The X Factor
      1
    • Virtual XI
      3
    • Brave New World
      22
    • Dance of Death
      5
    • A Matter of Life and Death
      27

Anbefalte innlegg

Gleder meg så jævli til Powerslave / SiT / 7th Son-touren. Blir så forbanna bra når Maiden skal spelle fra de tre beste skivene sine....

Alexander the Great, Caught somewhere in time, Rime of the Ancient Mariner, Powerslave, Seventh Son of a Seventh Son...

Ahh... :)

Early Days-touren var dritbra også, men det var mange posers der som sikkert bare hadde hørt Fear of the Dark og ikke kunne sangene. Var jævli bra da de åpnet med Murders in the Rue Morgue.

8866699[/snapback]

Sikker på at det er Powerslave/SiT/ SSOASS som blir spilt neste konsert?

Hvorfor misliker du folk som drar på konsert for å se på bra musikk, selv om de kanskje ikke kan alle sangene? Det finnes også folk som kanskje aldri har hørt på Maiden før men drar på konserten for å bare ha fått det emd seg. jeg syns det er helt greit. Det er ikke no plikt å synge når man er på konsert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mindre stas å vere på Maiden-konsert for hardcore Maiden-fans når kven som helst, sjølv folk som ikkje likar Maiden, også kan gå der. Ein annan ting er atmosfære, vil du helst vere på ein konsert med 1.000 ordentlege Maiden-fans eller ein konsert med 1.000 ordentlege Maiden-fans og 9.000 andre som har høyrt eit par songar og syntest dei var ok?

Lenke til kommentar
Det er mindre stas å vere på Maiden-konsert for hardcore Maiden-fans når kven som helst, sjølv folk som ikkje likar Maiden, også kan gå der. Ein annan ting er atmosfære, vil du helst vere på ein konsert med 1.000 ordentlege Maiden-fans eller ein konsert med 1.000 ordentlege Maiden-fans og 9.000 andre som har høyrt eit par songar og syntest dei var ok?

8868182[/snapback]

Trur de talla dinne var litt overdrevne, men skjønner hva du mener. De som er hardcore-fans, som oss i denna tråden, kan stå foran. De som er der for å høre litt bra musikk og/eller bare se Maiden live kan stå bakerst hvor det ikke er no stemning uansett.

Lenke til kommentar
I tilfelle noen stakkarslige sjeler her ikke vet det, så ligger hele gig-en på Download ute på Youtube nå. Utrolig bra setlist og sinnsyk konsert, er glad det blir DVD ut av det. :)

8868580[/snapback]

Ja!

Ein Maiden-DVD er noko det verkeleg er behov for.

Lenke til kommentar
I tilfelle noen stakkarslige sjeler her ikke vet det, så ligger hele gig-en på Download ute på Youtube nå. Utrolig bra setlist og sinnsyk konsert, er glad det blir DVD ut av det. :)

8868580[/snapback]

Ja!

Ein Maiden-DVD er noko det verkeleg er behov for.

8869036[/snapback]

Man får ALDRI nok Maiden-DVDer[/sarkasme]

I alle fall, jeg var beinhard Maiden-fan før. Hadde hver eneste sang de hadde gitt ut (B-sider, live-versjoner.. you name it), uutgitt materiale (ingen "nye" sanger, men det var vel demoer og sånt det var snakkl om) og en shitload med bootlegs (riktignok hovedsaklig i mp3-format, men allikevel), og så en dag.. Gikk jeg bare lei. Jeg sluttet rett og slett å høre på Maiden, fordi jeg hadde funnet andre band i andre sjangre som interesserte meg mer enn det jeg hørte på i de dager.. Men jeg har fortsatt en "soft spot" for gutta i Maiden, og SiT er fortsatt favorittalbumet (mye pga. den fete synthgitarlyden).

Lenke til kommentar
Man blir lei det meste hvis man får for mye av det på en gang.. slik som deg..

8922741[/snapback]

Sant nok. Maiden er bra på det de gjør, men jeg ble lei. Jeg kunne selvfølgelig solgt hele Maiden-samlinga, men i og med at jeg har lagt ned så mye tid, penger og sjel i den, så gjør jeg ikke det. Jeg har rett og slett ikke hjerte til det.

Lenke til kommentar
Noen som har noen anelse om når det kommer et live-album fra AMOLAD-turneen?

Apropos live-album, hvilket live-album av Maiden liker dere best?

Jeg holder en knapp på Rock In Rio, med Live After Death hakk i hæl.  ;)

8952828[/snapback]

Tror ihvertfall at det kommer DVD/Live-album fra Download-festivalen. Det var masse AMOLAD-stuff der.

Lenke til kommentar
Jeg hører på Maiden ca. 5-6 timer hver eneste dag. har gjort dette i snart et år. Enda ikke gått lei.

8944886[/snapback]

og du er 15...? Har hørt på Iron Maiden, vel nesten like langt som deres kariere, mistet tråden etter 2000. Hva kan man si, legendarisk.

staljin

Lenke til kommentar

8922741[/snapback]

Sant nok. Maiden er bra på det de gjør, men jeg ble lei. Jeg kunne selvfølgelig solgt hele Maiden-samlinga, men i og med at jeg har lagt ned så mye tid, penger og sjel i den, så gjør jeg ikke det. Jeg har rett og slett ikke hjerte til det.

8923437[/snapback]

For det første selger man ikke sin samling av et band. Det blir helt feil. Det er en del av deg i den samlingen og den samlingen er en del av deg. :nei:

For det andre kjøper man seg ikke en samling. Da har man ikke sin egen samling, men noen andre sin samling. En samling skal bygges opp igjennom tid, og brukes både penger og krefter på å bygge opp... Ikke gjennom en 5minutters budrunde.

For all del! IKKE selg samlingen din ;)

@ Glassmesteren:

må vel si jeg holder min knapp på live after death :)

Endret av Hagr
Lenke til kommentar

8922741[/snapback]

8923437[/snapback]

For det første selger man ikke sin samling av et band. Det blir helt feil. Det er en del av deg i den samlingen og den samlingen er en del av deg. :nei:

For det andre kjøper man seg ikke en samling. Da har man ikke sin egen samling, men noen andre sin samling. En samling skal bygges opp igjennom tid, og brukes både penger og krefter på å bygge opp... Ikke gjennom en 5minutters budrunde.

For all del! IKKE selg samlingen din ;)

Nei, samlinga får nok være i fred ;) Med tanke på hvor mye styr jeg har hatt for å få tak i enkelte bootleg-DVDer (og No More Lies-EPen), så ville det vært som å selge en del av sjela mi om jeg solgte samlingen ;) Selv om jeg gikk lei Maiden, så hører jeg fortsatt på dem en sjelden gang. Somewhere In Time er fortsatt ett av mine definitive favorittalbum (mye pga. den herlige synthgitaren de brukte på det albumet) ;)

Lenke til kommentar

Av konsertane må eg rangere Rock in Rio høgast.

Eg ser ingen grunn til å selge ei samling sjølv om du ein periode blir lei bandet. Det er eit samleobjekt og bør absolutt ikkje selgast, med mindre du er i ytterst pengenød.

Lenke til kommentar
Av konsertane må eg rangere Rock in Rio høgast.

Eg ser ingen grunn til å selge ei samling sjølv om du ein periode blir lei bandet. Det er eit samleobjekt og bør absolutt ikkje selgast, med mindre du er i ytterst pengenød.

9015499[/snapback]

Har Rock In Rio-DVD'en og den ruller på skjermen her så å si hver dag. Skulle ønske de tok en tour hvor de hadde samme setlist som på Rock In Rio.

Lenke til kommentar
Noen som veit noe om et nytt album til neste år? Har bare så vidt hørt rykter om det, men husker ikke hvor.

9015475[/snapback]

Tviler på at det går så fort før det kommer et nytt album fra dem. Neste år er vel avsatt til enda en "classic"-turnè (denne gangen er det vel Powerslave og Somewhere In Time som blir kjørt ut live), om jeg ikke husker feil? Og i grunn er det kanskje greit at det tar en stund før neste plate kommer. De har vel hintet frampå om at neste plate blir den siste, og da er det jo greit at de får tid på seg til å sette sammen en skikkelig knallplate, sånn at de går ut med et smell, og ikke med en fislete liten fjert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...