Gå til innhold

Iron Maiden - en albumguide og diskusjonstråd

Ustedalen

Hva er ditt favorittalbum av Iron Maiden?  

237 stemmer

1. 1. Hva er ditt favorittalbum av Iron Maiden?

• Iron Maiden
      11
    • Killers
      13
    • The Number of the Beast
      36
    • Piece of Mind
      13
    • Powerslave
      30
    • Somewhere in Time
      20
    • Seventh Son of a Seventh Son
      31
    • No Prayer for the Dying
      1
    • Fear of the Dark
      26
    • The X Factor
      1
    • Virtual XI
      3
    • Brave New World
      22
    • Dance of Death
      5
    • A Matter of Life and Death
      27

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp. Dance of Death er også en fin innføring i Iron Maiden. :)

Forresten legger jeg ved denne godbiten, som er en studioopptreden av Brighter Than a Thousand Suns. Fantastisk sang, og den filmen der var ny for meg helt til for noen dager siden i hvert fall. :)

EDIT: Fiksa link. Klikk på "Brighter Than A Thousand Suns - Live From Abbey Road".

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Jeg angrer på det jeg stemte :(

Debutalbumet > alt annet. Den plata har ingen nedturer, og er spekket med godlåter.

8783277[/snapback]

Jeg angrer også på min stemme. Jeg stemte Powerslave for et par ukers tid sida. Nå er det definitivt Brave New World. Eller kanskje Virtual XI

Lenke til kommentar
Noen som går til Maidenkonserten med Motorhead i Roma på 20. juni ? Dette skulle være en av de største metal eventyrene i Italia i de siste årene.

8790468[/snapback]

Har desverre ikke råd til å bare ta meg en tur til Roma :cry: Tipper jeg ikke får lov heller siden jeg bare er 15 år.

Lenke til kommentar
Noen som går til Maidenkonserten med Motorhead i Roma på 20. juni ? Dette skulle være en av de største metal eventyrene i Italia i de siste årene.

8790468[/snapback]

Har desverre ikke råd til å bare ta meg en tur til Roma :cry: Tipper jeg ikke får lov heller siden jeg bare er 15 år.

8790522[/snapback]

Men du kan ikke ta tur fordi de lar ikke deg (siden du er 15) eller mener du aldersgrense ? Fordi det er ikke aldersgrense for konsertene i Italia...

Lenke til kommentar

8790468[/snapback]

8790522[/snapback]

Men du kan ikke ta tur fordi de lar ikke deg (siden du er 15) eller mener du aldersgrense ? Fordi det er ikke aldersgrense for konsertene i Italia...

8790786[/snapback]

Foreldra mine nekter meg :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg er uenig med at Fear of the Dark skal få 10/10. Det er et av bandets dårligste album, og det dårligste med Bruce. FotD har 2-3 gode sanger. Ellers er jeg veldig enig med poengsettingen.

Favorittalbumene mine er AMOLAD, SSOASS, Powerslave og NOTB. Up the irons!

Offisielt IM-forum

8857157[/snapback]

Enig i at det er litt for mye poeng på Fear of the Dark. Men det er definitivt ikke et av de dårligste albumene. 6-7 poeng vil jeg sette på det. SSOASS og Powerslave er også veldig gode album, men jeg har ikke like mye sansen for AMOLAD og NOTB.

Lenke til kommentar
NOTB er vel et av de beste albumene som er laget etter min mening.. maiden fansen mener visst at det er det beste maiden albumet også... jeg må si meg enig der :)

8861810[/snapback]

Hvordan kan du si det? Jeg ser på meg selv som Maiden-fan, men jeg er ikke så begeistra for detta albumet.

Lenke til kommentar

Gleder meg så jævli til Powerslave / SiT / 7th Son-touren. Blir så forbanna bra når Maiden skal spelle fra de tre beste skivene sine....

Alexander the Great, Caught somewhere in time, Rime of the Ancient Mariner, Powerslave, Seventh Son of a Seventh Son...

Ahh... :)

Early Days-touren var dritbra også, men det var mange posers der som sikkert bare hadde hørt Fear of the Dark og ikke kunne sangene. Var jævli bra da de åpnet med Murders in the Rue Morgue.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...