Gå til innhold

Iron Maiden - en albumguide og diskusjonstråd


Ustedalen

Hva er ditt favorittalbum av Iron Maiden?  

237 stemmer

  1. 1. Hva er ditt favorittalbum av Iron Maiden?

    • Iron Maiden
      11
    • Killers
      13
    • The Number of the Beast
      36
    • Piece of Mind
      13
    • Powerslave
      30
    • Somewhere in Time
      20
    • Seventh Son of a Seventh Son
      31
    • No Prayer for the Dying
      1
    • Fear of the Dark
      26
    • The X Factor
      1
    • Virtual XI
      3
    • Brave New World
      22
    • Dance of Death
      5
    • A Matter of Life and Death
      27


Anbefalte innlegg

Ser at det er veldig mange som ikke liker de to skivene med Blaze Bayley på vokal, men det gjør jeg. Er selvsagt ikke like bra som med Bruce på vokal, men jeg tør påstå at disse albumene er veldig undervurderte. De inneholder veldig mange bra låter som dessverre har fått alt for lite oppmerksomhet fra fansen. The Clansman, Como Estais Amigo, Fortunes of War, 2 A.M, Don't Look to the Eyes of a Stranger osv. er alle kjempebra låter som jeg setter stor pris på.

8025267[/snapback]

 

Como Estais Amigo? Det er ein grunn til at denne ofte blir utelatt. Rett og slett fordi det er den desidert dårlegaste låta dei har.

8684414[/snapback]

 

Nah, synes den låta er tidvis kul faktisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe, han syng eit eller anna. Eg tvilar på det er "Ja, ja lille venn", men finn ikkje ut kva det er. Høyrest ut som han syng det same på A Real Live One.

 

Edit: Han seier noko frå 3:45 til 3:50.

8683179[/snapback]

 

ca 3.20.

Men den varer bare 3.38 hos meg, av en eller annen grunn

Lenke til kommentar

Skjønner ikke de som forsvarer The X-Factor og Virtual XI og påstår de er undervurdert osv. Det er dårlige album hvis du ser på resten av Maidens verk. Begge har enkelte godbiter som Bruce kan gjøre veldig kult live, men sånn som de fremstår med Blaze Bayley på vokal når det ikke opp.

 

Resten av albumene synes jeg er vanskelig å skille. Alt som ble gitt ut siden Bruce kom inn i bandet på The Number of the Beast til 7th Son of a 7th Son er alle veldig bra album med kjempebra låter. For meg skiller 7th Son of a 7th Son og Somewhere in Time seg ut, men å skille disse fem albumene, TNOTB, POM, Powerslave, SIT, SSOASS, er veldig vanskelig. Etter disse kommer Brave New World som er et veldig bra album og for meg bare en millimeter unna å være god gammel Maiden. AMOLAD og Dance of Death er noe svakere, men mye bedre enn No Prayer for the Dying, Fear of the Dark og de to nevnte fra Bayley-tiden.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke de som forsvarer The X-Factor og Virtual XI og påstår de er undervurdert osv. Det er dårlige album hvis du ser på resten av Maidens verk. Begge har enkelte godbiter som Bruce kan gjøre veldig kult live, men sånn som de fremstår med Blaze Bayley på vokal når det ikke opp.

 

Ja de er de svakeste albumene. Syntes Blaze får for mange negative kommentarer om at han ikke kan synge og at han herpa Maiden osv. Ingen ersatter for Maiden ville klart det like bra som Bruce Dickinson uansett tror jeg.

 

Bruce Dickinson er gud for Maiden fans

Lenke til kommentar
Akkurat nå hører jeg mest på Brave New World. The Wicker Man, Ghost Of The Navigator, Brave New World og Blood Brothers er geniale sanger.

8688506[/snapback]

Om du legger til The Nomad og kanskje The Thin Line Between Love and Hate (som riktignok blir litt for langdryg etter kvart), har du mi toppliste frå det albumet også. :)

Lenke til kommentar
Akkurat nå hører jeg mest på Brave New World. The Wicker Man, Ghost Of The Navigator, Brave New World og Blood Brothers er geniale sanger.

8688506[/snapback]

Om du legger til The Nomad og kanskje The Thin Line Between Love and Hate (som riktignok blir litt for langdryg etter kvart), har du mi toppliste frå det albumet også. :)

8689677[/snapback]

 

Enig. The Nomad er den beste frå skiva.

 

Ghost Of The Navigator, Blood Brothers og The Thin Line Between Love and Hate følgjer rett bak. Svært god plate av maiden. Eit "comeback" det luktar svidd av. Har dessverre gått nedover etter den. Dance Of Death og A Matter Of Life and Death er dessverre svært så kjedelege.

Endret av Neslepaks
Lenke til kommentar
Akkurat nå hører jeg mest på Brave New World. The Wicker Man, Ghost Of The Navigator, Brave New World og Blood Brothers er geniale sanger.

8688506[/snapback]

Om du legger til The Nomad og kanskje The Thin Line Between Love and Hate (som riktignok blir litt for langdryg etter kvart), har du mi toppliste frå det albumet også. :)

8689677[/snapback]

 

Enig. The Nomad er den beste frå skiva.

 

Ghost Of The Navigator, Blood Brothers og The Thin Line Between Love and Hate følgjer rett bak. Svært god plate av maiden. Eit "comeback" det luktar svidd av. Har dessverre gått nedover etter den. Dance Of Death og A Matter Of Life and Death er dessverre svært så kjedelege.

8689829[/snapback]

 

Enig. AMOLAD og DoD er milevis unna kvaliteten til Brave New World.

 

Eneste virkelig gode Blaze-låta er Sign of the Cross. The Clansman kan jo også nevnes, men den er bedre m Bruce.

Lenke til kommentar
AMOLAD og DoD er milevis unna kvaliteten til Brave New World.

8689976[/snapback]

Uenig. Begge disse er mesterverk, og kun noen knappe meter fra BNW.

8690690[/snapback]

Syns å huske at du gav AMOLAD labre skussmål (3-4) då den kom ut, men eg syns den blei bedre og bedre for kvar gjennomlytting, så det er godt mulig at du også har forandra meining om den...

Lenke til kommentar
Akkurat nå hører jeg mest på Brave New World. The Wicker Man, Ghost Of The Navigator, Brave New World og Blood Brothers er geniale sanger.

8688506[/snapback]

Om du legger til The Nomad og kanskje The Thin Line Between Love and Hate (som riktignok blir litt for langdryg etter kvart), har du mi toppliste frå det albumet også. :)

8689677[/snapback]

Sleng med Dream Of Mirrors også da, den er veldig bra og kanskje min favoritt på Brave New World. Også veldig bra på Rock In Rio når publikum synger med. :cool::p

Lenke til kommentar
Brave New World er en kjempe plate. Klarer dessverre ikke The Fallen Angel. Æsj, nå begynner det refrenget i hue igjen !!

8695571[/snapback]

Syns ikke The Fallen Angel er dårlig akkurat, men den føles på en måte litt "dårlig" når den kommer mellom favorittene mine, Dream Of Mirrors og The Nomad.

Lenke til kommentar
AMOLAD og DoD er milevis unna kvaliteten til Brave New World.

8689976[/snapback]

Uenig. Begge disse er mesterverk, og kun noen knappe meter fra BNW.

8690690[/snapback]

Syns å huske at du gav AMOLAD labre skussmål (3-4) då den kom ut, men eg syns den blei bedre og bedre for kvar gjennomlytting, så det er godt mulig at du også har forandra meining om den...

8690952[/snapback]

Du husker riktig. Den skiva brukte ubeskrivelig lenger tid på å sette seg enn de andre maidenskivene, men nå som den sitter synes jeg den er ufattelig bra. Det er dog ikke ei "gladskive" som mange av de andre, synes denne har en litt mer deppa og seriøs stemning over seg enn hva f.eks dance of death har. Det kan jo med at Dance of Death er en skive med historier og vanlige tekster, mens AMOLAD tar opp noen aktuelle temaer som krig og religion.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke de som forsvarer The X-Factor og Virtual XI og påstår de er undervurdert osv. Det er dårlige album hvis du ser på resten av Maidens verk. Begge har enkelte godbiter som Bruce kan gjøre veldig kult live, men sånn som de fremstår med Blaze Bayley på vokal når det ikke opp.

8686387[/snapback]

Enig. Blaze passer jo på et par av låtene, som "Man on the Edge" og "Futureal" men jeg tror Bruce hadde tatt disse bedre også.

 

edit:

Beklager for dobbelposting.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...