shit89 Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Noen som vet om man kan spille super mario på PSP på en eller annen måte? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Finnes massevis av SM-spill som funker på emulator. (Tror jeg ) Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Finnes massevis av SM-spill som funker på emulator. (Tror jeg ) 8025013[/snapback] Jepp.. Det er her PSP er genial fremfor noe annet.. Du kan emulere alle SNES spill. Det samme gjelder med en haug andre retro konsoller. De holder på med å få til N64, og man kan si som en tommelfingerregel at PSP emulerer stort sett alt som er produsert før N64. Inklusive de tidlige hjemmedatamaskinene; Commodore, Atari ST osv osv.. Ta en kikk her for hva som er tilgjengelig: http://dl.qj.net/Emulators-PSP-/catid/111 Amstrad CPC Apple II Atari BBC Micro Capcom Play System 1 Capcom Play System 2 Chip 8 ColecoVision Commodore 64 Gameboy / Gameboy Color Gameboy Advance HP48 Intellivision Linux Tools M.A.M.E. Macintosh MGT Sam Coupe MSX Neo Geo Nintendo 64 Nintendo NES Odyssey PC-8801 PC-9801 Playstation One PSP ScummVM Sega Genesis/Megadrive Sega Master System SMS Super Nintendo SNES Thomson TO7-70 TI-92 Calculator Turbo Grafx 16/PCEngine Vectrex WonderSwan X86 Yabasic ZX Spectrum ZX81 Sinclair Eat your heart out DS.. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Trenger man sånn custom firmware for å få en emulator? Og kan man kjøre den på den nyeste offesielle firmwaren? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Det tok ganske lang tid før ein klarte å emulera N64 skikkeleg på ein heimepc, så eg er litt skeptisk til om dei klarar det på PSP, men om dei gjer, går eg til innkjøp av min første PSP Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Ikke for å stjele tråden din, men er det noen som vet om man kan spille DOS-spill på PSP? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 aspic: Daedalus er i ferd med å komme i ny release som faktisk er godt spillbar på psp . Nintendo64emulator. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Trenger man sånn custom firmware for å få en emulator? Og kan man kjøre den på den nyeste offesielle firmwaren? 8025939[/snapback] Du må kjøre en custom firmware ja.. Siste custom fra Dark Alex er vel 3.10 om jeg ikke tar feil. Den har alle de samme funksjonene som den offisielle 3.10 inklusive PS1 emulator.. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Ohh.. Høyres spanandes ut, og eg vil seia eg sjølv har veldig lite peling på emuleringsmiljøet innan PSP. Sjølv dreiv eg berre med litt snes, n64 emulering på pc =) Håper han får ein spelbar versjon som trekk minimalt med strøym då Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 aspic: Daedalus er i ferd med å komme i ny release som faktisk er godt spillbar på psp . Nintendo64emulator. 8025974[/snapback] Ta en kikk her for å se hva som skjer med Daedalus.. De jobber som bare juling med den.. http://pspupdates.qj.net/tags/Daedalus/601 Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Ikke for å stjele tråden din, men er det noen som vet om man kan spille DOS-spill på PSP? 8025948[/snapback] Man har mulighet for å emulere dos ja, men jeg må innrømme at jeg ikke har forsøkt hva som går der. Det forekommer meg at det er på Leisure Suit Larry 1 nivået, om det er såpass.. Det er lite praktisk også pg.a. manglende tastatur. Det finnes dog gode emulatorer for Atari ST og Amiga som funker som bare det. Om det er adventure du er ute etter, funker Scumm knall på PSP.. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Trenger man sånn custom firmware for å få en emulator? Og kan man kjøre den på den nyeste offesielle firmwaren? 8025939[/snapback] Du må kjøre en custom firmware ja.. Siste custom fra Dark Alex er vel 3.10 om jeg ikke tar feil. Den har alle de samme funksjonene som den offisielle 3.10 inklusive PS1 emulator.. 8025991[/snapback] Har du testet den ut? i såfall hvordan instalerer man den og hvor får man den fra? Begynner å lukte Crash Bandicoot her jeg nå ass Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Trenger man sånn custom firmware for å få en emulator? Og kan man kjøre den på den nyeste offesielle firmwaren? 8025939[/snapback] Du må kjøre en custom firmware ja.. Siste custom fra Dark Alex er vel 3.10 om jeg ikke tar feil. Den har alle de samme funksjonene som den offisielle 3.10 inklusive PS1 emulator.. 8025991[/snapback] Har du testet den ut? i såfall hvordan instalerer man den og hvor får man den fra? Begynner å lukte Crash Bandicoot her jeg nå ass 8026310[/snapback] Stikk inn på qj.net som jeg linker til over. Der finner du alt du trenger å vite. Og Crash Bandicoot har jeg på min PSP as we speak.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Vi diskuterer IKKE warez. Et innlegg er fjernet. Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Veiledning til bruk av emulatorer er vel også i prinsippet mot forumreglene? Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Kan man oppgradere til vanlig firmware igjen etter å ha tatt til slik custom? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Ja, det finnes en recoverymodul som nedgraderer til 1.5 igjen, og dermed er det bare å legge inn sonypatch . Men forstår ikke hvorfor man skal gjøre dette. Forøvrig har jeg satt sammen en liten pakke som inneholder alt man trenger for å få innstallert 3.10 OE fra dark_alex, inkludert en readme skrevet av meg selv på norsk. Må bare få bekreftet fra resten av moderatorene at jeg får lov til å poste denne pakken, så får vi se om den dukker opp . Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Flott, let us know :!: Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Kanon Alastor.. Vi trenger slikt.. Får folk vekk fra DS trancen vet du.. -Ja den hjernedøde "peik på skjermen i ræva på ei bikkje" greia som du vet.. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Kan man ikke nedgradere fra 3.11? vil det i såfall gå ann i framtiden? Har forøverig snoket litt rundt på nettet. Hva er egentlig alt det maset og sjaset om å "bricke" PSP fordi man "flasher" den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå