Gå til innhold

Super mario til PSP

shit89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finnes massevis av SM-spill som funker på emulator. (Tror jeg :p)

8025013[/snapback]

Jepp.. Det er her PSP er genial fremfor noe annet.. Du kan emulere alle SNES spill. Det samme gjelder med en haug andre retro konsoller. De holder på med å få til N64, og man kan si som en tommelfingerregel at PSP emulerer stort sett alt som er produsert før N64. Inklusive de tidlige hjemmedatamaskinene; Commodore, Atari ST osv osv.. Ta en kikk her for hva som er tilgjengelig:

http://dl.qj.net/Emulators-PSP-/catid/111

Amstrad CPC

Apple II

Atari

BBC Micro

Capcom Play System 1

Capcom Play System 2

Chip 8

ColecoVision

Commodore 64

Gameboy / Gameboy Color

Gameboy Advance

HP48

Intellivision

Linux Tools

M.A.M.E.

Macintosh

MGT Sam Coupe

MSX

Neo Geo

Nintendo 64

Nintendo NES

Odyssey

PC-8801

PC-9801

Playstation One

PSP

ScummVM

Sega Genesis/Megadrive

Sega Master System SMS

Super Nintendo SNES

Thomson TO7-70

TI-92 Calculator

Turbo Grafx 16/PCEngine

Vectrex

WonderSwan

X86

Yabasic

ZX Spectrum

ZX81 Sinclair

Eat your heart out DS.. ;)

Lenke til kommentar
Trenger man sånn custom firmware for å få en emulator? Og kan man kjøre den på den nyeste offesielle firmwaren?

8025939[/snapback]

Du må kjøre en custom firmware ja.. Siste custom fra Dark Alex er vel 3.10 om jeg ikke tar feil. Den har alle de samme funksjonene som den offisielle 3.10 inklusive PS1 emulator.. :D

Lenke til kommentar
Ikke for å stjele tråden din, men er det noen som vet om man kan spille DOS-spill på PSP?

8025948[/snapback]

Man har mulighet for å emulere dos ja, men jeg må innrømme at jeg ikke har forsøkt hva som går der. Det forekommer meg at det er på Leisure Suit Larry 1 nivået, om det er såpass..

Det er lite praktisk også pg.a. manglende tastatur. Det finnes dog gode emulatorer for Atari ST og Amiga som funker som bare det.

Om det er adventure du er ute etter, funker Scumm knall på PSP.. :)

Lenke til kommentar
Trenger man sånn custom firmware for å få en emulator? Og kan man kjøre den på den nyeste offesielle firmwaren?

8025939[/snapback]

Du må kjøre en custom firmware ja.. Siste custom fra Dark Alex er vel 3.10 om jeg ikke tar feil. Den har alle de samme funksjonene som den offisielle 3.10 inklusive PS1 emulator.. :D

8025991[/snapback]

Har du testet den ut? i såfall hvordan instalerer man den og hvor får man den fra?

Begynner å lukte Crash Bandicoot her jeg nå ass :xmas:

Lenke til kommentar

8025939[/snapback]

8025991[/snapback]

Har du testet den ut? i såfall hvordan instalerer man den og hvor får man den fra?

Begynner å lukte Crash Bandicoot her jeg nå ass :xmas:

8026310[/snapback]

Stikk inn på qj.net som jeg linker til over. Der finner du alt du trenger å vite. Og Crash Bandicoot har jeg på min PSP as we speak.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Ja, det finnes en recoverymodul som nedgraderer til 1.5 igjen, og dermed er det bare å legge inn sonypatch :). Men forstår ikke hvorfor man skal gjøre dette.

Forøvrig har jeg satt sammen en liten pakke som inneholder alt man trenger for å få innstallert 3.10 OE fra dark_alex, inkludert en readme skrevet av meg selv på norsk. Må bare få bekreftet fra resten av moderatorene at jeg får lov til å poste denne pakken, så får vi se om den dukker opp :).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...