Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"komme igang" med php og mysql

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg prøver å komme igang med php og mysql. Bruker foreløpig PHP and MySQL Web Development av Luke Welling og Laura Thomson som læremateriale men har tenkt å skaffe andre bøker til uka da jeg har fått noen tips.

Jeg har full tilgang til to websiter som er levert av Devco. Begge har CGI Script Execution, Process Server Side Includes, og PHP Embedded Scripting, men den som jeg helst kunne tenkt meg å bruke har ikke Active Server Pages (ASP). Ingen av de har Frontpage Server Extensions, SSL, Telnet/Shell access, og Secure POP3.

Er det noen her som vet om disse serverne er klare for PHP og MySQL, i tilfelle om jeg kan bruke den uten ASP. Evt hva jeg trenger i tillegg.

Setter pris på alt av svar :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Villmink på 2002-12-07 17:57 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veit fint lite om serverane, men eg har vert innom en god del PHP-bøker. Og bøkene frå Wrox er dei som eg syns er absolutt best. "Professional PHP programming" er ei veldig god innføringsbok.

Hold deg for all del unna PHP-bible. Eller ka den heiter. Den serien er berre søppel. Skrive litt om alt, men går ikkje i djuben på noke, så du ende opp med å lære nesten ingen ting nyttig.

Lenke til kommentar

Takk for et bra tips, prøvde dette og når jeg kjører siden ser at serveren kjører PHP Version 4.1.2. Får også opp masse annen info. Betyr dette at alt er klart så jeg kan begynne studiene eller er det noe mer jeg må se etter før jeg begyner. Hadde vært ok å ha alt i orden før jeg begynner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...