Matias Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Tenk dere en maskin. Dere kobler hjernen deres til maskinen, med f.eks. en hjelm på hodet, og kommer inn i en virtuell virkelighet. Der kan man laste inn hva som helst og gjøre alt man noen sinne har ønsket seg å gjøre. Man kan også koble seg opp mot venner eller andre. Hvor langt har vi kommet i utviklingen av noe slikt? Det må jo være sinnsykt kult når dette en dag blir mulig for fullt. Lenke til kommentar
Matias Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 Ja, noe av det samme som i The Matrix, bare at du har mer kontroll. Du slipper forhåpentligvis den metallstaven opp i nakken også. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Her er en annen tanke: Forutsatt at menneskets sjel/selvfølelse/tankeevne/ego eller hva man skal kalle det er kun et resultat av kjemisk og elektrisk aktivitet mellom hjernecellene. Man lager så en maskin for å kartlegge hjernen og resten av vitale organer nødvendig for å drifte en hjerne på molekylært nivå, og lager en digital/virtuell rekonstruksjon. Ved hjelp av framtidig regnekraft i datamaskiner kan man nå simulere et menneske på molekylært nivå, med alle de egenskaper osv som den virkelige orginalen. Men vil simuleringen ha en selvfølelse? Er det drap om man slår av datamaskinen som simulerer dette mennesket? Siden dette er en perfekt simulering vil jo den virtuelle personen i teorien reagere og tenke akkurat slik som orginalen; de er identiske på alle måter med unntaket av at simuleringen er virtuell. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Du blir jo påvirket av alt du får med deg i livet. Da må du og simulasjonen leve 100% likt. Hvis du var amerika fan og de bestemte seg for å nuke norge. Hva vil du tenkt. Hvis den virtuele ikke hørte om det så vile den fortsatt vært amerika fan Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Det nærmeste man kommer idag er sikkert VR, Virtua Reality. Før i tiden husker jeg at det skulle bli så kult med VR, spill skulle snart bli omtrent helt virkelig, og det var ikke måte på. Men de siste åra, har jeg ikke hørt et pip om teknologien. Noe som egentlig er litt rart, med tanke på at datateknologien generelt har blitt myyye bedre... Noen som vet noe om saken? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Jeg sier bare Gressklippermannen. Når man tenker litt på verdenshistorien, og hvordan folk oppfattet jorda så har den lik likhet med filmen "13th floor". Før trodde man at jorden var flat, og at den hadde en ende. I filmen hadde verden en ende. VR (de rare brillene med skjerm inni) er nok det nermeste man kommer viretuell virkelighet i dag, og sist jeg så noe om det var det ikke akkurat noe som kan kalles virkelighet, iallefall hvis man ser på den grafiske ytelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå