Ustedalen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Men nå er det vel også mange her som regner metal som rock, noe som blir helt feil. Uansett, jeg står på mitt å sier at det råeste rock bandet er AC/DC! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Jeg pleier å dele rock inn i: Heavy Metal: Iron Maiden, Judas Priest, Black sabbath, Metallica osv Hard rock: AC/DC, Kiss, Velvet Revolver, Alice cooper (strekker seg mellom mange av dem) Classic Rock: Led Zeppelind, Van halen, Rolling Stones, The Who, Queen, Deep Purple osv Metal: Motorhead, Megadeth, Skid Row, Metallica, Pantera osv Progressive rock: Pink Floyd, Jethro Tull, Genesiss, Yes osv Alternative Rock:Red Hot Chillipeppers, Nirvana, Radiohead osv Black Metal: In Flames, Children of Bodom, Slayer osv punk: Hvis jeg ikke skal komme med eksemlpler som Green Day, Offspring og Blik182 og sånn, er de eneste bandene jeg kan komme på nå av vanlig punk; Sex Pistols og The Exploited. Men punk er så utrolig mye. spesielt i amerika. Mye av dette kaller jeg bare "Skate-punk" og "Punk-pop" og "Punk-metall". Fordi jeg kan ikke så mye om det. Og der blander det seg så jævelig mye. Punk-Rock: Så kommer Punken til Punk Rock, og der setter jeg inn band som f.eks Turbonegro og Arctic monkeys og liknende. Selvom alle i denne sjangeren helt klart spiller samme type musikk, varierer stilene masse. Jeg bare skrev de første bandene jeg kom på i denne listen og kom med flere eksempler av band jeg aldri hører på. Spesielt de tre siste gruppene. men band jeg hører mye på: Guns n Roses og Motley Crue. Hørt navn som "Glam-metall", og "pop/hair-metall" og liknende under disse, men jeg er lei av så utrolig mange navn. Og noen flere jeg lurer på, som jeg har fått høre navn som ikke passer under, mye fordi de er så vide og annerledes: Beatles, David Bowie, Bob Dylan, Jeff Beck, Dire Straits og disse utrolig gode og gamle. Dette er bare min oppfattning. Jeg begynte å skrive litt, men så ble det så mye Endret 26. februar 2007 av Gjest Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Black Metal: In Flames, Children of Bodom, Slayer osv 8026976[/snapback] Nå har det seg slik at ingen av de bandene du nevner der er black metal. Uansett, rock og metal er ikke det samme. Det er to forskjellige sjangere. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Black Metal: In Flames, Children of Bodom, Slayer osv 8026976[/snapback] Nå har det seg slik at ingen av de bandene du nevner der er black metal. 8027014[/snapback] Jeg kan ikke mye om det. Hva er det da, hvis det ikke er black metal? Og kan du nevne noen black metal band? Uansett, rock og metal er ikke det samme. Det er to forskjellige sjangere. Jeg sa ikke at det ikke er det. Men disse to sjangerene går inn i hverandre og er så like og har så utrolig mye med hverandre å gjøre. Så å dele de opp, blir bare dumt. Se fra det store perspektivet; med alle sjangere: Jazz, klassisk, latinsk, blues, og alt det der ... Da passer det ikke inn med to forskjellige for rock og metall dette kan virkelig diskuteres. Endret 26. februar 2007 av Gjest Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Black Metal: In Flames, Children of Bodom, Slayer osv 8026976[/snapback] Nå har det seg slik at ingen av de bandene du nevner der er black metal. 8027014[/snapback] [/size]Jeg kan ikke mye om det. Hva er det da, hvis det ikke er black metal? Og kan du nevne noen black metal band? 8027159[/snapback] In Flames: Gothenburg metal Children Of Bodom: Extreme Power metal Slayer: Thrash metal Det skal da sies at Wikipedia sier noe, mens Metalstorm sier noe annet. Nå følger jeg Metalstorm siden jeg stoler en hel del på den siden. Black metal har mange underkategorier, slik som symphonic black metal, melodic black metal, extreme black metal osv. Noen få black metal band: Gorogroth 1349 Satyricon Dimmu Borgir Immortal Graveworm Uansett, rock og metal er ikke det samme. Det er to forskjellige sjangere. Jeg sa ikke at det ikke er det. Men disse to sjangerene går inn i hverandre og er så like og har så utrolig mye med hverandre å gjøre. Så å dele de opp, blir bare dumt. Se fra det store perspektivet; med alle sjangere: Jazz, klassisk, latinsk, blues, og alt det der ... Da passer det ikke inn med to forskjellige for rock og metall 8027159[/snapback] Man kan ikke kalle metal for rock. Skal man begynne å kalle 1349 for rock blir dette ekstremt feil, siden den har ingenting med rockmusikken å gjøre. Metal har utviklet seg fra rocken og har fått innflytelse av klassisk musikk og blues. Metal og rock er to forskjellige sjangere, selv om hardrock og lett metal er ganske likt. Endret 26. februar 2007 av Ustedalen Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 først: Man kan ikke kalle metal for rock. Skal man begynne å kalle 1349 for rock blir dette ekstremt feil, siden den har ingenting med rockmusikken å gjøre. Metal har utviklet seg fra rocken og har fått innflytelse av klassisk musikk og blues. Metal og rock er to forskjellige sjangere, selv om hardrock og lett metal er ganske likt. mye av musikken jeg hører mest på, er på grensen mellom metall og rock, så jeg skjønner vi har forskjellige oppfatninger In Flames: Gothenburg metalChildren Of Bodom: Extreme Power metal Slayer: Thrash metal Hvis vi ser vekk fra Slayer, finnes det en felles gruppe for de to andre (og fler, hvis det trengs) Er det noe mer du synes er feil, lag en slik liste du da. om hvordan du deler musikk du kan noe om inn i typer. og da mener jeg ikke forskjellige typer på hvert band, men en type du deler musikken inn i, og f.eks 4 eksempler ved siden av. Ikke 111 forskjellige typer metall og sånn. så enkelt og oversiktelig som mulig. ikke en liste du kan vise hvor mange forskjellige navn du kan kategorisere band i. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) først: Man kan ikke kalle metal for rock. Skal man begynne å kalle 1349 for rock blir dette ekstremt feil, siden den har ingenting med rockmusikken å gjøre. Metal har utviklet seg fra rocken og har fått innflytelse av klassisk musikk og blues. Metal og rock er to forskjellige sjangere, selv om hardrock og lett metal er ganske likt. mye av musikken jeg hører mest på, er på grensen mellom metall og rock, så jeg skjønner vi har forskjellige oppfatninger 8027203[/snapback] For å si det enkelt, Metallica og Iron Maiden grenser ikke til rock i mine øyne. In Flames: Gothenburg metalChildren Of Bodom: Extreme Power metal Slayer: Thrash metal Hvis vi ser vekk fra Slayer, finnes det en felles gruppe for de to andre (og fler, hvis det trengs) 8027203[/snapback] Begge bandene er veldig nær death metal gruppen og jeg mener at Gothenburg metal er en undergruppe i death metal, men jeg ikke sikker. Ang. den listen så kan vi heller lage en ny tråd om det. Jeg kan dog anbefale deg å gå inn på Metalstorm for å finne band i de forskjellige kategoriene. Endret 26. februar 2007 av Ustedalen Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 In Flames er vel ganske klart klassifisert som melodic death metal(i hvertfall de tidligere albumene). Gothenburg-metal er visst en en skrivemåte for melodeath kom jeg fram til. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Led Zeppelin Liten tvil fra min side om hvem som var verdens råeste rockeband. De konsertene Led Zeppelin holdt på 70-tallet er jo mildt sagt legendariske. En utenomjordisk stemme, sanger av et progressivt slag som gjør dem udødelige og ikke minst uendelige trommesoloer samt gitarsoloer med fiolin-bue. Led Zeppelin er nok det største monsterrock-bandet som har stått på jord, tett fulgt av Queen og Rush. Edit: Og jeg vil ikke kalle Led Zeppelin klassisk rock. Snarer hard rock og en av de store inspirasjonskildene for senere (og samtids) heavy metal-band. Endret 26. februar 2007 av neitakk Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Nå vil jeg si at både Iron Maiden og Metallica er metal og ikke rock.AC/DC regnes vel som hard rock, og derfor tror jeg at jeg må velge de. 8026812[/snapback] Metal er en sub genre til rock. Rock er en sub genre til Blues. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Led Zeppelin Liten tvil fra min side om hvem som var verdens råeste rockeband. De konsertene Led Zeppelin holdt på 70-tallet er jo mildt sagt legendariske. En utenomjordisk stemme, sanger av et progressivt slag som gjør dem udødelige og ikke minst uendelige trommesoloer samt gitarsoloer med fiolin-bue. Led Zeppelin er nok det største monsterrock-bandet som har stått på jord, tett fulgt av Queen og Rush. Edit: Og jeg vil ikke kalle Led Zeppelin klassisk rock. Snarer hard rock og en av de store inspirasjonskildene for senere (og samtids) heavy metal-band. 8029120[/snapback] Helt enig! Fikk det kanskje ikke så tydelig fram selv, men iallefall akkurat dette jeg ville ha fram! Det jeg ser på som klassisk rock er band i samme bane som Barclay James Harvest. Mulig jeg tar feil, men jeg vil ikke like å kalle Zeppelin klassisk rock. Ikke i sjanger sammenheng, men hvis man sier at det Zeppelin er et klassisk rockeband, hvis man mener det i den sammenheng at det er legendarisk, da blir det noe annet. Hvis noen skjønte det jeg ville fram til der. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Nå vil jeg si at både Iron Maiden og Metallica er metal og ikke rock.AC/DC regnes vel som hard rock, og derfor tror jeg at jeg må velge de. 8026812[/snapback] Metal er en sub genre til rock. Rock er en sub genre til Blues. 8029869[/snapback] Blir på en måte feil å si at rock er i en undersjanger av blues i ordets rette betydning. At blues er sjangeren ansvarlig for rock og dens undersjangre er det derimot veldig liten tvil om. Ja, jeg skal takke negerslavene for at jeg koser meg med Thin Lizzy akkurat nå. Her så står The Who og Led Zeppelin som de to store elefantene: De har musikken, intensiteten, live-egenskapene, mytene og dødsfall. De er så råe på flere plan enn bare musikken, noe som jeg syns er viktig når man skal velge det råeste bandet. Endret 26. februar 2007 av tjalla Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Nå vil jeg si at både Iron Maiden og Metallica er metal og ikke rock.AC/DC regnes vel som hard rock, og derfor tror jeg at jeg må velge de. 8026812[/snapback] Metal er en sub genre til rock. Rock er en sub genre til Blues. 8029869[/snapback] Blir på en måte feil å si at rock er i en undersjanger av blues i ordets rette betydning. At blues er sjangeren ansvarlig for rock og dens undersjangre er det derimot veldig liten tvil om. Ja, jeg skal takke negerslavene for at jeg koser meg med Thin Lizzy akkurat nå. 8029932[/snapback] Ja det blir litt feil. Det jeg ville fram til er at Rock stammer fra Blues, Metal stammer fra Rock. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Nå vil jeg si at både Iron Maiden og Metallica er metal og ikke rock.AC/DC regnes vel som hard rock, og derfor tror jeg at jeg må velge de. 8026812[/snapback] Metal er en sub genre til rock. Rock er en sub genre til Blues. 8029869[/snapback] Blir på en måte feil å si at rock er i en undersjanger av blues i ordets rette betydning. At blues er sjangeren ansvarlig for rock og dens undersjangre er det derimot veldig liten tvil om. Ja, jeg skal takke negerslavene for at jeg koser meg med Thin Lizzy akkurat nå. 8029932[/snapback] Ja det blir litt feil. Det jeg ville fram til er at Rock stammer fra Blues, Metal stammer fra Rock. 8029938[/snapback] Helt klart, men det er ikke den samme genren. Metal er ikke det samme som rock. Rock er ikke det samme som blues. Blues er ikke det samme som metal. Selv om de stammer fra hverandre og er i slekt betyr ikke at metal regnes som rock. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Nå vil jeg si at både Iron Maiden og Metallica er metal og ikke rock.AC/DC regnes vel som hard rock, og derfor tror jeg at jeg må velge de. 8026812[/snapback] Metal er en sub genre til rock. Rock er en sub genre til Blues. 8029869[/snapback] Blir på en måte feil å si at rock er i en undersjanger av blues i ordets rette betydning. At blues er sjangeren ansvarlig for rock og dens undersjangre er det derimot veldig liten tvil om. Ja, jeg skal takke negerslavene for at jeg koser meg med Thin Lizzy akkurat nå. 8029932[/snapback] Ja det blir litt feil. Det jeg ville fram til er at Rock stammer fra Blues, Metal stammer fra Rock. 8029938[/snapback] Helt klart, men det er ikke den samme genren. Metal er ikke det samme som rock. Rock er ikke det samme som blues. Blues er ikke det samme som metal. Selv om de stammer fra hverandre og er i slekt betyr ikke at metal regnes som rock. 8030093[/snapback] Det er vel nettopp det han skrev i ettertid. "Stammer" Vi kan vel si at rock'en er en evolusjon fra bluesen og metal'en er en videre evolusjon fra rock'en. Uten blues, ingen rock. Ingenten rock, ingen metal. Endret 26. februar 2007 av tjalla Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Hvem er verdens råeste rockeband? Alice Cooper er shockrockens far (sceneshowet var ganske forrykende, folk som besvimte når han ble halshugget etc.) og har inspirert utallige band. Av frontfigurer innen rock er han det første jeg tenker på, selv om Arthur Brown var før han... Bare se her: Tilslutt kan jeg legge til at jeg humrer over hva han sier om norsk BM, hvor alle prøver å overgå hverandre i ekstremiteter, noe som ihvertfall ikke nytter uten stil. Lenke til kommentar
Husee Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Mötley Crüe er HELT klart en av mine favoritter! Attetuden til bandet er helt råå! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Hvem er verdens råeste rockeband? Alice Cooper er shockrockens far (sceneshowet var ganske forrykende, folk som besvimte når han ble halshugget etc.) og har inspirert utallige band. Av frontfigurer innen rock er han det første jeg tenker på, selv om Arthur Brown var før han... Bare se her: Tilslutt kan jeg legge til at jeg humrer over hva han sier om norsk BM, hvor alle prøver å overgå hverandre i ekstremiteter, noe som ihvertfall ikke nytter uten stil. 8030519[/snapback] det var virkelig ett bra innlegg, Nisje. Jeg skifta nå mening jeg. Alice Cooper. Selvom det ikke er ett band. Før hadde jeg Motley Crue Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Føler at Rammstein er glemt her når det er snakk om råeste... Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Panthera, selvom det er Trash metal og ikke rock, så er de råe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå