Jegelskerfotball Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 hvem er/var verdens beste rockeband?? Jeg synes kiss, thin lizzy, iron maiden og acdc er/var verdens beste og kuleste og mest rocka band!åssen band synes du er/var best?? 4. Rene telletråder ("Hva hører du på nå?") er forbudt.Poster i tråder av type "Hvilket punkband liker du best" skal være begrunnet. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Må være Iron Maiden det. OK Grunnen til det er deres råe bass ^^ og vokal. Hvis du søker på et par av Maiden-sangene på Limewire står flere av sangene under Bruce Dickonson og ikke Iron Maiden. Det er fordi han har så enorm stemme på mange av sangene. Endret 25. februar 2007 av Olumvolum Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Råeste? Må vel nesten være Metallica under Damaged Justice det. Eller U2 anno Zoo TV. cun ba om begrunnelse; Metallica fordi at i turneen etter Justice så hadde de tidenes diskografi sålangt, alle sangene på de fire skivene er klassikere, og de lagde et helvetes show som strakk seg opptil tre timer kveld på kveld. Sjekk ut "Live Shit, Binge & Purge" fra Seattle 89. U2; Etter utgivelsen og stilskiftet av Achtung Baby i 91 lagde de Zoo TV-tour. Med et sceneshow og effekter uten like, Bono byttet karakter ofte, som f.eks djevelen Mephisto eller The Fly. U2 var verdens største band på den tiden og de visste å utnytte det til fulle på konsertene sine. Sjekk ut Zoo TV Live from Sydney fra 93. Endret 25. februar 2007 av NightKeeper Lenke til kommentar
asle Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 ikke vits å spør en gang alle vet jo at det er metallica Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Ikke beste, men råååeste det må være motley crue det! ikkesant? Lenke til kommentar
Olum Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 ikke vits å spør en gang alle vet jo at det er metallica 8025357[/snapback] Metallica det er litt rart det. Folka som elsker Iron Maiden "hater" Metallica og motsatt (for det meste) Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 4. Rene telletråder ("Hva hører du på nå?") er forbudt.Poster i tråder av type "Hvilket punkband liker du best" skal være begrunnet. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Må være Iron Maiden det. 8025338[/snapback] Enig, men siden jeg ser på Maiden som tung metall og ikke rock, finner jeg noe annet å stemme på. Og det blir da: Thin Lizzy. Alle som trenger en grunn kan sette på Best Of skiva deres, perle etter perle! Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Metallica, å til alle som ikke vet det blir det konsert i Oslo 10july... Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Hvis Mötley Crüe går under rock, så stemmer jeg definitivt på dem. Et herlig band som virkelig setter meg i god-humør AC/DC er også en meget sterk kandidat, da de har utrolig fengende riff. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Må være Iron Maiden det. 8025338[/snapback] Enig, men siden jeg ser på Maiden som tung metall og ikke rock, finner jeg noe annet å stemme på. Og det blir da: Thin Lizzy. Alle som trenger en grunn kan sette på Best Of skiva deres, perle etter perle! 8025479[/snapback] Det er vel kanskje det Bare måtte rable det ned her ^^ Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) ikke vits å spør en gang alle vet jo at det er metallica 8025357[/snapback] Metallica det er litt rart det. Folka som elsker Iron Maiden "hater" Metallica og motsatt (for det meste) 8025444[/snapback] Det virker veldig sant. Jeg digger Metallica - misliker Iron Maiden. Så jeg stemmer Metallica! Skal bli rått å oppleve dem Live til sommeren! Endret 25. februar 2007 av Martin-sama Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Eg likar både Metallica og Iron Maiden, men må plassere sistnevnte på toppen. Rock er eit ganske vidt begrep, skal me ta utgangspunkt i dagens sjanger eller er Metallica og Maiden rock? Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Jeg ville ikke vurdert band som Iron-Maiden eller Metallica. De kommer i skyggen av det bandet jeg vil si er det råeste i rockehistorien: - Led Zeppelin: Som jeg vil si var det første bandet som hadde alt som trengs for å være 'det' råeste rockebandet. Plants vokal, en av de råeste stemmene opp gjennom tidene. Pages gitar, trendsetter for resten av historien, råe riff og fortryllende soloer, og ikke minst nyskapende teknikker. Bonzo på trommer, etter å ha sett han spille Moby Dick, liveversjonen ca 25min, med vill og rå tromming skiftet dette synet mitt på denne personen, fra menneske, til, robot, det var umenneskelig, helt rått. Jones bass, stødig og perfekt. Jeg vil si dette var den ultimate sammensetningen av musikere, som lagde den magien jeg vil påstå var og er det som utgjør dem til det råeste rockebandet. Sier dette, selv om jeg ikke liker å sette noe "råest", "beste", osv stempel på band/artister. Alle har sine pluss og minus, men måtte bare få dette fram, siden jeg så Metallica og Maiden var nemt opp til flere ganger (tragisk) Lenke til kommentar
MrHaze Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Hadde tenkt å sei Led Zeppelin, men Kjekssjokolade kom før meg. Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Liker nok kun en sang av Led Zeppelin, det er vel den gode gamle. Stairway To Heaven Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Nå i 2007 er verdens råeste band uten tvil Mastodon. På en eller annen måte klarer de å spille sykt teknisk musikk samtidig som de unngår å bli pompøse, med en trøkk av en annen verden. Ikke siden Battery har en førstelåt på et album så til de grader markert revir som det Blood and Thunder gjør, og det på Leviathan, et album som er det beste siden nettopp Master of Puppets. Å følge opp noe slikt er ikke mulig, men Blood Mountain er fremdeles ei knallskive. Vi gleder oss til Hovefestivalen. Endret 25. februar 2007 av Isbilen Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Jeg er litt redd for å svare på råeste rockeband egentlig. Etter at 120 Days vant "beste rocke" et eller annet, har jeg blitt veldig i tvil på det som idag defineres som rock. Hva blir det neste: - Scissor Sisters? - Britney Spears? - Iron-Maiden? - Odd Norståga? - Metallica? - DeLillos? - Olsen Brothers? YOU NAME IT! Endret 25. februar 2007 av Kjekssjokolade Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Nå vil jeg si at både Iron Maiden og Metallica er metal og ikke rock. AC/DC regnes vel som hard rock, og derfor tror jeg at jeg må velge de. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 vi må ikke diskuterer hvilke som er best nå, men de råååeste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå