Gå til innhold

hvor skal hvilke ledninger kobles bak?

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har et Logitech z5500 (surroundhøytalere) og et audigy (ukjent versjon, men ca 3-4 år gammelt) lydkort. Det jeg lurer på er hvilke kabler som skal kobles hvor bak på PC'en av den oransje, svarte og grønne ledningen. For jeg tok en surroundtest (kan være feil med den) og da var det en høyttaler som ikke ga fra seg lyd :( .

Og hvis noen har en sikker surroundtest (som den som var i audigyprogram for leeeenge sia hvor man ggikk rundt forskjellige lydkilder og hørte surround av det, men finner det ikke igjen).

Sorry for rotete tekst :blush:

Men den interne testen fra subwooferen funker alle høytalerne.

Og hvordan kan man finne ut hvilken audigyversjon man har, for å finne nyeste driver?

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

neeeeeei, nå monga den seg helt...

Prøvde å koble på nytt, så funka ikke det og jeg kobla tilbake til sånn det var, og da går alt ut kun av center.

Men logitech sin test fra subwooferen viser at de er kobla riktig derfra...

Nå sliter jeg i allefall

ojda, den sto på stereo på settings :blush: , men hvis jeg kobler den ifølge skjemaet så er den helt mongo...

Har 3 farger på logitechboksen, grønn kabel - grønt hull (front), svart kabel - svart hull (rear) og oransj kabeø - oransjt hul (center/sub). Regner med at de er riktig. Nå står den oransj - svart - grønn, ihvertfall da den høres riktig ut, men ifølge det skjemaet er det mongo eller er jeg dum? (edit: jeg var dum siden to av kablene da måtte krysses, og det høres nå bedre ut, men usikker på om de bak får lyd fra PCen)

Og noen som har en bra surround test, som sier hvilken kanal den sender ut på? Ikke bare si test i et spill eller no...

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Ja, jeg har et Logitech z5500 (surroundhøytalere) og et audigy (ukjent versjon, men ca 3-4 år gammelt) lydkort. Det jeg lurer på er hvilke kabler som skal kobles hvor bak på PC'en av den oransje, svarte og grønne ledningen.

...

Men den interne testen fra subwooferen funker alle høytalerne.

Og hvordan kan man finne ut hvilken audigyversjon man har, for å finne nyeste driver?

8024505[/snapback]

Jeg har også z5500 og Audigy, alle ledninger og plugger er jo fargekodet, du skal jo koble alle ledningene fra høytalerne til respektive kontakter på lydkortet, så det skal være enkelt..

Når det gjelder versjon av lydkort, er det trolig lettest via Lyd/Sound i kontrollpanelet (regner med du har Windows)

Hvis du blar litt i mappene her finner du bl.a. en for hardware.

Jeg måtte laste ned nye drivere i går, lydkortet mitt sluttet plutselig å fungere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...