Gå til innhold

Lavtflygende albatross over blått hav

Bikeridr

Anbefalte innlegg

Etter å ha fylt 1GB-kortet mitt på "burst" med 20D'n min fikk jeg 10-12 greie bilder og 3-4 veldig bra bilder (av vel 90).

Her er et av de "greie" bildene, men som likevel heller litt mot "veldig bra".

Fotografert med EOS 20D og EF 70-200 f/4L @ f/5.6, 1/500, ISO 100.

Fuglen er forøvrig i familie med stormpetrell/havhest, som igjen er i familie med måker. Albatrossen har et vingespenn på oppmot 2.5m. Denne vil jeg tippe var rundt 1.5-1.8m. Fotografert fra båt utenfor Falklandsøyene.

post-116083-1172431902_thumb.jpg

Sett igang slaktingen.. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Første jeg tenkte var dette med at den er godt utbrent i ansiktet... ikke bra... også er utsnittet litt "way off"..... men likte det at vi ser speilingen av fuglen i vannet... Og vannet så jo også deilig ut, da!

8024349[/snapback]

Tatt til etterretning. Forandret litt på utsnittet og senket eksponeringsverdien 1 stopp i Rawshooter. Har også økt skarphet og saturation noe. Videre ser jeg at det meste av fokusen er over vingene, det er ikke alltid så lett å fotografere hurtigflygende fugler fra en gyngende båt med handholdt kamera og 200mm brennvidde :)

post-116083-1172440450_thumb.jpg

Og vannet så jo også deilig ut, da!

Nuvel, her på 53°S, så er høyste badetemperatur 7°C og høysommer lufttemp 12°C, "vindstille" er det når det løyer til ca stiv kuling.. ;) (Det er sommer her nå)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...