Gå til innhold

Brann i strømforsyning, trenger en ny STILLEGÅENDE


Anbefalte innlegg

Var på dataparty fra i går til i dag men reiste hjem i dag siden det hadde tatt fyr i strømforsyningen i går kveld. Det som skjedde er at jeg skulle teste en gammel pentium pro pc til en venn. Jeg satte koblet derfor strømforsyningen min til den og et par sekunder etter at jeg hadde trykt på knappen sto det blå flammer ut av strømforsyningen. Trenger derfor en ny stillegående strømforsyning. Den gammle var en Aopen 250w w/noise controler. Noen som kan hjelpe meg å velge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt tips:

 

Denne PSU'en

 

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=HPC360202

 

(360 W chieftec strømforsyning, den holder til det aller aller meste.. )

 

Vil du ha en stille psu, så kjøper du i tillegg denne vifta..

 

TARGET="_blank">

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...412N2GL

 

(evnt du kan bruke ei vifte med regulerbar hastighet)

 

Du skifter da papst vifte ut med den i PSU. Du vil da ha en enormt stille psu, (jeg tør påstå at den er mye stillere enn enermax psu'er til 700,-)

 

Skiftingen av vifta er ekstremt enkelt og tar ca 5 minutter...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-08 17:29, skrev trondbue:

Jeg har ikke noen planer om å legge over 700 kroner i en strømforsyning. Da kjøper jeg heller et kabinett med samme strømforsyning til 500 kroner siden jeg var veldig fornøyd med den. Noen som vet hvordan strømforsyningen i Qtec kabinettene er? Bråker den mer en aopen psuen min?


 

med sånn innstiling så er det kanskje ikke rart at psu brant,ja du kan kjøpe billig kabinett med jalla strømforsyning enn å kun kjøpe psu til samme penga men hvis du kjøper det siste så får du kvalitet ikke noe jalla som tar fyr,les på tomshardware.com.

Anbefaler enermax psu er meget bra kvalitet.

Lenke til kommentar

Jeg har en 340W Chieftec som jeg syns bråker i overkant mye.

Jeg har oxo en spennings-regulator, husker ikke hva den heter, er ganske standard til kabinettvifter osv.

Kan jeg koble denne til vifta i PSUen og få ned støynivået, eller passer ikke pluggen?

Jeg åpnet PSUen i en mye eldre maskin jeg har, men der var det bare en to pinner (Ikke tre, som det er på HK, cpu-vifter osv.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-08 21:30, skrev Danny:

Quote:


Den 2002-12-08 17:29, skrev trondbue:

Jeg har ikke noen planer om å legge over 700 kroner i en strømforsyning. Da kjøper jeg heller et kabinett med samme strømforsyning til 500 kroner siden jeg var veldig fornøyd med den. Noen som vet hvordan strømforsyningen i Qtec kabinettene er? Bråker den mer en aopen psuen min?


 

med sånn innstiling så er det kanskje ikke rart at psu brant,ja du kan kjøpe billig kabinett med jalla strømforsyning enn å kun kjøpe psu til samme penga men hvis du kjøper det siste så får du kvalitet ikke noe jalla som tar fyr,les på tomshardware.com.

Anbefaler enermax psu er meget bra kvalitet.

 

Grunnen til at den tok fyr er at det hovedkortet den ble tilkoblet var defekt. Den psuen jeg hadde var jeg veldig fornøyd med. Hvis jeg skal ut med 700 kr kjøper jeg ikke bare en psu men et kabinett med psu. Har lyst på dette men det er litt dyrt:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=6&s=pl

Blir jo 900 kr med frakt.

Lenke til kommentar

Har lest litt rundt på forumet og blir bare mer og mer forvirret. Leste blandt annet at leponten og Q-Tecen bråkte veldig mye. Stemmer dette? Har litt lyst på Leponten men vil ikke ha en som bråker mye. Er det ikke mulig å finne en billig og støysvak strømforsyning som min gammle Aopen? Hadde tenkt å få bestilt i dag så jeg kanskje kunne fått den til helga.

Lenke til kommentar

Kan gjøre som meg.

enermax 350watt silent som du åpner.. flytter litt på temp måleren inni der og så monterer en rolig vifte inni kabinettet som blåser mot strømforsyningen.

Har du en 80mm vifte så kan du sette denne på 7 eller 5 volt. Holder en god del og senker støynivået enda mer.

 

Eller du kan kjøpe den versjonen der du kan stille hastigheten selv med en bryter i bakkant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...