trondbue Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Var på dataparty fra i går til i dag men reiste hjem i dag siden det hadde tatt fyr i strømforsyningen i går kveld. Det som skjedde er at jeg skulle teste en gammel pentium pro pc til en venn. Jeg satte koblet derfor strømforsyningen min til den og et par sekunder etter at jeg hadde trykt på knappen sto det blå flammer ut av strømforsyningen. Trenger derfor en ny stillegående strømforsyning. Den gammle var en Aopen 250w w/noise controler. Noen som kan hjelpe meg å velge? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Microplex har godt utvalg, og sender kjapt. Enermax er jo et kjent merke. Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Ville gått for en stømforsyning med minimum 350W. Og hvis den skal være stille i tilegg så ville jeg gått for en: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...RTNR=EG365PVEFC Håper dette hjalp deg litt. [ Denne Melding var redigert av: Njaal[NOR] på 2002-12-07 17:53 ] Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...?ARTNR=SF370TSD Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 8. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2002 Jeg har ikke noen planer om å legge over 700 kroner i en strømforsyning. Da kjøper jeg heller et kabinett med samme strømforsyning til 500 kroner siden jeg var veldig fornøyd med den. Noen som vet hvordan strømforsyningen i Qtec kabinettene er? Bråker den mer en aopen psuen min? Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Mitt tips: Denne PSU'en http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=HPC360202 (360 W chieftec strømforsyning, den holder til det aller aller meste.. ) Vil du ha en stille psu, så kjøper du i tillegg denne vifta.. TARGET="_blank"> http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...412N2GL (evnt du kan bruke ei vifte med regulerbar hastighet) Du skifter da papst vifte ut med den i PSU. Du vil da ha en enormt stille psu, (jeg tør påstå at den er mye stillere enn enermax psu'er til 700,-) Skiftingen av vifta er ekstremt enkelt og tar ca 5 minutter... Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 8. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2002 Noen som vet hvordan det er med støynivået til psuen i dette kabinettet? http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=6&s=pl Eller dette? http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=6&s=pl Lenke til kommentar
daggis85 Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Hei! Jeg har selv hatt det øverste toweret og psuet er meget stillegående. Men kabinettet er ganske skranglete og begynner å lage rare lyder når cd-romen spinner opp. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 8. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2002 http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=6&s=pl Noen som vet noe om dette kabinettet? Hvordan er støynivået i dette kabinnetet? Hvordan er størelsen (høyden)? Hvordan er det med plassen inni det? Lenke til kommentar
Danny Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Quote: Den 2002-12-08 17:29, skrev trondbue:Jeg har ikke noen planer om å legge over 700 kroner i en strømforsyning. Da kjøper jeg heller et kabinett med samme strømforsyning til 500 kroner siden jeg var veldig fornøyd med den. Noen som vet hvordan strømforsyningen i Qtec kabinettene er? Bråker den mer en aopen psuen min? med sånn innstiling så er det kanskje ikke rart at psu brant,ja du kan kjøpe billig kabinett med jalla strømforsyning enn å kun kjøpe psu til samme penga men hvis du kjøper det siste så får du kvalitet ikke noe jalla som tar fyr,les på tomshardware.com. Anbefaler enermax psu er meget bra kvalitet. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Jeg har en 340W Chieftec som jeg syns bråker i overkant mye. Jeg har oxo en spennings-regulator, husker ikke hva den heter, er ganske standard til kabinettvifter osv. Kan jeg koble denne til vifta i PSUen og få ned støynivået, eller passer ikke pluggen? Jeg åpnet PSUen i en mye eldre maskin jeg har, men der var det bare en to pinner (Ikke tre, som det er på HK, cpu-vifter osv. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 8. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2002 Quote: Den 2002-12-08 21:30, skrev Danny: Quote: Den 2002-12-08 17:29, skrev trondbue: Jeg har ikke noen planer om å legge over 700 kroner i en strømforsyning. Da kjøper jeg heller et kabinett med samme strømforsyning til 500 kroner siden jeg var veldig fornøyd med den. Noen som vet hvordan strømforsyningen i Qtec kabinettene er? Bråker den mer en aopen psuen min? med sånn innstiling så er det kanskje ikke rart at psu brant,ja du kan kjøpe billig kabinett med jalla strømforsyning enn å kun kjøpe psu til samme penga men hvis du kjøper det siste så får du kvalitet ikke noe jalla som tar fyr,les på tomshardware.com. Anbefaler enermax psu er meget bra kvalitet. Grunnen til at den tok fyr er at det hovedkortet den ble tilkoblet var defekt. Den psuen jeg hadde var jeg veldig fornøyd med. Hvis jeg skal ut med 700 kr kjøper jeg ikke bare en psu men et kabinett med psu. Har lyst på dette men det er litt dyrt: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=6&s=pl Blir jo 900 kr med frakt. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 9. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2002 Har funnet ut at det blir for dyrt å kjøpe nytt kabinett nå. Står nå igjen med disse alternativene: Lepont 320W 408,- Codegen 350W 325,- Fortr/Source 300W 430,- Q-Tec 400W 265,- Kunne trenge litt hjelp med valget her. Skal ha en som er stillegående. Noen som vet noe om støynivået på noen av de? Komme med anbefalinger? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 9. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2002 Har lest litt rundt på forumet og blir bare mer og mer forvirret. Leste blandt annet at leponten og Q-Tecen bråkte veldig mye. Stemmer dette? Har litt lyst på Leponten men vil ikke ha en som bråker mye. Er det ikke mulig å finne en billig og støysvak strømforsyning som min gammle Aopen? Hadde tenkt å få bestilt i dag så jeg kanskje kunne fått den til helga. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Kan gjøre som meg. enermax 350watt silent som du åpner.. flytter litt på temp måleren inni der og så monterer en rolig vifte inni kabinettet som blåser mot strømforsyningen. Har du en 80mm vifte så kan du sette denne på 7 eller 5 volt. Holder en god del og senker støynivået enda mer. Eller du kan kjøpe den versjonen der du kan stille hastigheten selv med en bryter i bakkant. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Jeg har en Enermax Whisper... Den har jeg ikke hørt, så jeg vet ikke om den virker i det hele tatt, om du skjønner... Men pc-en er no ihvertfall på. Lenke til kommentar
power_ghb Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Stonescream: Har tenkt til å kjøpe Enermax silent og lurer på om den er stillegående standard, uten at det er gjort noe med den? Lenke til kommentar
LordOfDeath Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Har selv q-tec 450W, og den bråker MYE. Har tenkt å skaffe meg ny hvis jeg kommer over et godt kjøp. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Er de Lepond PSU'ene noe gode? De har jo hele tre vifter og ser veldig bra ut, så !? Noen som har testa dem? Bråker de mye? Dr.x Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 9. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2002 Da kjøper jeg ikke Q-Tec. Har litt lyst på enermax men den er altfor dyr for meg. Noen som vet hvordan støynivået i Fortron/Source eller Lepont er? Har veldig lyst på Lepont men er redd for støyen etter å ha lest litt på forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå