Gå til innhold

HP Pavilion dv9271


_Cosmo_

Anbefalte innlegg

Det er 2 ramslotter som begger er opptatt av hver sin 512mb brikke...den er ikke nøye på hvilken ram merke du kjører men du bør holde deg til 667mhz... de  brikkene som sitter i maskinen er  2x512mb ddr2 pc5300 667mhz...

 

Gega

8120541[/snapback]

 

 

Det var dumt! Da må jeg jo kjøpe to nye 1GB brikker og i tillegg ta bryet med å kvitte meg med de gamle på bruktmarkedet. Alle vet at Vista krever helst 2 GB ram og en oppgradering av denne Pc`n vil er en høyt aktuell opsjon for alle kjøpere. HP kunne med fordel utstyre den med en 1GB brikke!

 

Når det gjelder 667 og 533 mhz brikkene så er det ingen ytelsesforskjell. 667mhz brikkene har treigere CL og blir derfor like raskt som 533, så hvis man har en 533 brikke fra før så er det ikke bryet verdt å bytte den ut.

 

Jeg har forresten nå på www.dell.no konfigurert en Inspiron 9400 til samme pris som HP`n koster med 2GB ram. For 13500,- får jeg i tillegg til samme specs som HP`n med 2 GB ram, bluetooth og 9 cells battere også både det råeste skjermkortet Geforce Go 7900GS 256mb og den mye raskere Intel Core Duo2 7200 2,0 GHz, 4 MB L2-buffer prosessoren. Frakt inkludert. Tror det blir Inspiron istedenfor på meg.

 

Litt synd. Jeg liker designet og utseende til HP`n og spesielt det fullsize tastaturet. Men jeg får mer ytelse for penga hos Dell til samme pris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om man ønsker mer harddiskplass, går det å montere en ekstra harddisk i dv9271? Ellers lurer jeg på hvordan maskina er støymessig?

8126292[/snapback]

 

 

Får dette svaret fra komplott.no i dag:

 

"Hei. Jeg kunne ikke finne noe informasjon om at denne har plass til en ekstra disk. Hvis det hadde vært plass til det ville dette ført til både mere støy og en langt varmere PC."

Lenke til kommentar
Om man ønsker mer harddiskplass, går det å montere en ekstra harddisk i dv9271? Ellers lurer jeg på hvordan maskina er støymessig?

8126292[/snapback]

 

 

Får dette svaret fra komplott.no i dag:

 

"Hei. Jeg kunne ikke finne noe informasjon om at denne har plass til en ekstra disk. Hvis det hadde vært plass til det ville dette ført til både mere støy og en langt varmere PC."

8136197[/snapback]

 

Hva er det du vil frem til her??

 

Maskinen har plass til 2 harddisker og maskinen vil jo nødvendigvis bli noe varmere enn med bare en men tror ikke det utgjør så mye i og med at dv9266 selges med 2 disker ferdigmontert.....jeg har ikke hørt at den bråker eller støyer unormalt mye i forhold til dv9271..

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=331331

 

 

Harddisk (nr. 1) 160 GB - 5400 opm

Harddisk (nr. 2) 160 GB - 5400 opm

 

 

Gega

Endret av Gega
Lenke til kommentar
Om man ønsker mer harddiskplass, går det å montere en ekstra harddisk i dv9271? Ellers lurer jeg på hvordan maskina er støymessig?

8126292[/snapback]

 

Får dette svaret fra komplott.no i dag:

 

"Hei. Jeg kunne ikke finne noe informasjon om at denne har plass til en ekstra disk. Hvis det hadde vært plass til det ville dette ført til både mere støy og en langt varmere PC."

8136197[/snapback]

 

Hva er det du vil frem til her??

 

Maskinen har plass til 2 harddisker og maskinen vil jo nødvendigvis bli noe varmere enn med bare en men tror ikke det utgjør så mye i og med at dv9266 selges med 2 disker ferdigmontert.....jeg har ikke hørt at den bråker eller støyer unormalt mye i forhold til dv9271..

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=331331

 

 

Harddisk (nr. 1) 160 GB - 5400 opm

Harddisk (nr. 2) 160 GB - 5400 opm

 

 

Gega

8136332[/snapback]

 

Jeg er intr i maskina sjøl, derfor spurte jeg komplott.no! Du forveksler ikke modeller her?

Lenke til kommentar

Om jeg forveksler modeller?...om det er HP dv9271 vi snakker om så forveksler jeg ikke modeller....denne tråden handler om dv9271 så derfor tar jeg for god fisk at det denne vi snakker om..

 

dv9271 og dv9266 er eksakt samme maskiner bortsett fra 3 ting...dv9266 her en ekstra harddisk på 160gb, 1024mb mere minne og en litt mindre cpu..

 

Større forskjell er det ikke... synes forøvrig det meget rart at ikke komplett.no kunne svare deg rett på det....

Lenke til kommentar

Det er 2 ramslotter som begger er opptatt av hver sin 512mb brikke...den er ikke nøye på hvilken ram merke du kjører men du bør holde deg til 667mhz... de  brikkene som sitter i maskinen er  2x512mb ddr2 pc5300 667mhz...

 

Gega

8120541[/snapback]

 

 

Det var dumt! Da må jeg jo kjøpe to nye 1GB brikker og i tillegg ta bryet med å kvitte meg med de gamle på bruktmarkedet. Alle vet at Vista krever helst 2 GB ram og en oppgradering av denne Pc`n vil er en høyt aktuell opsjon for alle kjøpere. HP kunne med fordel utstyre den med en 1GB brikke!

 

Når det gjelder 667 og 533 mhz brikkene så er det ingen ytelsesforskjell. 667mhz brikkene har treigere CL og blir derfor like raskt som 533, så hvis man har en 533 brikke fra før så er det ikke bryet verdt å bytte den ut.

 

Jeg har forresten nå på www.dell.no konfigurert en Inspiron 9400 til samme pris som HP`n koster med 2GB ram. For 13500,- får jeg i tillegg til samme specs som HP`n med 2 GB ram, bluetooth og 9 cells battere også både det råeste skjermkortet Geforce Go 7900GS 256mb og den mye raskere Intel Core Duo2 7200 2,0 GHz, 4 MB L2-buffer prosessoren. Frakt inkludert. Tror det blir Inspiron istedenfor på meg.

 

Litt synd. Jeg liker designet og utseende til HP`n og spesielt det fullsize tastaturet. Men jeg får mer ytelse for penga hos Dell til samme pris.

8127068[/snapback]

 

 

hvis du har lest etter i noen artikler om vista så står det at vista har en helt ny teknologi kalt readyboost om gjør at du i praksis kan kjøre feks en hp med 512mb RAM og en\to minnepinne® på feks 4gb så har du 8,5gb RAM internt 512 og eksternt 8gb see? dette er en meget gunstig måte og få opp farta på en pc samt. slippe de dyre RAM prisene som vista skaper i og med at det er skapt for og utnytte all RAMen men husk nå endelig at 32 bits vista kan maks utnytte 4gb ram og 64 bits ikke har noen foreløpig grense...

 

ps.. det skrives www.komplEtt.no capisce?

Endret av boyeminem
Lenke til kommentar
Om man ønsker mer harddiskplass, går det å montere en ekstra harddisk i dv9271? Ellers lurer jeg på hvordan maskina er støymessig?

8126292[/snapback]

 

 

Får dette svaret fra komplott.no i dag:

 

"Hei. Jeg kunne ikke finne noe informasjon om at denne har plass til en ekstra disk. Hvis det hadde vært plass til det ville dette ført til både mere støy og en langt varmere PC."

8136197[/snapback]

 

Hva er det du vil frem til her??

 

Maskinen har plass til 2 harddisker og maskinen vil jo nødvendigvis bli noe varmere enn med bare en men tror ikke det utgjør så mye i og med at dv9266 selges med 2 disker ferdigmontert.....jeg har ikke hørt at den bråker eller støyer unormalt mye i forhold til dv9271..

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=331331

 

 

Harddisk (nr. 1) 160 GB - 5400 opm

Harddisk (nr. 2) 160 GB - 5400 opm

 

 

Gega

8136332[/snapback]

 

Får dette svaret fra xd.no i dag (og hmm.. tar de feil disse forhandlerne av dv9271):

 

Hei!

Nei, du kan ikke sette inn ekstra harddisk.

 

Mvh

Produktansvarlig PC/Server

mpx.no / xd.no

Endret av kig
Lenke til kommentar
Om man ønsker mer harddiskplass, går det å montere en ekstra harddisk i dv9271? Ellers lurer jeg på hvordan maskina er støymessig?

8126292[/snapback]

 

 

Får dette svaret fra komplott.no i dag:

 

"Hei. Jeg kunne ikke finne noe informasjon om at denne har plass til en ekstra disk. Hvis det hadde vært plass til det ville dette ført til både mere støy og en langt varmere PC."

8136197[/snapback]

 

Hva er det du vil frem til her??

 

Maskinen har plass til 2 harddisker og maskinen vil jo nødvendigvis bli noe varmere enn med bare en men tror ikke det utgjør så mye i og med at dv9266 selges med 2 disker ferdigmontert.....jeg har ikke hørt at den bråker eller støyer unormalt mye i forhold til dv9271..

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=331331

 

 

Harddisk (nr. 1) 160 GB - 5400 opm

Harddisk (nr. 2) 160 GB - 5400 opm

 

 

Gega

8136332[/snapback]

 

Får dette svaret fra xd.no i dag (og hmm.. tar de feil disse forhandlerne av dv9271):

 

Hei!

Nei, du kan ikke sette inn ekstra harddisk.

 

Mvh

Produktansvarlig PC/Server

mpx.no / xd.no

8144967[/snapback]

 

Ok...som sagt jeg har ikke testet det enda men hvorfor er det da 2 luker for harddisker på dem da...når jeg snur pc`n på hodet så står det hd 1 og hd2. når jeg skrur opp den tomme luken så kan det nå på meg se ut som om at det bare er å montere en til disk der.....dette skal jeg undersøke den dag i morra

 

 

Gega

Lenke til kommentar

hvis du har lest etter i noen  artikler om vista så står det at vista har en helt ny teknologi kalt readyboost om gjør at du i praksis kan kjøre feks en hp med 512mb RAM og en\to minnepinne® på feks 4gb så har du 8,5gb RAM internt 512 og eksternt 8gb see? dette er en meget gunstig måte og få opp farta på en pc samt. slippe de dyre RAM prisene som vista skaper i og med at det er skapt for og utnytte all RAMen men husk nå endelig at 32 bits vista kan maks utnytte 4gb ram og 64 bits ikke har noen foreløpig grense...

 

ps.. det skrives www.komplEtt.no capisce?

8140179[/snapback]

 

 

Minnebrikkeløsningen readyboost beskrives som en langsom og dårlig venteløsning til du får skaffet deg tilstrekkelig SO-DIMM. Og med dårlig holdbarhet. Hvor lenge varer en flashrambrikke som er ment å holde til inntil 100 000 lese/skriveoperasjoner? 6 eller 12 måneder?

 

Har jeg skrevet noe om www.komplett.no?

Lenke til kommentar

Heisan.

 

Har et spørsmål til dere som har utforsket bios på dv9271..

 

Jeg går på hp sine sider og der står det at biosversjon f.15 skal støtte dette.

 

"Adds ability to enable or disable the "Intel CPU C4" function from the BIOS Setup menu (F10)."

 

jeg har biosversjon f.16...jeg har vært i min bios og jeg ser at "Intel C4" går an å enable og disable...

 

Hva er egentlig denne funksjonen??

 

 

Geir

Lenke til kommentar

Nå her jeg undersøkt litt det her med ekstra harddisk til dv9271.....å ringe mpx.no og spørre etter produktansvarlig var jo bortkastede penger...dem vet fint lite om akkurat det...mannen der viste ikke engang at pcèn har 2 luker i bunnen som er merket med harddisk eller at det var plass til 2 harddisker i den...

 

Jeg ble da henvist videre til et firma som hete EET...der kunne har opplyse meg om det ikke var noen problem å montere en til harddisk, jeg måtte bare ha en harddisk-bay i tillegg til en harddisk.

Harddisk-bayèn koster 618.- inkl.mva og frakt

 

jeg fikk også varenummeret og navnet på personen...er alltid lettere å ha varenummer for hånden i tilfellet man støter på en annen.

 

Snakket også nå nylig med hp support direkte og der kan dem bekrefte at det går helt fint bare jeg kjøper den harddisk-bay saken....

 

 

 

 

 

Gega

Endret av Gega
Lenke til kommentar
Har fått min 9271 med 2gig ram nå og skal instalere Xp istedenfor den j**** Vistaen, men hvor i all verden finner jeg drivere for Xp til alt?

Ligger ingenting på Hp.no til Xp jo :s

8156297[/snapback]

 

Joda min gode mann...det finnes håp :dribble:

 

Du kan bruke driverne til dv9038...det er akkurat samme pc som dv9271...

 

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...3308914&lang=en

 

 

Hvorfor er du ikke så fornøyd med Vista?

 

 

Gega

Lenke til kommentar
Tusen hjertelig <3

 

Nei, bruker masse systeminne og er gjort så alt for "brukervenlig" alle veier.

Har også en del problemer med nettverk.

8156915[/snapback]

 

 

Ok...nå som du har kjørt en stund med vista så hadde vært fint om du kunne komme innom den her tråden å fortelle litt om hvordan maskinen oppfører seg med WinXP.....

 

Jeg tenker da på om viften går like ofte...om harddisken blir varm....sånn totalt sett om hvordan maskinen oppfører seg med Xp .vs. Vista

 

På forhånd takk :)

 

 

Gega

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en slik maskin, med Windows Vista i et par uker. Maskinen virker så langt stort sett bra.

Det eneste jeg sliter med er den innebygde lyden når jeg bruker msn. Jeg hører andre helt fint, men de andre kan nesten ikke høre hva jeg sier. De hører bruddstykker av min stemme, og det høres ut som jeg prater i en blikkboks. I tillegg kan jeg høre ekko av min stemme hos den andre part.

Har snakka med HP suppport. De sier at den innebygde mikrofonen bare er en nødløsning. Synes ikke det er tilfredstillende.

Det innebygde webkameraet gir et bra bilde.

Lenke til kommentar
Gega, jeg regner med at du har Vista... Opplevd noen store problemer med Vista på PCen din? Litt usikker på om jeg bør vente med å kjøpe...

 

Beerty :cool:

8156959[/snapback]

 

 

Jeg har ikke opplevd noe som jeg vil kalle unormalt...synes egentlig vista i seg selv fungerer veldig fint....vente kan man vel alltids gjøre...men det er nå en gang sånn i dataverden....uansett hvor lenge du venter så vil du vente litt til...for utviklingen går sin hurtige gang hele tiden.

 

Jeg har jo brukt vista før den her maskinen også og jeg har sansen for Vista...liker den veldig godt.

 

Det er jo bare så tragisk at microsoft ikke er kommet lengere i utviklingen med tanke på resusser og maskinvare. Alle må jo bortimot bytte ut datamaskinparken sin eller oppgradere for en betraktelig sum...alle andre vil jo at programmene deres skal kunne brukes på alle maskiner men ikke microsoft....Latterlig at Vista skal kreve så mye av miskinen :no:

 

 

Gega

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...