Gå til innhold

HP Pavilion dv9271


_Cosmo_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei

 

Jeg har også bestillt meg en sånn og kom også frem til at den maskinen gir meg veldis mye for pengene...men komplett.no er jo ikke så billig på den...eneste pluss er at dem har den på lager.. her finner du den billigere..

 

 

http://www.xd.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=75263

 

Se også her.....https://prisguiden.no

 

 

"Forresten, er dv9271 og dv9271ea den samme maskinen?"

 

Ja det er samme maskinen...

 

 

Gega

Endret av Gega
Lenke til kommentar

Takker for svar Gega.. Klar over at komplett ikke er billigst, men de er faktisk eneste forhandler jeg ser har den inne. I utgangspunktet skulle XD få den inn 20.02 men som du sikkert har har sett ble det utsatt til 20.03.. Er da litt skeptisk til at de får den inn da, og orker ikke vente mye lenger ;)

Lenke til kommentar

jeg snakket med de på mpx.no som er samme selskapet og de regnet med at den kommer inn før den 20 mars....men de kunne ikke garantere det...men jeg venter...jeg bestillte også 1gb ram ekstra og vanguard alukoffert til den....

 

Gleder meg veldig til å få den....den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves vet du :!:

Lenke til kommentar

jeg ga 911.- for 1gb noe som er ganske mye synes jeg...men grunnen til at jeg handler hos mpx.no er at jeg jeg har leaset gjennom bedriften og det har oppstått skade på den ene pc`n og så viser det seg at jeg har forsikring på pc gjennom leasingavtalen og de erstatter skadesaken...

 

en anna ting er også at sist handlet jeg fra whitebox.. et useriøst firma...så derfor har jeg valgt et seriøst firma den her gangen...komplett.no er også seriøs.

 

pcutstyr.no kjenner jeg ikke så mye til og kan derfor ikke uttale meg om dem er seriøs eller ikke...men uansett så lenge man kjøper pc av et velkjent merke så tror jeg man er rimelig trygg....men har liten tro på de der "noname" merkene og kommer ikke til å kjøpe det en gang til.

Det er bare på markede en liten stund. får du feil med dem så er det helt håpløst å få tak i deler om et par år!

 

 

Gega

Lenke til kommentar

Nå har xd.no fått denne på lager til en langt lavere pris enn komplett.no

 

 

http://www.xd.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=75263

 

 

Hele 1590.- kroner i forskjell...det er litt av en utbetaling det :!:

 

 

Min blir sendt idag og jeg gleder meg veldig til å få skjønnheten :!:

 

Så gjenstår det bare å se om jeg blir fornøyd men det tror jeg at jeg blir...

 

En ting jeg lurer på og håper de som har den eller en annen modell i dv9000 serien kan svare på...følger det med vista dvd plate eller er den bare forhåndsinstallert på harddisken?

 

 

Gega

Endret av Gega
Lenke til kommentar

takk for svar...så med andre ord så må jeg starte den opp å la den installere seg ferdig for så å kjøre en backup til en dvd plate om jeg vil beholde den vista versjonen som følger med? eller er det noen annen måte å gjøre det på?

 

Saken er den at jeg har vista ultimate som jeg har lyst til å kjøre på den, men på en eller annen måte må jeg prøve å få beholde den home primeum versjonen som følger med maskinen....

 

når jeg eventuelt har installert maskinen og tatt backup av den, kan jeg da slette alt på harddisken inkl. det som hp har lagt på en stasjon for så å legge det inn igjen ved en senere anledning?

 

Gega

Lenke til kommentar

Bestilte i går da det sto de hadde 5 igjen på lager.. Betalte rundt 19.00, så pengene kommer vel ikke inn før i dag rundt 12-16 tenker jeg. Selv om det står at de ikke har den inne nå vil jeg tro det er holdt av en til meg, siden jeg bestilte i går? Eller er jeg på bærtur nå, og må vente til den 14? :ohmy:

Lenke til kommentar
Bestilte i går da det sto de hadde 5 igjen på lager.. Betalte rundt 19.00, så pengene kommer vel ikke inn før i dag rundt 12-16 tenker jeg. Selv om det står at de ikke har den inne nå vil jeg tro det er holdt av en til meg, siden jeg bestilte i går? Eller er jeg på bærtur nå, og må vente til den 14?  :ohmy:

8044848[/snapback]

 

Du er nok ikke på bærtur nei :!: ...den blir lagt av til deg så snart du har lagt inn bestillingen din, så du har nok sikret deg en dv9271...

 

 

Gega

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vurderer å kjøpe den samme, og vil i så fall også oppgradere til 2 gb Ram! Er det mulig å få gjort dette i butikken? Har ikke gjort noe sånt før, så jeg vil helst ikke fucke opp hele maskinen :thumbdown: ved at jeg prøver på noe som er feil, så vil helst ha noenproffe til å fikse en oppgradering. Og "Gega", jeg regner med at du harfått din PC nå, og kanskje testet noen spill på den. Er det en okey spill-PC?

 

Beerty!

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å kjøpe den samme, og vil i så fall også oppgradere til 2 gb Ram! Er det mulig å få gjort dette i butikken? Har ikke gjort noe sånt før, så jeg vil helst ikke fucke opp hele maskinen :thumbdown:  ved at jeg prøver på noe som er feil, så vil helst ha noenproffe til å fikse en oppgradering. Og "Gega", jeg regner med at du harfått din PC nå, og kanskje testet noen spill på den. Er det en okey spill-PC?

 

Beerty!

8113288[/snapback]

 

Heisan.

 

Angående det å få montert mere ram tror jeg ikke disse webbutikkene gjør, dem bare pakker den ned for salg. om de skal gjøre det så tar de sikkert grådig betalt for å åpne esken å montere ram..en lokal forhandler vil nok gjøre dette mest sannsynlig uten pristillegg..

 

Men når det er sagt så er det verdens enkleste sak i verden å montere rambrikker selv.... du snur maskinen på hodet og åpner det midterste dekslet som er festet med 2 skruer, vipper ut lokket og setter nye rambrikker på plass....for å si det sånn så skal det mye til for at det går galt..

 

Når det gjelder test av pc`n i spill så har jeg ikke testet det enda...har hatt influensa en stund nå så da er ikke spilling høyest prioritert :)

 

Men sånn forøvrig er jeg fornøyd med maskinen....om jeg skal komme med et ankepunkt så må det være at viften går ofte...men for all del, den bråker ikke når den går...etter det jeg har kommet frem til når jeg har snakket med andre folk som har stor bærbar pc så er det vel vanskelig å få en maskin du aldri hører noe til.

 

Dagens maskiner er jo blitt rimelig kraftig for å si det sånn og det trengs litt avkjøling på dem...om man skal ha en maskin som er dønn stille så må man nok kjøpe en maskin med et svakt grafikk kort og liten cpu....men hvem vil vel ha det :!:

 

Men det rare er at om jeg legger noe under pc`n...bare løfter den 1cm opp i bakkant så blir maskinen mye roligere...jeg skal finne på en lur patent (gummiklosser) som jeg kan montere på de eksisterende klossene som er der fra før....

 

Om du kjøper deg en sånn maskin så er jeg ikke i tvil om at du blir fornøyd...det mest geniale var det med bluetooth saken som gjor at jeg slipper å bruke den usb saken som tilhører musen...det var bare å legge til microsoft musen i bluetoothenheter så fant den alt selv...endelig en maskin som det ikke henger usb dingser og pcmcia kort i hytt og gevær :D

 

 

Gega

Endret av Gega
Lenke til kommentar

Hvilken type rambrikker benytter denne? Kan jeg kjøpe en ordinær DDR2 SO-DIMM brikke? Og hva slags brikke står i orginalt og hvor mange er det plass til?

 

Jeg vurderer å kjøpe denne Pc`n selv med ekstra minnebrikke. Da er det greit å vite at det er ledig plass og evt. at ikke de to plassene Pc`n har ikke er opptatt av to 512 brikker.

 

Jeg vurderte først en FSC 1556, men den krever spesiell Kingston FSC ram til nesten 1300,- for 1 GB minnebrikke. En ordinær SO-DIMM 4200 koster halvparten.

Lenke til kommentar
Hvilken type rambrikker benytter denne? Kan jeg kjøpe en ordinær DDR2 SO-DIMM brikke? Og hva slags brikke står i orginalt og hvor mange er det plass til?

 

Jeg vurderer å kjøpe denne Pc`n selv med ekstra minnebrikke. Da er det greit å vite at det er ledig plass og evt. at ikke de to plassene Pc`n har ikke er opptatt av to 512 brikker.

 

Jeg vurderte først en FSC 1556, men den krever spesiell Kingston FSC ram til nesten 1300,- for 1 GB minnebrikke. En ordinær SO-DIMM 4200 koster halvparten.

8120460[/snapback]

 

 

Det er 2 ramslotter som begger er opptatt av hver sin 512mb brikke...den er ikke nøye på hvilken ram merke du kjører men du bør holde deg til 667mhz... de brikkene som sitter i maskinen er 2x512mb ddr2 pc5300 667mhz...

 

Jeg kjører en http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318078

og en http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=64496

 

Gega

Endret av Gega
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...