Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC finner ikke skjermen.

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt deler til å bygge maskin, og har satt alt sammen og det ser ut til å virke.

Problemet er at den ikke finner skjermen, den er bare svart (ingen feilmeldinger).

Prosessor: AMD Athlon 64 X2 3800+

Hovedkort: Asus A8R-MVP

Ram: GeIL Value DDR400 1024 MB

Skjermkort: HIS Radeon X1600 PRO IceQ 512MB

Harddisk: Seagate Barracuda 7200.10 320 GB SATA

CPU kjøler: Spire KestrelKing V

Kabinett (med 400w strømforsyning): X-Gear Z PreMod

Håper noen har noen tips eller råd som jeg kan bruke :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du satt i alle kabler og sånn til hovedkortet da og Strømkabel til skjermkortet. Dvs. Om det er en strømkabel fra Strømforsyninga til Skjermkortet. Ja nå skal det jo være slik at hvis dette er tilfellet så skal det komme feilmelding, men har du satt i den kablen fra Strømforsyninga som går til den pluggen som står ganske så nærme CPU kjølern da. På venstre siden for CPU Kjøleren. Det glemte jeg når jeg prøvde det nye hovedkortet med den nye Strømforsyninga og da fikk jeg ikke bilde :blush: Så satt jeg i den kablen og da ble det bilde :D

Kanskje litt dårlig forklart, men håper det hjelper.

Lenke til kommentar
har du satt i alle kabler og sånn til hovedkortet da og Strømkabel til skjermkortet. Dvs. Om det er en strømkabel fra Strømforsyninga til Skjermkortet. Ja nå skal det jo være slik at hvis dette er tilfellet så skal det komme feilmelding, men har du satt i den kablen fra Strømforsyninga som går til den pluggen som står ganske så nærme CPU kjølern da. På venstre siden for CPU Kjøleren. Det glemte jeg når jeg prøvde det nye hovedkortet med den nye Strømforsyninga og da fikk jeg ikke bilde  :blush: Så satt jeg i den kablen og da ble det bilde :D

Kanskje litt dårlig forklart, men håper det hjelper.

8032133[/snapback]

det "wil" prøver å si er: "Har du plugget i 4-pin strømkabelen i hovedkortet? Det er en plugg til dette like ved prosessoren. Hvis denne ikke er koblet til så får du ikke skjermbilde"

Endret av langz
Lenke til kommentar
Har du husket å plugge inn strømkabelen til skjermkortet ditt?

8043385[/snapback]

Det er ikke egen for skjermkortet.

Men det er en strømplugg på hovedkortet ved siden av den øverste PCI Exspress x 16 porten. Men jeg vet ikke om den er til å plugge inn strøm eller om det er til å ta ut strøm til eventuelle skjermkort som har egen ledning som skal festes der. Har prøvd å sette strøm i den men det var inngen forskjell, tenkte nemlig at hvis man satte strøm inn i den så blei det som er forsterking til skjermkortet.

Lenke til kommentar

Prøv og clear cmos (resette bios instillingene) se i manualen din for info om hvordan du gjør det, står veldig godt forklart der ;) Eventuelt ta ut batteriet som står på hovedkortet.

Endret av Reff
Lenke til kommentar

Alle sammen:D

Tusen takk for hjelpen, men nå har jeg fått den til å gå.... og for de som er litt av den nyskjerringe versonen så kan jeg fortelle at det bare var å sette i et annet ramkort :p:p:cool:

Men ellers mange takker fra meg :D

post-122350-1173050486_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...