anderskristian Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Hei. Jeg har et problem, og er veldig takknemlig for deres hjelp hvis dere har kunnskaper!? Jeg har kjøpt meg en lcd tv 37", og har bestemt meg for å droppe å kjøpe hjemmekinoanlegg til tvn, da jeg har et relativt bra surround anlegg koblet til pc n, av typen creative 7.1 surround. Det låter mer enn bra nok for meg, og jeg vil derfor koble tvn inn på dette anlegget, eller inn på pcn vil det vel bli, slik at jeg får tv-lyden også inn på dette anlegget. Jeg fikk av butikkekspeditøren at for at dette skal være mulig, må jeg kjøpe et spesielt lydkort, om jeg ikke husker feil sa han et lydkort med både inn - og ut inngang ! Jeg kjenner ikke godt til forskjell på disse lydkortene, og har derfor ikke så god peiling på hva slags lydkort jeg trenger, kabler, eller for den saks skyld om jeg kanskje har et lydkort som er godt nok!? Det tviler jeg på, men hjelp til et lydkort som støttter dette hadde jeg vært veldig takknemlig for =) Så dere som har peiling på dette, jeg er veldig takknemlig for deres hjelp. Produkthenvisninger, prisklasser og informasjon tas imot med hjelp. TAkk på forhånd , Anders Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Hei.Jeg har et problem, og er veldig takknemlig for deres hjelp hvis dere har kunnskaper!? Jeg har kjøpt meg en lcd tv 37", og har bestemt meg for å droppe å kjøpe hjemmekinoanlegg til tvn, da jeg har et relativt bra surround anlegg koblet til pc n, av typen creative 7.1 surround. Det låter mer enn bra nok for meg, og jeg vil derfor koble tvn inn på dette anlegget, eller inn på pcn vil det vel bli, slik at jeg får tv-lyden også inn på dette anlegget. Jeg fikk av butikkekspeditøren at for at dette skal være mulig, må jeg kjøpe et spesielt lydkort, om jeg ikke husker feil sa han et lydkort med både inn - og ut inngang ! Jeg kjenner ikke godt til forskjell på disse lydkortene, og har derfor ikke så god peiling på hva slags lydkort jeg trenger, kabler, eller for den saks skyld om jeg kanskje har et lydkort som er godt nok!? Det tviler jeg på, men hjelp til et lydkort som støttter dette hadde jeg vært veldig takknemlig for =) Så dere som har peiling på dette, jeg er veldig takknemlig for deres hjelp. Produkthenvisninger, prisklasser og informasjon tas imot med hjelp. TAkk på forhånd , Anders 8023713[/snapback] du kan bare ha det du har ,, ( som regel ) ta en phono til jack , og ta jacken inn i input på intergrerte lydkortet Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Du skal fint kunne kjøre lyden fra TV'n inn som Nokia nevner. Vær klar over at TV'n kun gir stereo inn, så du får ikke noe ekte 7.1 lyd ut fra pc'n. Det får man forøvrig ei heller fra en reciever. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Tror nok ekspeditøren du snakket med ikke har fulgt særlig med i utviklingen av lydkort. Alle lydkort til hjemmebruk har fulgt AC'97-standarden de siste årene, inkludert ditt. Dette betyr at lydkortet ditt er bestykket med minst to innganger, en av dem er til mikrofon, den andre er en linjeinngang, og du må bruke sistnevnte. Hvis tven din har 2xRCA utgang, så trenger du bare denne:http://www.biltema.no/products/product.asp...8&iItemId=76358 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå