Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvordan bli bedre til å stakke?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Triceps-pushdowns med kabler må jo være veldig greit. Pullover i maskin (så man får hele bevegelsesbanen litt lettere) er også en god øvelse. Ellers bruker man jo også magen og litt forskjellig. Hadde jeg vært deg hadde jeg kjørt litt allsidig trening, det hjelper nok mest.

Lenke til kommentar
Har du en bråsterk maskin der du trener tror jeg den vil hjelpe veldig!

8028075[/snapback]

Blir det samme som enhver triceps øvelse det der :) Da er det bedre å kjøre øvelser som er litt tyngre, som fks. smal dips.

8028100[/snapback]

Vel, nå er jo langrenn en utholdenhetssport da. Den trener mer enn bare triceps. Man senker seg ned til armene er strake oppover. Tar vel på triceps, lats, bryst og div andre i skulder/rygg. Dessuten er vel den maskinen blant de treningsmåtene som er mest lik staking. I hvert fall i et studio. Utvikla av oddvar brå hvis jeg husker rett.

Endret av EB_Veyron
Lenke til kommentar
Vel, nå er jo langrenn en utholdenhetssport da. Den trener mer enn bare triceps. Man senker seg ned til armene er strake oppover. Tar vel på triceps, lats, bryst og div andre i skulder/rygg.  Dessuten er vel den maskinen blant de treningsmåtene som er mest lik staking. I hvert fall i et studio. Utvikla av oddvar brå hvis jeg husker rett.

8028178[/snapback]

Jeg mener fortsatt det er bedre å bygge styrken i triceps i studio; Det beste er alltid å trene en kombinasjon av styrke og utholdenhet.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Jeg mener fortsatt det er bedre å bygge styrken i triceps i studio; Det beste er alltid å trene en kombinasjon av styrke og utholdenhet.

8029875[/snapback]

Som styrketrenende er dette selvfølgelig ditt syn, men det er veldig få, om ingen av langdistanseløperne som trener med vekter. (sikkert noen av sprinterne som gjør det). Å klare 15 reps i smalbenk hjelper ikke noe særlig når du skal gå på ski i 1 time ...

Lenke til kommentar

Når du staker bruker du, som mange har nevnt før meg, spesielt triceps-musklene, men også mye magemuskler og musklene i ryggen. Litt situps og pushups hjelper for disse musklene, gjør hvertfall det for meg. Teknikk er også viktig, pass på å "søke godt framover", ikke sett stavene for langt bak, sett de godt foran bindingene. Det er også viktig å ha en liten knekk i håndleddet, slik at du vrir hendene litt inn mot kroppen. Husk også å ikke slenge for mye med stavene bakover, etter du har skjøvet ifra, trekk de tilbake og ta ett nytt "staketak".

Endret av DeltaSniper
Lenke til kommentar

8029875[/snapback]

Som styrketrenende er dette selvfølgelig ditt syn, men det er veldig få, om ingen av langdistanseløperne som trener med vekter. (sikkert noen av sprinterne som gjør det). Å klare 15 reps i smalbenk hjelper ikke noe særlig når du skal gå på ski i 1 time ...

8030142[/snapback]

Alle idrettsutøvere som driver litt halvseriøst, trener styrke med vekter. Hvilket grunnlag har du for å tro noe annet?

Endret av christer-R
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Alle idrettsutøvere som driver litt halvseriøst, trener styrke med vekter. Hvilket grunnlag har du for å tro noe annet?

8032561[/snapback]

La meg spørre: Hvilket grunnlag har du for å mene at alle idrettsutøvere som driver litt halvseriøst trener styrke med vekter?

Lenke til kommentar

Jo, fordi; Uten styrketrening hadde så og si alle typer idrettsutøvere prestert svakere, og resultatene hadde ikke vært så sterke som de er med styrketrening. Som jeg ser det er det bare gevinster ved å trene styrke i tillegg til å f.eks gå på ski.

Så, nå vil jeg gjerne høre dine grunner for å tro det motsatte. :)

Edit: Kan også legge til at klubbene til de jeg kjenner som går aktivt på ski litt sånn seriøst, krever at de som driver litt sånn seriøst, har egentrening på studio i tillegg til den andre treningen.

Edit igjen: Skulle også hilse fra 'allyse' og spørre: Haha, hvor har du det ifra?

Endret av christer-R
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Jo, fordi; Uten styrketrening hadde så og si alle typer idrettsutøvere prestert svakere, og resultatene hadde ikke vært så sterke som de er med styrketrening. Som jeg ser det er det bare gevinster ved å trene styrke i tillegg til å f.eks gå på ski.

Edit: Kan også legge til at klubbene til de jeg kjenner som går aktivt på ski litt sånn seriøst, krever at de som driver litt sånn seriøst, har egentrening på studio i tillegg til den andre treningen.

Edit igjen: Skulle også hilse fra 'allyse' og spørre: Haha, hvor har du det ifra?

8032951[/snapback]

Jeg vil bare provosere, jeg :p Men å si at alle som driver litt halvseriøst trener styrke med vekter er å ta litt hardt i.(Kommer vel litt an på definisjonen av halvseriøst). Tror ikke det er så mange av de skifantastene som går Birken som løfter noe særlig vekter.

Lenke til kommentar

8032951[/snapback]

Jeg vil bare provosere, jeg :p Men å si at alle som driver litt halvseriøst trener styrke med vekter er å ta litt hardt i.(Kommer vel litt an på definisjonen av halvseriøst). Tror ikke det er så mange av de skifantastene som går Birken som løfter noe særlig vekter.

8033115[/snapback]

Akkurat. Når du ikke har noe fornuftig svar, så sier du at du gjør det for å provosere? Det gjør det jo bare enda bedre for min del da. :)

Og, flesteparten av de som er med aktivt i en klubb og går birken, vil jeg tro trener styrketrening utenom. Har kjennskaper på godt over 40 som går både birk, og sykler mye. Disse trener også styrke. :)

Tips; Om du ikke har planer om å stå opp for utsagnene dine innen diskusjoner, så kan du egentlig slutte å lage de. Folk som gjerne vil diskutere lar seg somregel ikke bli så veldig provosert når enkelte bare er ute etter å lage kvalme. :)

Endret av christer-R
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Greit at jeg tapte diskusjonen ang. langrenn og vekttrening, MEN du skrev:

La oss ta for oss en langdistanseløper. En person som løper 5000m+vil ikke ha noe særlig utbytte av å ha noen spesiell styrke utenom. Vet ikke dette helt sikkert, men er fortsatt ganske sikker på at de ikke trener styrke med vekter.
Lenke til kommentar

Såklart trener jo også disse styrketrening. Husk nå på at styrketrening ikke bare er 5x5 powerbuild, det finnes mange måter å trene styrke på. Jeg skal ikke legge ut om hvordan de trener styrke, for det går bare på hva jeg TROR. Men at de trener styrke stiller jeg meg skråsikker til. :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Såklart trener jo også disse styrketrening. Husk nå på at styrketrening ikke bare er 5x5 powerbuild, det finnes mange måter å trene styrke på. Jeg skal ikke legge ut om hvordan de trener styrke, for det går bare på hva jeg TROR. Men at de trener styrke stiller jeg meg skråsikker til. :)

8039600[/snapback]

Du skrev at alle som drev litt halvseriøst trente styrke med vekter, ikke at de trente styrke med f.eks. egen kroppsvekt ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...