Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken bil til 20k, størst mulig lastekapasitet?

Anbefalte innlegg

Skal bruke ca 20000 på en bil som først og fremst skal brukes til transport. Både volum og vekt er viktig, og den skal kjøres med vanlig førerkort.

Har fint lite greie på bil, tenkt litt på tidlig 90-talls Hiace eller noe i den dur; har noen andre forslag?

Endret av 1tinchot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjørt endel Hiace med firehjulstrekk, og det er en grei bruksbil med god plass, men jeg vil anbefale deg å ikke kjøpe en med bakhjulstrekk. Jeg har ikke prøvd en slik selv, men kjenner flere som har kjørt Hiace med bakhjulstrekk i jobbsammenheng, og de har ingenting positivt å si om kjøreegenskapene.

Lenke til kommentar
Hiace med 2,4d\2.4td bruker rundt 1liter på mila.

8041585[/snapback]

Kommer litt an på hvordan du kjører... Pappa har vært nede på 0.78 på mila med sin '98 Hiace 2,4TD Minibuss ;)

Men selvfølgelig, kan jo være tidligere årsmodeller bruker mer drivstoff :)

Endret av NoXify
Lenke til kommentar

Ja, hvordan du kjører er viktig, men 0,8 på langkjøring er nok ikke noe problem. Jeg har hiace 97 2,4td med 4wd og har aldri vært under 0.9, men det er stort sett blandet kjøring, lite langkjøring. Meste jeg har vært oppi er 1.2 på mila, men da er det mye tomgang og småkjøring. Bilen veier tross alt 2000kg og har 4wd, så et snitt på 1l er ikke så ille.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...