Gå til innhold

1 skjermkort koblet til skjerm og tv !?

macaune23

Anbefalte innlegg

Hei.

Trenger litt hjelp her.

Har et ATI radeon 9600 256mb skjermkort, som jeg har koblet til en dataskjerm.

Nå har jeg kjøpt meg en ny tv, 50" som har pc inngang.

Det jeg lurer på er om jeg kan koble pc`n til tvn samtidig som den er koblet til dataskjermen. Så jeg slipper å flytte kabelen frem og tilbake. Om det går hva trengs for å få det til ?

Ser på skjermkorte at det er 2 utganger, vet ikke hva de heter, men den ene er jo den vanlige blåe typen. Og den andre kontakten er hvit.

Bare oppsumerer litt. Det jeg ønsker er å ha datamaskinen koblet til begge skjermene. Men om jeg vil se på tv, så kan jeg bruke dataskjermen til surfing samtidig, og vil jeg feks se en film på dataen kan jeg se den på tvn. Uten å bytte kabler frem og tilbake.

Vet ikke om dere trenger noe mere info, men bare skrik ut så skal jeg prøve å komme med den :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skal gaa bra det, koble til tv'en til DVI pluggen (den hvite) men pass paa at du har riktig overgang (uten de 4 pinnene over og under den brede, flate)

Ellers trengs vel bare en restart og velg sekundaerskjerm som clone og velg theatre mode i CCC

8023386[/snapback]

Da må jeg isåfall ha en kabel som er DVI i den ene enden, og blå i den andre enden.

Neste prob er at det er 10meter til tvn fra dataen. Finnes det så lang kabel ?

Vet det finnes sånn som er blå i begge ender. Hva om jeg kjøper en sånn ? og bruker DVI utgangen til pc skjermen ?

Lenke til kommentar
Har du utgang for S-video?

Det har eg og det funkar fint :D

8023813[/snapback]

Edit: har utgang på skjermkortet for s-video, og inngang på tvn for s-video.

Så da er det bare å kjøpe en s-kabel og plugge i ?

Endret av macaune23
Lenke til kommentar

Absolutt, med en så stor skjerm gjør du deg selv en knalltjeneste å gå for en VGA kabel framfor SVideo. Ikke bare har VGA støtte for LAAAAANGT høyere oppløsninger, men en 10m lang lang kabel koster deg ikke mer enn 3-400kr og vil garantert gi deg et merkbart bedre bilde med mindre støy og finere farger. Kan være greit å kjøpe en som matcher de andre kablene du kanskje har (sort, grått/hvitt) hvis den skal bli liggende en stund :)

Når/hvis du får kabelen, sjekk den gjerne med en gang ved å koble den til nåværende dataskjerm slik at du får sjekket kabelkvaliteten med en gang. Ikke bli forskrekket om du merker små forskjeller (kjør AUTO på LCD skjerm), men jo bedre du får det jo gladere blir TVet :)

EDIT: Alt ovenfor er egentlig mer rettet mot høyoppløste CRT/DLP/LCD skjermer hvor kravene til bildet på høy oppløsning blir såpass viktig, i tilfelle du har en lavoppløselig plasma.

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...