Gå til innhold

Det evige søk etter et godt tastatur

Anbefalte innlegg

Enda en stemme for Gvardes forslag om Logitech  UltraX. Jeg skriver betydelig raskere på dette enn noe annet tastatur jeg har prøvd.

8027509[/snapback]

Jeg bruker også UltraX fra Logitech, og er ganske fornøyd med det. Det jeg ikke er fornøyd med (og dette er svørt subjektivt) er at registreringen av tastetrykkene er avhengig av at du treffer veldig "rett" på hver tast. Dersom du bommer, så blir ikke tastetrykket registrert.

Til sammenligning så har jeg et Logitech LX500 / LX501 på jobben, og det har betydelig bedre registrering av tastetrykk.

I tillegg; vær forsiktig med å dra noe (for eksempel en rengjøringsklut) bortetter tastaturet - det er lett å slå løs en tast, og da brekker sannsynligvis en av de små plasttappene som holder tasten fast.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si meg litt overrasket over at folk forventer å få et bra tastatur til under 4-500 kroner. Så langt det er meg betjent, så er det fortsatt sånn at du delvis får det du betaler for. Jeg betalte 1200,- for mitt tastatur fra logitech, da var det med en mus som ikke var verdt noe, så regner med at tastaturet kostet meg sånn rundt 1000,-. Dette ble kjøpt i januar 2002, og det fungerer fortsatt kjempebra, meker ingen feil eller noe, hatt det opp et par ganger for å rense og vaske det, men ellers ikke noe vedlikehold.

Sånn jeg ser det, er det bedre å bruke litt ekstra og få skikkelig kvalitet, når det er sagt, produseres desverre ikke mitt tastatur lengre, så hva jeg skal velge når dette til slutt ryker, aner jeg ikke.

Men angående det trådstarter lurer på, kan du ikke bestille Keytronic fra utlandet?

Lenke til kommentar
hmm, har vurdert dette G15 tastaturet selv.

er det kvalitet på det eller?

8027054[/snapback]

JA det er Sikelig kvalitet! MYE FOR PENGA! det er SÅÅ mye mere enn bare et Gaming keyboard! det er multimedia også:) og seff Normalt bruk! ENESTE Minus er at ØÆÅ ikke er synelige knapper! MEN er du Geek så ser du ikke på tastene da du skriver :) dem er AKURAt på samme sted som på er normalt Keyboard! + at du har 2 stk usb porter på tastaturet som gjør det lettere med mp3 spilleren eller annet! istedet for å reise seg opp og DRA fram Kabinettet og putte og Fundere på hvorfor ikke den vil inn:) garantert noen av dere der ute:) (ikke får å være slem!) men sånn er DET!

Her er en video av Youtube og masse google bilder! videoen er en Nice winamp plugin osm jeg selv har testa! DEN ER RÅ! har sett i norkse forum etter denne modden men ser ikke ut som om norge har fått med seg denne UTROLIGE modden til winamp:) se filmen så skjønner du kansje? http://youtube.com/watch?v=nXT61vtZXGY

Bilder: http://images.google.no/images?client=fire...er+bilder&gbv=2

Ps: JEG ELSKER LOGITECH G15! LOGITECH ER KVALITET FOR PENGA!

8027144[/snapback]

har G15 selv å sliter med knapper som ikke fungerer. hadde ikk valgt dett skulle jeg kjøpt tastatur i dag!

8027425[/snapback]

HAHAHA... skal jeg fortele deg hvorfor? FORDI DU IKKE BEHANDLER DET PENT!!! du har sikkert mista det i bakken osv! det har jeg ALDRI gjort! mister jeg mitt g15 i bakken EN gang! DA KLIKKE JEG PÅ MEG SELV! har mista musa mi MANGE ganger i bakken, Razer Diamonblack, heldig vis for meg så viker den enda:) BESTE MUSA JEG HAR HATT!

Lenke til kommentar

Gode tastatur er dyre.

Endte opp på feil side av tusenlappen med mitt. Har ikke angret ett sekund engang. Liker dog ikke UPS - 75$ i frakt på ett TASTATUR!

Mekaniske taster med klikkelyd <3

Kjøpte ett Unicomp Model M, usbutgaven. Dette er i bunn og grunn samme tastaturet som IBM Model M, og er ett knalltastatur. Buckling springs, som gir ekstremt god respons er avhengighetsskapende. Nå er sånne gjennomsnittlige skjiittastatur helt fryktelige å skrive på.

Lenke til kommentar

Tusen takk for mange tilbakemeldinger! =)

G15 har jeg prøvd og det er ikke aktuelt. Heller ikke ZBoard.

Jeg har vurdert Logitech Ultra Flat X (eller noe lignende), men jeg må vel da belage meg på en del tilvenning.

Forresten så er problemet med MX-tastaturet er at tastene er glatte! =S

Model M-tastaturet husker jeg. Fatters hadde et slik også! Veldig old school, men fin feeling. Veldig mekanisk, hehe.

Hvilke av de flattastede tastaturene fra Logitech er verdt å velge for en som er vandt til høye taster? Har vurdert det før, og prisen er jo hyggelig!

Lenke til kommentar
Gode tastatur er dyre.

Endte opp på feil side av tusenlappen med mitt. Har ikke angret ett sekund engang. Liker dog ikke UPS - 75$ i frakt på ett TASTATUR!

Mekaniske taster med klikkelyd <3

Kjøpte ett Unicomp Model M, usbutgaven. Dette er i bunn og grunn samme tastaturet som IBM Model M, og er ett knalltastatur. Buckling springs, som gir ekstremt god respons er avhengighetsskapende. Nå er sånne gjennomsnittlige skjiittastatur helt fryktelige å skrive på.

8028580[/snapback]

kjøpte du med norsk layout?

Lenke til kommentar

Om du likte det gmale keytronic tastaturet du hadde, så kan jeg anbefale et eldre IMB tastatur, om du likte det keytronic, så kommer du til å elske et IBM, men tror ikke du får kjøpt det noen steder, men kansje en skole i nærheten har noen tilovers (fikk mit fra skolen).

Lenke til kommentar

https://prisguiden.no/product.php?productId=52563

SteelKeys 6G er trolig det beste tastaturet jeg har testet. :)

Les test her: http://hardware.gotfrag.com/portal/story/34204/

Fantastisk gode taster, god respons og ikke minst uten horelys og dilldall! Prisen på nesten 600 kr kan virke litt drøy, men tror det er verdt hver krone. Det må understrekes at jeg ikke har det selv, har kun testet et par timers tid hos en kompis, men trodde aldri jeg skulle finne et tastatur som skulle overgå det gamle IBM tastaturet mitt.

Lenke til kommentar
Åssen er "lyden" på 6G-tastaturet? Kanskje vanskelig å bedømme om en ikke har noe å sammenligne med, men noen tastaturer klikker / klaprer mer enn andre, faktisk så høyt at det er påfallende. 

Skulle gjerne likt og testet det selv ja...

8071921[/snapback]

Mot det tidligere IBM tastaturet mitt samt et nyere Dell tastatur så er det ingen klikke-/klaprelyd å snakke om. Minner mer om de myke lydene fra et godt laptoptastatur. :)

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Dette tastaturet bruker jeg på jobb. Når jeg begynte der i fjor høst lå det et trådløst Logitech-tastatur til meg på pulten, men Mikke Mus-layout av delete-knappen og de rundt, samt tvilsom kvalitet på mottakeren fikk meg til å gå over til et slikt som jeg linker til. Kommer aldri til å bytte tilbake.

... nå når jeg holder på å sette opp skrivepult med nytt utstyr her hjemme, kommer nok et slikt tastatur til å bli kjøpt/tatt med hjem fra jobben :) Skulle kanskje hatt medieknapper, de er greie (volum i hvert fall), men ellers trenger jeg ingenting annet enn ordentlig gode taster, noe jeg får der :)

Redigert; jeg har dog PS/2-utgaven, med norsk tasteoppsett selvsagt.

Endret av OML
Lenke til kommentar
hmm, har vurdert dette G15 tastaturet selv.

er det kvalitet på det eller?

8027054[/snapback]

JA det er Sikelig kvalitet! MYE FOR PENGA! det er SÅÅ mye mere enn bare et Gaming keyboard! det er multimedia også:) og seff Normalt bruk! ENESTE Minus er at ØÆÅ ikke er synelige knapper! MEN er du Geek så ser du ikke på tastene da du skriver :) dem er AKURAt på samme sted som på er normalt Keyboard! + at du har 2 stk usb porter på tastaturet som gjør det lettere med mp3 spilleren eller annet! istedet for å reise seg opp og DRA fram Kabinettet og putte og Fundere på hvorfor ikke den vil inn:) garantert noen av dere der ute:) (ikke får å være slem!) men sånn er DET!

Her er en video av Youtube og masse google bilder! videoen er en Nice winamp plugin osm jeg selv har testa! DEN ER RÅ! har sett i norkse forum etter denne modden men ser ikke ut som om norge har fått med seg denne UTROLIGE modden til winamp:) se filmen så skjønner du kansje? http://youtube.com/watch?v=nXT61vtZXGY

Bilder: http://images.google.no/images?client=fire...er+bilder&gbv=2

Ps: JEG ELSKER LOGITECH G15! LOGITECH ER KVALITET FOR PENGA!

8027144[/snapback]

har G15 selv å sliter med knapper som ikke fungerer. hadde ikk valgt dett skulle jeg kjøpt tastatur i dag!

8027425[/snapback]

HAHAHA... skal jeg fortele deg hvorfor? FORDI DU IKKE BEHANDLER DET PENT! du har sikkert mista det i bakken osv! det har jeg ALDRI gjort! mister jeg mitt g15 i bakken EN gang! DA KLIKKE JEG PÅ MEG SELV! har mista musa mi MANGE ganger i bakken, Razer Diamonblack, heldig vis for meg så viker den enda:) BESTE MUSA JEG HAR HATT!

8028461[/snapback]

skal være rimelig distre for å miste tastauret i bakken!

er det noe som går i bakken er det musa!

Lenke til kommentar

Var på jakt etter det perfekte tastatur selv... Jeg fant det til slutt:

http://www.microsoft.com/hardware/mouseand...ls.aspx?pid=040

Du får det på Expert til 200,- spenn. Har nesten lyst til å kjøpe ett til, slik at jeg har et i reserve. It's that good. Og kurven på tastaturet hjelper faktisk. Lav profil, lite støy fra tastene og tastaturet er godt å skrive på. Faktisk så er det noen hull under tastene, slik at søl og dritt renner ut. Har sølt vann to ganger på det... lever enda.

ms-comfortcurve-keyboard.jpg

Endret av dan1el
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...