Gå til innhold

Det evige søk etter et godt tastatur

Anbefalte innlegg

Tastatur er ikke som det var. Jeg vokste selv opp med tastatur fra Keytronic - et tastatur jeg fortsatt setter høyt.

Da jeg fikk min egen PC brukte jeg et Keytronic tastatur jeg hadde liggende. Men en jul fikk jeg Logitech Desktop MX (http://img.clubic.com/photo/00034584.jpg). Jeg bruker musa fortsatt, men har byttet ut tastaturet med bZerk sitt BZKBELBL2020MBB (http://www.microplex.no/product.aspx?pid=BZKBELBL2020MBB&mcat=c198).

Det var vel litt pga. tastelyset som jeg trodde kunne være greit om natta.

Men fy søren for noen vonde taster! De er seige og ekle og lager en snål lyd som høres ut som tep når det blir løsna.

Nå er jeg lei av å leite etter et godt tastatur. Er det noen som føler det samme?

Jeg hadde også satt veldig stor pris på om noen kunne anbefale meg et gode og billig tastatur som er godt å skrive på (ekstrafunksjoner bryr jeg meg ikke om) og billig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
KJØP G15! Logitech G15  DU vil IKKE angre ET sec! det er lys på kanppene det er MEGET goda taster! Lcd skjerm! med MASSE mods osv... du kan programere mange av tastene osv... jeg angrer ikke 1 sec! når jeg gamer er det en DRØM!

8027041[/snapback]

Du har absolutt ikke lest hva trådstarter ønsker :) 590,- ++ for et tastatur er ikke billig, og trådstarter ønsker tastaturet helt plain, uten masse ekstrastash.

--------------------

Jeg ville holdt knappen på å kjøpe et av de rimligere keytronictastaturene på markedet. De er solide, gode å skrive på og ganske billige

Ser vist ut som om de ikke er i norske webshop'er lenger :cry:

jaja, sorry, da kan ikke jeg hjelpe deg videre =/

Lenke til kommentar
hmm, har vurdert dette G15 tastaturet selv.

er det kvalitet på det eller?

8027054[/snapback]

JA det er Sikelig kvalitet! MYE FOR PENGA! det er SÅÅ mye mere enn bare et Gaming keyboard! det er multimedia også:) og seff Normalt bruk! ENESTE Minus er at ØÆÅ ikke er synelige knapper! MEN er du Geek så ser du ikke på tastene da du skriver :) dem er AKURAt på samme sted som på er normalt Keyboard! + at du har 2 stk usb porter på tastaturet som gjør det lettere med mp3 spilleren eller annet! istedet for å reise seg opp og DRA fram Kabinettet og putte og Fundere på hvorfor ikke den vil inn:) garantert noen av dere der ute:) (ikke får å være slem!) men sånn er DET!

Her er en video av Youtube og masse google bilder! videoen er en Nice winamp plugin osm jeg selv har testa! DEN ER RÅ! har sett i norkse forum etter denne modden men ser ikke ut som om norge har fått med seg denne UTROLIGE modden til winamp:) se filmen så skjønner du kansje? http://youtube.com/watch?v=nXT61vtZXGY

Bilder: http://images.google.no/images?client=fire...er+bilder&gbv=2

Ps: JEG ELSKER LOGITECH G15!!! LOGITECH ER KVALITET FOR PENGA!

Endret av On1Musha
Lenke til kommentar

jada, greit at du liker det, men jeg synes det er et av de værste tastaturene jeg har prøvd, om ikke DET værste!

jeg selv koser meg med Keytronic KT1000, og jeg har 3 keytronic KT800 liggende (eller i bruk) ifall noen skulle streike. det er de beste tastaturene jeg har prøvd hitill.

(jeg vet ikke hva som er forskjellen mellom KT1000 og KT800, da de i praksis er helt like)

Lenke til kommentar

Om du er ute etter et kvalitetstastatur uten mer enn det nødvendigste bør du vel ta en titt på Saitek Eclipse I

Nå er jo prisen ulempen siden det ikke er av de billigste i skrivende stund, men du får uansett mye kvalitet for 400 kroner. Lys er det også -som man heldigvis kan tone ned og skru av.

Dette fra Dell er også enkelt og stilrent - men koster dog 600,- Vi har det på høyskolen og det er utrolig deilig å skrive på.

Trådstarter får unnskylde at jeg ikke har vektlagt pris i innlegget mitt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Er ikke mange som anbefaler noe etter trådstarters ønske her. skjerpings!

Er ikke deres behov denne tråden handler om.

Dette tastaturet er et flott tastatur som koster under 2hundrelappen. brukte dette tastaturet i nesten 2 år og var meget fornøyd.

Lenke til kommentar
hmm, har vurdert dette G15 tastaturet selv.

er det kvalitet på det eller?

8027054[/snapback]

JA det er Sikelig kvalitet! MYE FOR PENGA! det er SÅÅ mye mere enn bare et Gaming keyboard! det er multimedia også:) og seff Normalt bruk! ENESTE Minus er at ØÆÅ ikke er synelige knapper! MEN er du Geek så ser du ikke på tastene da du skriver :) dem er AKURAt på samme sted som på er normalt Keyboard! + at du har 2 stk usb porter på tastaturet som gjør det lettere med mp3 spilleren eller annet! istedet for å reise seg opp og DRA fram Kabinettet og putte og Fundere på hvorfor ikke den vil inn:) garantert noen av dere der ute:) (ikke får å være slem!) men sånn er DET!

Her er en video av Youtube og masse google bilder! videoen er en Nice winamp plugin osm jeg selv har testa! DEN ER RÅ! har sett i norkse forum etter denne modden men ser ikke ut som om norge har fått med seg denne UTROLIGE modden til winamp:) se filmen så skjønner du kansje? http://youtube.com/watch?v=nXT61vtZXGY

Bilder: http://images.google.no/images?client=fire...er+bilder&gbv=2

Ps: JEG ELSKER LOGITECH G15! LOGITECH ER KVALITET FOR PENGA!

8027144[/snapback]

har G15 selv å sliter med knapper som ikke fungerer. hadde ikk valgt dett skulle jeg kjøpt tastatur i dag!

Lenke til kommentar
Er ikke mange som anbefaler noe etter trådstarters ønske her. skjerpings!

Er ikke deres behov denne tråden handler om.

Dette tastaturet er et flott tastatur som koster under 2hundrelappen. brukte dette tastaturet i nesten 2 år og var meget fornøyd.

8027331[/snapback]

Er helt enig i den , et supert tastatur ! har den samme men en litt eldre versjon.

digger det ! ser ikke vits med dyre tastatur, tastatur er noe du forbruker så hva er da vits med et så dyrt et ?

Lenke til kommentar

Det er greit at vi "alle" har vokst på Keytronics tastaturene, for før 1998 eller deromkring var det helt klart det mest utbredte tastaturet med kvalitet.

Men etter dengang har det skjedd en revolusjon når det kommer til utforming av taster. Fra Logitechs tidlige standard med lavere taster, til i dag med ultralave taster eller endog bærbar-type tastatur til desktop-bruk.

Hva man liker av dette er helt klart en tilvenningssak, men jeg ser en ting, og det er at nå når jeg har blitt vant til lave taster - sitter på et S510 nå - så er det hemmende å gå tilbake til et tastatur med høye taster.

Hvis jeg nå setter meg ned med et Keytronic med høye taster, må jeg bruke mye mer krefter og løfte fingrene mye høyere for å ikke "snuble" i tastene. I tillegg så er det uvant å skulle trykke så langt og det føles virkelig som man sitter og presser ned en fjær - som jo er det man gjør. Men normalt tenker man ikke på det.

Det er ikke tvil om at det går an å skrive raskere på et lavprofils tastatur, det sier egentlig seg selv - kortere bevegelser går kjappere. Derfor vurderer jeg nå å få meg et lavere tastatur enn S510 hjemme. UltraX er da kanskje raskere, men igjen helt klart en tilvenningssak.

Hva slags "nedtrykk" man ønsker på tastene er ytterst subjektivt, trådstarter hadde vært innom et MX-tastatur som jeg helt sikkert hadde vært fornøyd med. Deretter hadde han gått over til et bZerk tastatur... Noe som i utgangspunktet høres ut som en nedgradering i mine ører. Hvis trådstareren ikke er fornøyd med et MX så er kanskje ikke Logitech noe for ham. Mitt Microsofttastatur er ekkelt å skrive på, gel-aktig nedtrykk, ganske høye taster og ujevnt trykk i kantene i forhold til midt på.

Jeg anbefaler i alle fall et tastatur med lavere nedtrykk men jeg tror trådstarter rett og slett bør gå på den største elkjøp- eller datasjappa i kommunen og teste alt de har inne.

Selv har jeg en preferanse for Logitech, og Keytronic framstår som en levning fra DOS-tiden.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...