Gå til innhold

Ny (monster) pc

Anbefalte innlegg

Jeg lister bare opp delenumrene som kan bare klippes/limes inn i Komplett.no's hurtigkasse

Spørsmålene mine er:

1. Passer disse delene sammen?

2. Finnes det noe bedre/biligere?

Jeg har ennå ikke valgt ut harddisker (skal være serial ATA) eller kjøling til maskina. Er det noen som har anbefalinger (AMD XP 2700).

Grafikkkort er heller ikke inkludert med i lista. tenker på et Geoforce 4 eller FX. Noen spesifikke anbefalinger der?

Komplett's kutigkasse: http://www.komplett.no/k/k.asp?action=Shop...oppingCartMulti

Liste over deler:

113219 1

114489 1

109628 3

113557 1

113280 1

114027 1

114028 1

112012 1

111879 2

112841 1

110052 1

For de som er late:

MSI KT4 ULTRA-BSR Hovedkort Socket A - KT400, S-ATA, ATA/133, ATX, BlueT, USB2

AMD Athlon XP2700+ 2.17 GHz 333 MHz bus - Socket A (Thoroughbred) prosessor

3 stk DDR-DIMM PC2700 512MB DDR CL2.5 - Minne 184-P (for DDR-PC333MHz)

Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Grå/Sort - Bulk (DVD-117MG)

Plextor CD-brenner IDE 48x/24x/48x Sort - Intern Retail Plexwriter

Creative Soundblaster Audigy 2 Platinum - PCI Lydkort m/1394,THX, DD EX6.1, Retail

Creative Høyttaler Inspire 6.1 6700 - (Sub,6 monitorer,forsterker), Retail

Chieftec Dragon Big Tower m/dør Sort - Kabinett m/360W DA-01B-D P4 / AMD

2 stk Samsung 19" CRT Syncmaster 957P TCO99

Logitech Cordless Desktop Optical - (Norsk) USB/PS2, tastatur/mus, Retail

TwinMOS PenDrive 256 MB - USB lagringsenhet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-12-07 17:21, skrev Simen1:

Bra PC det der ja. Men særlig økonomisk vil jeg ikke kalle den. Hvis du går ned ca 10-20% på spesifikasjonene så kan du spare ganske mye som du heller kan bruke på andre ting. men men, det er nå mitt synspunkt.

kan du gi noen eksempler?

Lenke til kommentar

uten å vite hva PCen skal brukes til vil jeg si følgende:

*En god skjerm er svært viktig, mange glemmer dette. Ville lagt litt mer i dem.

*Generelt er 1,5GB RAM vesentlig mer enn man trenger. Få brukere klarer å få brukt mer enn en tredjedel av dette under vanlige omstendigheter.

Selv har jeg 768MB, og under vanlig bruk er over 450MB av disse ledige til en hver tid.

Kjører jeg flere (mange) "uvanlig" tunge applikasjoner samtidig, fylles mer, men har generelt sett fortsatt til gode å gå tom.

Eneste grunn jeg kan se til slike mengder RAM per dags dato er hvis man både MÅ bruke mange blytunge programmer samtidig, og samtidig er NØDT til / ønsker å slå av page-fila.

*Med Kompletts AMD-priser per dags dato, ville jeg ikke under noen omstendigheter gått for mer enn en AMD XP 2400+.

Over dette øker prisene over alle proporsjoner.

Fortsatt forutsetter dette at du ikke har et akutt behov for CPU-kraft, som feks hvis du skal styre cruise-missiler eller tilsvarende i realtime i et eller annet sykt, hemmelig forskningsprosjekt da. :wink:

Lenke til kommentar

Såg nett en test hos Anandtech av 6 nForce2 hovedkort, med XP2000+/266 og XP2600+/333, i ytelsestestene var et KT400 kort tatt med for å se forskjellen (om det var noen?). Ut fra det eg såg kjøpte eg meg julegave til meg selv i dag, i Bergen: Asus A7N8X Deluxe. Familien hentet XP2600 og 2 DDR400 Ram i posten hjemme i dag, sammen med et KT333 hovedkort som går i retur. Har lyst å starte ombygget ASAP (bør vente på CPU shim fra Microplex som er i posten en plass?). Maskina begynner å koste, ca. 6.300,- for hovedkort, CPU og minne (2x256).

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-07 16:51, skrev Jarod_24:

Grafikkkort er heller ikke inkludert med i lista. tenker på et Geoforce 4 eller FX. Noen spesifikke anbefalinger der?

GF FX er ikke kommet ut ennå, så da må du i såfall vente til over nyttår. Radeon 9700 PRO er det beste på markedet i dag.

Lenke til kommentar

Når du likesågodt er i gang, hvorfor ikke bygge ett pentium system? har selv AMD, og er temmelig lei av den lusne overklokkingen. Kjøp en P4 2,8 GHz, XMS3500 (512 mb) og vannkjøling. (Swiftech, med 226W pelt). Du får nok den opp i ca 3,4GHz... Det kalles monster.

Sier ikke at AMD er dårlig, tross alt kraftigere mhz enn intel, men intel klokkes MYE hardere, og lengere. Hadde jeg kjøpt ny PC nå, hadde jeg gått for intel. :smile:

Mvh erfaren AMD bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...