Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan disabler jeg DHCP?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har litt problemer med age of empires 3 (The warchiefs). Hver gang jeg skal joine "room" eller servere så får jeg opp "failed to join game". Det er jeg og broren min på nettet så da må vi ha den stygge routern i tillegg til modemet. Hvis jeg plugger fra routern og bare har modemet funker det utrolig bra og ikkeno problemer

Fikk tips av en venn om å disable DHCP til/i routern, prøvde dette:

Start-> Kjør-> cmd-> ipconfig prøvde med den ipn som stod der og det fungerte, kom inn på en side hvor det stod "Router Setup" på venstre side. klikket inn på administration->PC Database, da så jeg et lite hvitt felt som het "Known PCs", kunne se patt(Min PC) og en som het D81HH71J-> dertetter ip(tror det er broren min sin pc/ip). Ved siden av navnet står det (LAN) (DHCP). Skal jeg bare klikke på Patt og delete? Syntes delete hørtes litt drastisk ut! Isåfall, trenger jeg bare å gjøre det for min pc?

Noen som vet hvordan jeg kan få disabla DHCP??! Eller som har noen andre ideer? Er noe så inni helvettes irriterende!! :wallbash::realmad:

TAKKER! :thumbup:

Endret av patt28
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DCHP til jo si at routeren din deler ut IP-adresser til hver av pc`ene på nettverket. Du må finne en måte å deaktivere dette på.

Det skal være en instilling på routeren du antakligvis kan bruke.

:hmm:

Prøv 192.168.1.1 eller 192.168.1.2 for å få tilgang til routeren (evt se manualen for mer info)

edit: Kom til å tenke på en ting, det er en lovlig versjon av spillet du har? Ikke en piratversjon?

edit2, overså at det virket fint når du brukte kun modemet.

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

Mompen: Ja det er lovlig versjon, kjøpt i butikken:D

EDIT: Takk for linken Mompen! bra guide!

men lurer på en ting, skrev inn 192.168.0.1 kom da inn på den siden og kom helt fram til der jeg skal åpne portene(juhu, endelelig :w00t: ):D Men, i den boxen hvor det står servers så er ikke AoElll der! hva er det jeg skal velge da? På Internal (LAN) Ports skal det da stå 80 - 2310, og det samme på External (WAN) Ports ? PS: Når jeg har skrevet inn portene og klikket på add as new server så får jeg opp at navnet allerede er i bruk :/ Protokollen er UDP ikkesant? :hmm:

Endret av patt28
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...