Gå til innhold

HJELP! Gaming PC, vil ikke bli lurt denne gang!

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Etter å ha brukt 20k på en PC for ca 3 år siden og blitt 100% rundtlurt (av en lokal fyr som drev en PC-bedrift, men rett etterpå la ned) skal jeg nå kjøpe ny PC, alt inkludert - bortsett fra mus kanskje da. Det kan nevnes at det skrotet jeg betalte 20k for egentlig var verdt rundt 10k. Vel vel, skulle ønske jeg visste om hardware.no før dette. Siden da har jeg uansett lært litt i alle fall, men trenger likevel deres hjelp så jeg ikke går i en lei felle igjen.

Det jeg er ute etter er en PC som er konge på spill! Skal brukes til mye jobbing også, men går den til spill så går den vel til Photoshop og CorelDraw også :-P

Funker denne greit i forhold til CPU/GPU/RAM for eksempel? Ingen flaskehalser håper jeg?

Cooler Master Centurion 534, Sort,

Fortron/Source Epsilon 600W, Blå Vifte,

Creative SB X-Fi Xtreme Audio,

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5

Samsung SpinPoint T166 320GB SATA2

Gainward GeForce 8800GTX 768MB GDDR3,

Asus P5B, P965, Socket-775, ATX,

Samsung 20" LCD Syncmaster 205BW TCO03

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket

Ting jeg lurer på er om Samsung skjermen er noe tess til spill, trenger jeg virkelig et 768mb GTX kort osv. Vil gjerne ha noe som gir heftig grafikk, ikke bråker for mye og som kommer til å holde en stund i disse DX10-tider, men kanskje et 640 mb GTS er like greit?

All hjelp er jeg utrolig takknemlig for! Jeg er litt nervøs for å bestille ny samtidig som jeg gjerne vil få det overstått. Er temmelig dårlig på å sette sammen PC'er, så vil gjerne ha det ferdig levert:) Blir på rundt 15 - 18k regner jeg med.

I tillegg skal jeg oppgradere den gamle en smule så min forlovede kan gjøre seg nytte av den. Har et 128mb 6600GT i den nå, trenger litt vassere kort det, samt en LCD skjerm til - rundt 19" og helst wide. Noe å anbefale?

Endret av Janniz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

med tanke på at du skal gjøre noe bildebehandlig, og med tanke på det skjermkorte du har valgt med nåværende konfigurasjon, så vil jeg annbefale deg en 24" skjerm. Da får du høyere oppløsning (1920 x 1200), en som det går an å bruke. alt under den oppøsningen er trangt etter min mening, og alt under 1680 x 1050 er etter min mening umulig å jobbe effektivt og behagelig med.

Lenke til kommentar
med tanke på at du skal gjøre noe bildebehandlig, og med tanke på det skjermkorte du har valgt med nåværende konfigurasjon, så vil jeg annbefale deg en 24" skjerm. Da får du høyere oppløsning (1920 x 1200), en som det går an å bruke. alt under den oppøsningen er trangt etter min mening, og alt under 1680 x 1050 er etter min mening umulig å jobbe effektivt og behagelig med.

8023243[/snapback]

Holder fint for meg med 1680x1050 for øyeblikket, blir litt mye peng med en 24" uansett. Er andre ting jeg er mer bekymret for :) 24" + en 8800GTX blir en del lapper mer.

Lenke til kommentar
Klarer ikke dama de deg seg med 6600gt kortet? er et helt greit kort... kjenner flere som bruker det kortet til spilling...

8029155[/snapback]

Jo, er mest WoW... mulig det er mest CPU som er treig, den blir ekstremt raskt varm tror jeg. Lite lag med støv = merkbar hakking. Slik har det alltid vært, og skal prøve ut med en ny vifte for å se om det hjelper. Likevel, på max setting, eller nesten i alle fall, hopper FPS fra 15 - 70 hele tiden... Bare CPU eller også GPU? Hm! Siden jeg er newbie aner jeg jo ikke :/

Lenke til kommentar
Klarer ikke dama de deg seg med 6600gt kortet? er et helt greit kort... kjenner flere som bruker det kortet til spilling...

8029155[/snapback]

Jo, er mest WoW... mulig det er mest CPU som er treig, den blir ekstremt raskt varm tror jeg. Lite lag med støv = merkbar hakking. Slik har det alltid vært, og skal prøve ut med en ny vifte for å se om det hjelper. Likevel, på max setting, eller nesten i alle fall, hopper FPS fra 15 - 70 hele tiden... Bare CPU eller også GPU? Hm! Siden jeg er newbie aner jeg jo ikke :/

8029293[/snapback]

Hva slags cpu har du da? Spilte wow i et år med 64 3200+, 512 mb ram og gf 6600(Ikke gt) helt smooth.

Lenke til kommentar

Du trenger nok ikke å oppgradere skjermkortet på dama di sin pc noe nevneverdig, jeg kjører wow helt greit på min gamle pc med AMD 2800, 768ram og geforce 5900... Hvor mye ram er det på den pc'en? Tror det er dær problemet ligger, har samme prossesor og et bedre skjermkort hjemme hos foreldrene mine, men det er bare 256mb ram dær og på den funker rett og slett ikke wow... :)

Lenke til kommentar

Den har 1 gig med ram og faktisk så virker det som om rammen er det beste på maskinen. Selv om WoW går ned i 12 fps noen ganger så loader jeg på 1-2 sek, og det samme skjer i andre spill som Red Orchestra osv.

Mye raskere loading enn folk med helt nye gaming rigs. :p

Uansett, tror jeg skal prøve med en ny vifte og litt kjølepasta først og så ser vi:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...