MittBrukernavn Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 En ting som har irritert meg mye i det siste er at alle ord som de mindreårige ikke bør si og sånt blir sensurert. Hvis du f.eks slår på thevoice TV eller MTV og ser på noen musikkvideoer så hører du ikke et eneste "dårlig ord" Ikke det at jeg liker å høre på ordene men sangene blir så mye dårligere når du hører 'pip' eller en pause midt i sangen der det egentlig skulle hvert et ord... Hvorfor blir alt sensurert så nøye nå? Barn får høre ordene uansett av folk og andre steder. Det eneste som skjer er at sangene blir dårligere. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 I USA er de veldig strenge, sensur på det meste , det er ikke noe nytt. Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 En ting som har irritert meg mye i det siste er at alle ord som de mindreårige ikke bør si og sånt blir sensurert. Hvis du f.eks slår på thevoice TV eller MTV og ser på noen musikkvideoer så hører du ikke et eneste "dårlig ord" Ikke det at jeg liker å høre på ordene men sangene blir så mye dårligere når du hører 'pip' eller en pause midt i sangen der det egentlig skulle hvert et ord... Hvorfor blir alt sensurert så nøye nå? Barn får høre ordene uansett av folk og andre steder. Det eneste som skjer er at sangene blir dårligere. 8022913[/snapback] Fordi amerikanske myndigheter har bestemt at mindreårige ikke har godt av slike ord, men ikke har noe mot å få se folk bli skutt f.eks. Det samme gjelder med tv-serier der du heller aldri hører styggord i seriene som går på de vanlige allmennkanalene som Fox, ABC etc, noe som etter min mening trekker ned litt av realismen i f.eks 24 og Prison Break. Finnes så vidt jeg vet ingen slike restriksjoner i Norge der det ikke er uvanlig å høre f.eks "fuck" på radioen. Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 sensurering kan ødelegge sanger. hvis brukt riktig kan sterke ord/bannskap være et bra virkemiddel. også i sanger Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Syntes det er greit når en sang blir "sensurert" ved at de bytter ut et ord, som feks i James Blunts sang. Det er bare teit når sangen har et pip her og der, man kunne om så heller ha laget en "ren" versjon. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Syntes det er greit når en sang blir "sensurert" ved at de bytter ut et ord, som feks i James Blunts sang. Det er bare teit når sangen har et pip her og der, man kunne om så heller ha laget en "ren" versjon. 8023341[/snapback] Det er idioti å lage to versjoner av en låt for å tekkes "sarte sjeler". Det er å fullstendig underkaste seg kommersialiseringa! Lenke til kommentar
Superdan Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Det er jo USA det ... Lenke til kommentar
MittBrukernavn Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 Det er ikke bare usa... Jeg har hørt på thevoice radio i nesten hele dag og fikk ikke med meg et eneste banneord. Tilogmed 'ass' i den nyeste sangen til fergie der ludacris sier 'take your broke ass home' blei sensurert. Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Tenacious D i amerika, hele filmen er sensurert! Lasta den og flippin' istenfor f**kin' Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 En ting som har irritert meg mye i det siste er at alle ord som de mindreårige ikke bør si og sånt blir sensurert. Hvis du f.eks slår på thevoice TV eller MTV og ser på noen musikkvideoer så hører du ikke et eneste "dårlig ord" Ikke det at jeg liker å høre på ordene men sangene blir så mye dårligere når du hører 'pip' eller en pause midt i sangen der det egentlig skulle hvert et ord... Hvorfor blir alt sensurert så nøye nå? Barn får høre ordene uansett av folk og andre steder. Det eneste som skjer er at sangene blir dårligere. 8022913[/snapback] Nå er det ikke lov til å vise en eneste ting på tv der man banner hvis det ikke har fått en R-rating. Siden det er mange mindreårige som liker å se på MTV, så kan de ikke R-rate hele tvkanelen. Derfor må de bare sensurere lydene! Slikt er det ikke bare i musikksjangeren. Ett banneord i en film, og filmen får en R-rating. En venn av meg ble også utvist fra en klasse i to dager fordi han sa: "That's gay". Amerikanere hater banning, selv om alle banner! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Ustedalen: så vidt jeg vet så blir ikke TV merket med den slags rangering, det gjelder meg bekjent bare film. Sensuren gjelder alle kringkastingsnett hvor FCC har jurisdiksjon, 24 timer i døgnet. Brudd på FCCs regelverk kan gi bøter og inndrging av lisensen. Men kanaler som sender på kringkastingsnett utenfor FCCs jurisdiksjon er ikke bundet av FCCs sinnssyke regelverk og kan sende hva de vil. Se f.eks. serier som sendes på HBO, der bannes det, det vises "full frontal nudity" og både det ene og det andre hånes. Dette fordi HBO sendes på eget kabelnett. Så vidt jeg har forstått i hvert fall. Den indirekte sensuren av film gjennom MPAAs sensursystem er en annen diskusjon. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Helt sant det, allikevel sensurerer de også tv, men i en annen sjanger. Tror det er Tv-14, Mature osv.. Resten av det du sier er korrekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå