The Stig Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Heh, okai. Skrev bare av det noen andre hadde skrevet tidligere oppe i tråden. Tok en telefon til Vernepliktskontoret i dag, var dessverre stappfult landet over - om jeg absolutt ville inn i august kunne han muligens tilby noe i luftforsvaret, etter de hadde fått oversikt over hvem som søkte utsettelse. Jaja, kanskje til neste år da - om jeg først skal inn, vil jeg ihvertfall komme til en plass jeg vil være(!). Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Hør om det er plass i januar da. Det er tidligste mulighet for å komme inn i 2.Bn. De som har innrykk dit i sommer blir overført til PBn i januar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 I Porsanger Jegerbataljon brukte vi 12,7mm skarpskytterrifle (Slik vi bruker i CoD 4 ) Vi hadde den nesten aldri med på rekognoseringsoppdragene, vi tok med MG3 isteden. Angrepslagene hadde NM-149 eller hva den heter. For de som ønsker seg inn i Hærens innsatsstyrke er det mer fritt, dvs du kan velge spesialisering og skriver kontrakt for tre år. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Hør om det er plass i januar da. Det er tidligste mulighet for å komme inn i 2.Bn. De som har innrykk dit i sommer blir overført til PBn i januar. Mmm, burde kanskje spesifikt nevnt at det var en mulighet. Alt han sa på telefonen var at "per nå er vi smekkfulle, så godt som fult overalt". Men han sa jo forsåvidt også at jeg skulle prøve igjen litt senere på sommeren, så har ikke helt gitt opp håpet. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Forsvaret bruker ikke begrepet snikskytter, enkelt og greit. Det amerikanske forsvaret opererer med designated marksman på lagsnivå, og sniper som er det du tenker på som snikskytter. I Norge brukes ikke begrepet snikskytter. Sniper vet jeg blir brukt i MJK, i alle fall utad (den interne sjargongen kjenner jeg ikke), og skarpskytter blir brukt i hæren. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 I Porsanger Jegerbataljon brukte vi 12,7mm skarpskytterrifle (Slik vi bruker i CoD 4 )Vi hadde den nesten aldri med på rekognoseringsoppdragene, vi tok med MG3 isteden. Angrepslagene hadde NM-149 eller hva den heter. For de som ønsker seg inn i Hærens innsatsstyrke er det mer fritt, dvs du kan velge spesialisering og skriver kontrakt for tre år. Javel ja. Hærens innsatsstyrke? 1 Lenke til kommentar
Sigralix Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Hærens hurtige reaksjonsstyrke HRS tror jeg han tenker på. Altså TMBN og de tilhørende støtteavdelingene Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Heller HV-I... Ikke godt å si. Lenke til kommentar
digitalglenn Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 stakkars de som VIL bli skarpskytter, tjenesten går som følger gå JÆVELIG langt for og finne possition, bli der i JÆVELIG mange timer, og med norsk vinter kan du tenke deg hvor morro det er, skyte 1-5 skudd og løpe hele veien tilbake. og sammenligne skarpskyttere med filmer og spill går ikke. eneste untak KAN og jeg sier ikke at jeg vet dette men urban krigføringtropper (type hv 0-16) som spesialiserer seg på krig i by og tettbebygd strøk kan være litt anderledes uten at jeg vet dette sikkert. Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Til gjengjeld gjør du en jobb som er jævlig viktig. Det er viktigere for meg enn å få skyss hit og dit med CV90/SISU og hoppe ut med MG3 og RFK og pepre fra hofta i alle retninger for så å hoppe inn igjen og drikke kaffe. ^_^ Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Til gjengjeld gjør du en jobb som er jævlig viktig. Det er viktigere for meg enn å få skyss hit og dit med CV90/SISU og hoppe ut med MG3 og RFK og pepre fra hofta i alle retninger for så å hoppe inn igjen og drikke kaffe. ^_^ Prepare for a little surprise... Du skal nok få slitt deg ut som soldat i en av manøveravdelingene, GSV og andre jegertjenester også... Er ikke såpass greit som du beskriver der. 1 Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Regner med at du forstod det var en spøk. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 It's the internet.. One can never know for sure. Men håpa og regna med at den uttalelsen kom fra det spøkefulle hjørnet av hjernen. Lenke til kommentar
jegbarespør Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Kan ikke bevege deg i tilfelle du blir oppdaget, plutselig kjenner du at du må drite, fram med plastpose (jeg stopper her jeg ) Men takker for svarene Haha! Tidi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå