Pipboy Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Har ikke fulgt med på hva som har skjedd i hardware verdenen på en stund og føler meg ganske så hjelpesløs når jeg nå har lyst til å bygge meg en ny datamaskin. Tenkt til å bruke 10-13000 kroner. Trenger ikke skjerm, mus, tastatur, hd'er, dvd/cd-rom og os. Har vært en amd fan i alle år så har lyst til å bygge pcen rundt en amd cpu med vannkjøling. Kabinett kunne jeg tenke meg et full tower. Har et audigy platinum ex lydkort fra før, så er ikke absolutt nødvendig med nytt lydkt. PCen vil bli brukt til spilling og internett sysler. Takker for all hjelp. Mvh Spilloman Endret 25. februar 2007 av Spilloman Lenke til kommentar
andylove Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Har ikke fulgt med på hva som har skjedd i hardware verdenen på en stund og føler meg ganske så hjelpesløs når jeg nå har lyst til å bygge meg en ny datamaskin. Tenkt til å bruke 10-13000 kroner. Trenger ikke skjerm, mus, tastatur, hd'er, dvd/cd-rom og os. Har vært en amd fan i alle år så har lyst til å bygge pcen rundt en amd cpu med vannkjøling. Kabinett kunne jeg tenke meg et full tower. Har et audigy platinum ex lydkort fra før, så er ikke absolutt nødvendig med nytt lydkt. PCen vil bli brukt til spilling og internett sysler. Takker for all hjelp. Mvh Spilloman 8022798[/snapback] Velger du AMD, så kan du bygge den en kraftig rigg til en billig penge. Når det er sagt, så er det Intel som pr dags dato gir mest kraft i sine CPU'er. Som gamer er du vel opptatt av ytelsen i spill. Kan jo sette opp et Intel forslag til deg, hvis du skulle være intr. Intel E6400 / 6600 - disse klokker meget lett, særlig på vannkjøling ASUS P5B serien - også meget OC vennlige Corsair PC6400C4 2GB kit På AMD fronten er jeg desverre akterutseilt, siden dette ikke har vært helt i vinden det siste halve året. Når du skal ha gaming skjermkort, så er det 8800GTX /GTS korta som gjelder. Disse er svært dyre, men har Shader model 4.0 (DX10). Sliter litt med drivere til Vista vet jeg, men det er bare et spørsmål om tid før det blir fikset. ATI sine kort kommer snart.. De utsettes til stadighet. Lykke til! ps: Intel setter ned prisene sine i April. Nokså hyggelige priser er det snakk om. Endret 25. februar 2007 av andylove Lenke til kommentar
pilso Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 hei! jeg har en amd pc til salgs vist du er interesert;) Specs: MSI K8-NEO4 s-939 amd athlon x2 3800+ 2,0 ghz@ 2,2ghz 2gb ram, 1gb kingston hyper-x og 2x 512mb kingston brikker apevia 500w sapphire radeon x1900 gt SB live audigy lydkort 250 gb hitatchi deskstar dvd-rw brenner chieftec dragon fulltower står en athlon fx-60 cpu-kjøler i står 4 80x80mm vifter i som er ganske stillegående;) yter veldig bra till spilling Lenke til kommentar
andylove Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor hei! jeg har en amd pc til salgs vist du er interesert;) Specs: MSI K8-NEO4 s-939 amd athlon x2 3800+ 2,0 ghz@ 2,2ghz 2gb ram, 1gb kingston hyper-x og 2x 512mb kingston brikker apevia 500w sapphire radeon x1900 gt SB live audigy lydkort 250 gb hitatchi deskstar dvd-rw brenner chieftec dragon fulltower står en athlon fx-60 cpu-kjøler i står 4 80x80mm vifter i som er ganske stillegående;) yter veldig bra till spilling 8023883[/snapback] Salg av gjenstander gjøres via bruktmarkedet. Det er dårlig gjort av deg å sørge for at trådstarter evnt får stengt tråden, hvis den fremstår som en kjøp og salgs tråd. Forøvrig ville jeg ikke ha kjøpt meg en slik maskin om du er en seriøs gamer. Sikkert fin nok til enkelte spill, men henger håpløst langt bak i dataverden. Dessuten har trådstarter det meste fra før av, og trenger ikke å bruke mer på nye komponenter enn en brukt maskin vil komme til å koste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå