veos Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Hei! Tenkte jeg skulle installere gode, gamle XP igjen, da jeg trenger dette. Jeg skal starte opp XP fra boot, men hvordan i alle dager kommer jeg inn i bios for å gjøre dette? Har prøvd ALLE tastene under oppstart, ingenting skjer, bortsett fra at jeg av og til kommer inn i 'Rediger oppstarstalternativer'. Regner med jeg kan starte opp fra CD her, men jeg kommer meg ikke mange veiene. Rediger oppstartsalternativer for Windows for følgende: Microsoft Windows Vista.Bane: \Windows\system32\winload.exe Partisjon: 1 Harddisk: 36af36af [ /NOEXECUTE=OPTIN Det enese jeg kan gjøre er å skrive noe på siste linjen. Men hva skal jeg skrive? Har prøvd med D: og litt forskjellig, men den starter kun Windows Vista. Noen som har noen gode ideer? Har forøvrig et Asus hovedkort, om det har noe å si. Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Det du er inne i er ikke BIOS, men antakelig oppstartsfila til Vista. Er du sikker på at XP-CDen din er bootbar? Skal bare være å starte PCen og så får du beskjed om å trykke en tast for å starte fra CD-ROM. Mulig at oppstartsrekkefølgen i BIOS er feil. CD-ROM må ligge fremfor harddisk. Når du starter PCen pleier det står "Press DEL to enter BIOS" eller lignende. Prøv å se om det står noe hvordan du kommer inn i BIOS når du starter PCen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå