Gå til innhold

Får ikke bilde med komponent kabel til PS2 - hjelp


Digitize

Anbefalte innlegg

Hei,

 

For ca. 6 mnd. siden kjøpte jeg meg PS2 (den nye "slim" utgaven).

Har hittil brukt komposit kablene som fulgte med. De gir som kjent rimelig slørete bilde og jeg kjøpte derfor en ny komponent kabel på eBay.

 

Problemet er at jeg ikke får noe bilde på tv'en (40" LCD tv fra JVC).

Jeg har vært inne i PS2 menyen og endret video output til "Y Cb/Pb Cr/Pr". Det kommer fortsatt ikke noe bilde.

 

Yttligere info;

Kabelen jeg kjøpte er en Monster PS2 komponent kabel, som skal være det beste man kan få tak i ( http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=1466 ). PS2 maskinen er ikke modifisert og fungerer helt fint med komposit kabelen som følger med når man kjøper maskinen.

Jeg har forsøkt å boote maskinen med komponentkabelen tilkoblet, for så å manuelt navigere i blinde og sette innstillingene til "Y Cb/Pb Cr/Pr", det har ingen effekt.

Jeg har forsøkt å starte med og uten spill i konsollen, med og uten håndkontroller/minnekort - det er ingen forskjell.

 

"Playstation Driver" på maskinen er versjon 2.0.

 

Kabelen er helt ny og ubrukt rett fra butikk, jeg tviler på at kabelen er "ødelagt".

Og dersom kabelen hadde vært ødelagt, tipper jeg at minimum 1 av komponentlederne ville sendt et slags signal til tv'en. Problemet er at tv'en overhode ikke mottar signal fra PS2'en.

 

Jeg har idag Wii (offisiell komponentkabel), Xbox (monster) og Xbox360 (monster) som alle kjører med komponentkabel mot tv'en (via en komponent switch), dette fungerer utmerket. Jeg har forsøkt å koble PS2'en via switchboksen og direkte til tv'en, men den sender ikke noe signal.

 

Veldig kjipt hvis jeg må revertere til komposit for å bruke PS2'en igjen.

 

Jeg er ikke kjent med at det skal være forskjell på komponentkabler man kjøper til spillmaskiner i USA (NTSC), kontra de man kjøper i Europa (PAL). Alle komponentkabler jeg har på resterende spillmaskiner er kjøpt i USA (eBay) - alt fungerer 100%.

 

Har noen tips til meg på hvordan jeg løser dette problemet ? Har slim utgaven av PS2 problemer med å vise komponent signaler ?

Endret av Digitize
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...