LinnKatrine Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Når jeg skal se en DVD film på min Dell Latitude laptop, hakker det på både lyd og bilde, så det er umulig å se filmen. Noen som vet hva som kan være grunnen til dette ? Maskinen er jo helt ubrukelig uten denne funksjonen Lenke til kommentar
zonko Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Problemet ditt kommer vel helst fra software tror jeg. Hvilken avspiller brukte du, prøvde du flere dvd'er, hadde dvden riper og har det funket før? Lenke til kommentar
LinnKatrine Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 Jeg brukte WMP, og med flere DVD'er Kanskje jeg skal prøve en annen avspiller? VLC? Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 dell pleier å legge ved egne dvd avspillings programmer. Sjekk software cd'ene dine. Lenke til kommentar
LinnKatrine Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 Hm... Jeg leier laptopen gjennom skolen jeg går på. Kan de ha sperret en del av det fysiske minnet ?? Lenke til kommentar
zonko Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Kan ikke forestille meg at de har sperret av noe minne. Prøv an annen avspiller og se om problemet er det samme der. VLC kan du starte med, ellers er en free trial av PowerDVD er alternativ for testing. Lenke til kommentar
Geddy Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Hei, hadde ville sjekket hvilket modus enhetene under primær IDE-Kanal kjører i, disse bør kjøre i DMA-Modus og ikke i PIO. Dette er "ofte" årsaken til at videoer & lyd "hakker" For å sjekke dette, Høyreklikk på "Min Datamaskin" >Maskinvare>Enhetsbehandling>IDE ATA/ATAPI-Kontrollere>Primær IDE-Kanal>Avanserte innstillinger>Sett så Overføringsmodus til "DMA hvis tilgjengelig" Håper dette vil være til hjelp!? Geddy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå