Beethoven Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Hei, Jeg har følgende PHP kode: http://pastebin.komplekser.net/8 Den henter ut en kategori og henter alle forumer som er under den. Som du ser så kjører jeg spørring inni ei løkke - ikke bra! MySQL spørringer er jo dårlig på. Jeg lurte på om det er mulig å få gjort om de spørringene til en, kun en spørring! Jeg fyller nå mest mulig info her jeg nå, for å sikre meg at alle er med... Først kjøres følgende spørring: SELECT `id`, `title` FROM `forum_category` ORDER BY `order` Den kjøres da i en løkke: Inni løkka kjøres følgende spørring, for å hente alle forum under forum_category: SELECT `id`, `title`, `numposts`, `numtopics`, `lastpostdate`, `lastpostuser` FROM `forum_forum` WHERE `category` = idfracategoryspørringen ORDER BY `order` DESC Er det mulig å samle disse til en? Takk! Lenke til kommentar
roac Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Løsningen her vil være en inner join, og du vil ha en spørring á la: select f.title as 'Title', c.title as 'CategoryTitle', f.numposts, f.numtopics, f.lastpostdate, f.lastpostdate from forum_forum f inner join forum_category c on (f.category = c.id) Det kan være noen småting du må rette opp i Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 Tusen takk roac, fungerte strålende! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå