Gå til innhold

feilmeldinger i windows

GLN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OS allokerer minne til prosesser på en sofistikert og organisert måte.

Vanligvis vil et program kun prøve å aksessere minne area som det har blitt tildelt .

Uheldigvis fra tid til annen er det buggy skriving av software og drivere som vil forsøke å aksessere minne utenfor og man vil få en "protection exception (int 13) og akkurat denne feilmeldingen.

Å finne årsaken (program/driver) er vanskelig uten at man debugger for å finne hvilket program/servie/driver som i øyeblikket benytter angitt minne area (offsets).

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

har godt en tid nå, null virus på pcen, og jeg har prøvd systemgjenoppretting uten hell.

Problemet går meg på nervene, de popper opp for hver program jeg holder på med.

Trenger please hjelp til dette problemet

Lenke til kommentar

Klikk: Start->Kjør

Skriv: sfc /scannow (mellomrom mellom sfc og / ). Du trenger antakelig WinXP cd'n.

Du kan også poste en Hijackthis-logg.

Last ned programmet til en egen mappe på skrivebordet. Start programmet, velg "Do a system scan and save a logfile". Loggfilen kopierer du og poster.

Endret av norbat
Lenke til kommentar

Etter feilmeldingen å dømme skriver problemet seg fra Launcher.exe og som ikke er en del av windows systemprogrammer, iallfall ikke på windows XP. Tipper du vil se Launcher.exe i task managers prosessvindu og at den starter ved bootup. For å teste dette, se om du finner Launcher.exe i registernøklene:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders, HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders, HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run, HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

Søk også på Launcher.exe for å se hvor den er lagret, spesielt om du ser den i windows- eller system32-mappa. I så fall er Launcher.exe muligens en malware eller det som værre er, men ellers finner du nok den i c:/programfiler eller i c:/program files.

Hva du kan prøve: Hvis du ser Launcher.exe i dem ovennevnte resisternøkler, ta først backup av registeret og fjern så Launcher.exe fra registeret og reboot. Gi også Launcher.exe et nytt navn i mappa den er lagret, for eksempel LauncherOld.exe. Dermed finnes ikke Launcher.exe på maskina. Så tester du.

Hvis du vil tilbakestille alt som det var, kjør registerbackup'en og tilbakestill LauncherOld.exe til Launcher.exe og reboot.

Lenke til kommentar

backup: Dette var bare en av meldingene jeg fikk opp, tok bare et screenshot for og vise, men samme meldingen kommer opp på alle programmene jeg starter eller slutter.

Takk for tipset Norbat, skal prøve det ut....

Lenke til kommentar

som jeg leste på linken din, oppsto dette problemet etter en update i påsken, og problemet var bare med windows programmer. Dette har vært i ca 2 måneder nå, og det skjer med alle programmene mine.

Har jeg rett eller galt:P? Men kan vel prøve en "workarround" og se om det hjelper

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...