Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

explorer.exe feil melding

Anbefalte innlegg

Jeg lastet ned en skinn patch å måtte restarte pcn for å få den til å tre i kraft. men da jeg kom inn igjen så får jeg ikke sett explorer å må inn i oppgavebehandlingen for å få åpnet ting. jeg finner ikke patchen så jeg får slettet den heller :S

har ikke forma6terings cd så får heller ikke formatert..

noe jeg skal gjøre da ?? noen som vet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøvde å ta printscreen men jeg får ikke åpnet noe program så jeg får limet det inn :S men det som står er;

Datakjøringsforhindring - Microsoft Windows x

Windows har lukket dette programmet for å gi bedre beskyttelse

for datamaskinen

navn: Windows Utforsker

Utgiver: Microsoft Corporation Lukk melding

Datakjøringsforhindring gir bedre beskyttelse mot skade fra virud å andre sikkerhetstrusler. hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Heisan,

Høres ut som den "skin patch'en" din ikke er helt trygg... Er du sikker på at det ikke er noe virus eller malware du har lastet ned?

Ser i allefall ut til at Windows oppfatter det som skadelig programvare :-)

Hvis du har XP ville jeg kjørt en System Restore og satt maskina tilbake til ett tidspunkt før du innstallerte patch'en.

Lenke til kommentar

Som Gutorms sier: bruk system restore.

Ellers kan du deaktivere Data execution prevention for filen: controlpanel -> system > advanced > performance > data execution prevention > så legger du til explorer.exe

Sjekk boot.ini filen og se etter dette:

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /noexecute=OptOut

Dersom det ikke stemmer så rediger, lagre og restart.

Men du har tydeligvis bestemt deg for formatere disken og reinstallere windows. Da blir jo saken en helt annen. Virker som om du trenger driver CD'n som fulgte med hovedkortet ditt. Eventuelt last ned rett driverpakke fra nvidia som passer til ditt hovedkort.

Endret av Kjellvez
Lenke til kommentar
Heisan,

Høres ut som den "skin patch'en" din ikke er helt trygg... Er du sikker på at det ikke er noe virus eller malware du har lastet ned?

Ser i allefall ut til at Windows oppfatter det som skadelig programvare :-)

Hvis du har XP ville jeg kjørt en System Restore og satt maskina tilbake til ett tidspunkt før du innstallerte patch'en.

8023006[/snapback]

altså jeg lastet den ikke ned på sett å vis, men jeg fikk den tilsendt via msn. som zip fil av en som bruker det feilfritt.. å da jeg formaterte tok jeg på reparer men det hjalp vist ikke for ingen av filene mine blei borte

Lenke til kommentar
jeg testet det nå men kom ikke opp noe : S

så den startet bare opp igjen som vali uten startlinja :(

8024276[/snapback]

gjør dette, start opp maskinen, når det står windows starter så kutter du strømmen.

Neste gang du starter den opp vil den si at windows startet ikke opp forrige gang og du kommer til oppstartsmenyen - der velger du sikkermodus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...