Helge- Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Har problemer med å installere windows vista ultimate. Pcen er helt i orden, x1900xt amd x2 osv. Cden fungerer utmerket på andre pcer, men her skjer da dette: Kom med forslag. evt. løsning? Mvh Helge S. Lenke til kommentar
Helge- Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 Jeg kommer bare til pilen, ingen ting skjer da, ventet opp til 10 minutter. Ser ut som et 16bitters vindu. Hos andre pcer blir det farge og det kommer ett nytt vindu der det står innstalerings info. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Men hvordan starter du DVD'en? Booter du fra DVD'en eller starter du installasjonen fra Windows XP eller lignende? Har du OS på maskinen fra før? Om du har det, test med å starte install derfra. Om du starter install fra gammelt OS og du får denne feilen, boot fra DVD og se hva som skjer. Vet bare at når jeg booter fra Vista DVD bruker installasjons programmet lang tid innemellom, og man får følelsen av at ting henger. Men den jobber på en eller annen måte, for alt kommer til slutt. 10 minutter høres lenge ut...så, vet ikke helt. Men prøv å legge inn XP om du ikke har det. Du trenger ikke å aktivisere den eller noe, eller legge inn drivere osv. Det er bare for å kunne starte install derfra. Lenke til kommentar
Helge- Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 Jeg har holdt på med data siden jeg var 6, så har endel datakunnskaper kan du si. Så booter fra dvd .. Har xp fra miskinen fra før, delt opp hd i 2 partisjoner(om det skal gjøre noe)... som jeg sa har jeg ventet endel. Regner med at det er en feil og noe som ikke kommer med at det kommer feil bilde, iforhold til andre pcer. Om jeg kjører DVD'en fra xp så kommer det jo opp, men vil ha fresh innstall fra boot jeg. Mvh Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Jeg har holdt på med data siden jeg var 6, så har endel datakunnskaper kan du si. Så booter fra dvd .. Har xp fra miskinen fra før, delt opp hd i 2 partisjoner(om det skal gjøre noe)... som jeg sa har jeg ventet endel. Regner med at det er en feil og noe som ikke kommer med at det kommer feil bilde, iforhold til andre pcer. Om jeg kjører DVD'en fra xp så kommer det jo opp, men vil ha fresh innstall fra boot jeg. Mvh 8022022[/snapback] Men du får fresh installasjon hvis du starter fra XP også. Velger du samme partisjon som XP sletter du bare Windows.old og de andre katalogene du ikke ønsker når Vista er ferdig installert. Du må selvsagt velge avansert installasjon og ikke oppgradering. Har gjort dette her på flere av Vista installasjonene nå, og funker uten problemer. På en av test pc'ene mine har jeg installert alle versjonene av Vista i tur og orden på samme måte. Sletter bare windows.old etter hver installasjon. Den beholder ingen prgrammer/instillinger i det hele tatt. Lenke til kommentar
Helge- Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 Da prøver jeg det. Lenke til kommentar
Helge- Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 Rapport: det funker, ble ikke akkuratt fresh install mtp. at alle filene jeg hadde på partisjonen fortsatt var der. Men fikk slettet de og alt gikk fint, fikk installert lyd driver, samt noen programmer, men Display driver.... Får installert og restartet maskina, så blir skjermen svart og det står Freqhz out of range 100hz. Jeg går i sikkerhetsmodus og prøver å få dempet, freq'en og oppløsning... jeg får verken startet eller uninstallert ati driveren i sikkerhets modus... så jeg gjenoppretter etter installasjonen av ati driver... prøvd og isntallert 3 ganger nå, skjer det samme... forslag? sette ned oppløsning før install? Mvh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå