Gå til innhold

Tekst blir borte i IE ved bruk av float:left

Anbefalte innlegg

Jeg fulgte en guide for å få gjennomsiktige PNG bilder, både normale bilder () og i bakgrunner på

elementer, og det virker.

Men hvis det er tekst over div'en som har et gjennomsiktig PNG bilde som bakgrunn, blir teksten borte.

Noen som har vært borti dette problemet?

Edit: Problemet kommer tydeligvis av at jeg har float:left på det elementet som også har gjennomsiktig PNG bakgrunn.

Edit2: Teksten blir borte fordi jeg har float:left på elementene. Det har ikke noe å si om de har PNG bakgrunn eller ikke. Løsning?

Endret av Runar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit: Problemet kommer tydeligvis av at jeg har float:left på det elementet som også har gjennomsiktig PNG bakgrunn.

Guiden var så simpel at jeg skriver den på nytt:

1) Last ned denne filen (iepngfix.htc) og plasser den der du vil.

2) Legg til følgende kode i CSS filen din:

img, div#name {
 behavior: url( 'iepngfix.htc' );
}

3) Bytt ut div#name med alle div elementene dine som har PNG bakgrunner.

4) Lag en gjennomsiktig GIF bilde, og plasser det i samme mappe som iepngfix.htc

Tror dette var det hele.

Det fungerer helt perfekt, så lenge det ikke er tekst over div'en med gjennomsiktig PNG bakgrunn.

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Fordi det blir hakkete i kantene (runde hjørner) når jeg har det over en gradient (er det et norsk ord for dette?) bakgrunn.

Edit: Ser ut som det gikk litt fort når jeg lagde tråden. Problemet kan kortes ned til én setning:

Tekst mellom et element som har position:relative og et annet som har float:left/right blir borte i IE.

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...