Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe Volvo 240?

Gjest Slettet-DJZwKv

Anbefalte innlegg

Ærlig talt! dette er bare et godt råd! IKKE kjøp volvo 240! Det er ikke verdt å bruke penger på no sånt Disse bilene er store klompete, drikker bensin, og skal du ha fraspark MÅ du ha turbo Som gjør at du må bytte motor en gang i året! Også er jo dette noe av det styggeste som er laget, med komfort som et krigskjøretøy!

Kjøp heller en Ford! Sierra eller Scorpio, nydelige biler som er en drøm å kjøre! Kjøp med V6er Slitesterke motorer som spytter godt fra! Dessuten er dette mer driftsikre biler! trenger kun å bytte slitedeler Også er det jo baktrekkere!

8070255[/snapback]

For de sluker ikke bensin mener du?

Ford Sierra og Scorpio er jo heeelt strømlinje formet og er ikke noen store klumpe biler?

Siden du "MÅ" ha turbo for å få gått fraspark, så har vel alle Ford'er det da?

B230A\B230F er utrolig dårlige motorer som man trenger å bytte maaasse mer enn bare slitedeler?

240 er ingen driftsikker bil?

Og Volvo 240 er jo selvfølgelig ingen bakhjulstrekker! Eller?

Jaha...? :ermm:

8070332[/snapback]

Står det noen plass i innlegget mitt at 240 ikke er baktrekker??

Ja sierra og spesielt scorpio er store biler ja, men de er store og god luksus innvendig og! Nydelige å kjøre er de og. Og mine forder har jeg stort sett kun byttet slitedeler på!

Ja jeg kjenner flere som har 240 og de ramler sunn heile tida

En sierra 2.0i s kjører ræva av en 240 2.3! Og det gjør forgassern og!

Ja scorpio er en like stor bil som volvo 240, men scorpioen er ellers for komfortabel og elegant til å bli sammenlignet med en 240

Og du mener ikke seriøst at 240 er mer strømlinjeførmet enn sierra /scorpio??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgeli finnes det sprekere biler enn scorpio, dette er jo en luksusbil, ikke sportsbil!

Men volvo 240 B21 og B23 er enda daffere biler, og de krenger jo som f..

Og bruker mye mer bensin

Og dette er verken luksus eller sport, men TRAKTOR

Lenke til kommentar

Ja du ha RÆVA kvalitet kjøper du en Volvo 340/360 eller 440/460

Kvalitetsmessig er disse bilene enda værre enn 240 !

Scorpio har ikke verdens beste kvalitet skjønnhetsmessig, men de fleste er nå over 20 år gamle!

Men teknisk sett er de like bunnsolid som sierra

Lenke til kommentar

ja men så er B23 også en større motor, og scorpio er faktisk en tyngre bil

Har kjørt en del 240 B21, og den går som ei ræv. Og det knaker i billig plast fra et oppsprukket dashbord. Og er det fuktig putrer og hopper som en kenguru

Slike erfaringer har jeg ikke med forden

Lenke til kommentar

vet dere hva både sierra, scorpio, granada , 240, 740,760 , 244 ,245 osv ser faen ikke ut og er ikke sepsielt bedre heller og nummer to en 740 , 760 eller en 240 , må ned i lavere hastighet enn det en moped må jo for faen det ligger jo ikke på veien IDET HELE TATT ... nr.3 fire ord: harry bonde / gubbe biler

Endret av fanboy
Lenke til kommentar
Ja du ha RÆVA kvalitet kjøper du en Volvo 340/360 eller 440/460

Kvalitetsmessig er disse bilene enda værre enn 240 !

Scorpio har ikke verdens beste kvalitet skjønnhetsmessig, men de fleste er nå over 20 år gamle!

Men teknisk sett er de like bunnsolid som sierra

8071092[/snapback]

Vi hadde ingen, merk, INGEN problemer med vår 460, mens Sierraen vår var til reperasjon omentrent en gang hver annen måned. Startet tidvis ikke på flere dager.

vet dere hva både sierra, scorpio, granada , 240, 740,760 , 244 ,245 osv ser faen ikke ut og er ikke sepsielt bedre heller  og nummer to  en 740 , 760 eller en 240  , må ned i lavere hastighet enn det en moped må jo for faen det ligger jo ikke på veien IDET HELE TATT ... nr.3 fire ord: harry bonde / gubbe biler

8071655[/snapback]

Ligger ikke på veien? Nå er selvfølgelig ikke 240 en sportsbil, men med litt stivere oppheng ligger de da ganske greit på veien.

Og det ER solide biler, i mange tilfeller også tryggere biler enn f.eks. Sierra.

Og om du forsøker å påstå at Sierra og Scorpio fra tidlig nittitall er tryggere biler enn f.eks. en Volvo 460, er du så langt ut på jordet at det er best du skaffer deg en traktor og begynner agrikulturært arbeide.

Lenke til kommentar

Over her har vi gutta med erfaring og kunnskap, ser jeg.

Å begynne å nevne Sierra og Scorpio i en tråd der trådstarter ber om tips om spesifikt 240, fordi han skal kjøpe en uansett, er nå en ting. Å begynne å snakke om helt usaklige ting, som at biler "ramler i stykker" hele tida fordi kvaliteten er så dårlig, er nå også en ting. Men det beste er jo at Petter Solberg-juniorgutta over her begynner å snakke om kjøreegenskaper når de ikke er gamle nok til å øvelseskjøre engang. Godt vi har disse endeløse kunnskapsbrønnene til å forsyne forumet med vann. :wee:

Lenke til kommentar

Tør jeg spørre hvem du her sikter til?

For det første kan hvem som helst innhente informasjon om kjøreegenskaper, enten via andre som har erfaring, eller via egen erfaring, det er tross alt mange ute på bondelandet som har jordebiler, og lærer litt om hvilke biler som lettest legger seg ut på gras, noe som er irrelevant for alt annet enn vinterkjøring med svakmotoriserte biler, men dog kan en lære litt om balanse i forskjellige biltyper.

Nok om det.

Alder trenger ikke være et hinder, men jo, det er ofte det.

Igjen, andres erfaringer kan være like relevante som egne erfaringer.

Lenke til kommentar

Når sakligheten i en diskusjon forsvinner, som den gjorde lengre oppe her, så forsvinner også evnen til å høre på reint sjitsnakk (som vi sier her i nord), iallefall til undertegnede.

Volvo begynte da å lage pene biler før de ble oppkjøpt av Ford. Oppkjøpet skjedde i 1999, og Volvo x40 for eksempel ble introdusert for markedet i 1995. 850 har vært siden 1991, og første S80 kom i 1998.

(Btw, Ford eier kun Volvo Cars.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-DJZwKv

Skal være enig at det har tatt litt av her ja.... mye anna ting som diskuteres... men uansett skal jeg avgårde til helga og kikke på en 93 mod og er veldig positiv til den!

De som begynner å nevne ford kan bare glemme det... skjer aldri noensinne i svarte h****** at jeg kjøper en... var egentlig derfor jeg sa jeg skulle ha 240 i starten og..

Men takk for den bra responsen i starten :!:

Lenke til kommentar

Volvo 240 er ikke den verste bilen du kan ha.

Tåler MYE, koster lite og er som regel driftssikker og til å stole på.

Til å være en tanks så ser den jo bra ut også.

Hadde ikke vært i tvil jeg nei, bare å kjøpe 240 det :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...