Gjest Slettet-DJZwKv Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Jeg er snart ferdig med militæret og har behov for en bil i sommer + kanskje litt til... Jeg har hatt bmw tidligere og er blitt en stoor fan av bakhjuls trekk.... derfor lurte jeg på om noen hadde noen ting jeg burde kikke etter ved kjøp av en 240.. Ikke be meg kjøpe en anna bil skal ha 240 ^^ Men feks.. Hva er de svake punktene på en 240? er det noe årsmodeller som jeg bare må skygge unna eller er det i bunn og grunn samma greia alle sammen? Motor valg.. er 2l bare å drite i? rett og slett for liten? er jo snakk om en svær bil.... takker for alle svar Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Velge en bil fra etter 86 er vel ikke så dumt, da spesielt denne modellen er plaget med en del rust. Dessuten kom jo ny-fronten da, og den er jo penest, imo. Ellers, så er det vel bare å sjekke serviceintervall, hjulbuer og kanaler, og muligens gulvet. Så kan du jo også se etter en bil med b230f-motoren, 2,3literen med innsprut, bør ha såpass. Ellers, lykke til. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Sjekk at reservehjulet er i orden. Har veldig lett for å punktere disse 240ene. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Sjekk at reservehjulet er i orden. Har veldig lett for å punktere disse 240ene. 8030458[/snapback] Vittig som alltid Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 En 240's svakeste punkter er hjulbuer, hjulbrønner (i koffert), samt nederst på dører når det gjelder rust. Gulvet er ikke så rent lite utsatt på eldre modeller det heller. (Tro meg, har hatt fire stykker i min tid, ) 1986 Modellene ble halvgalvanisert, modeller fra 1987-> ble helgalvanisert. Modeller i dette sjiktet og oppover er nok å anbefale. Utsyrsmessig hadde dem fleste også fått en liten oppgradering. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-DJZwKv Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 OK fine greier... så 87+ med 2.3 litern og lite rust i dører og hjulbuer... bør jo klare å skaffes ^^ Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 joda bare kjøp 240 du hvis du har lyst på et harry stempel Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Urk, for et innlegg. Dersom du har lyst på harrystempel trenger du ikke kjøpe 240, det kan du få av de aller fleste biler. Bilene domineres av din stil, er du harry, blir bilen harry. En clean, strøken og pen 240 trenger ikke være harry. På samme måte som en E30 3-serie ikke trenger å være harry. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 nei strøken 240 er ikke så ille ... men det som er ille er 240'er billig styling og et julete av wunder baum i speilet .. det er liksom sånn at man kjenner wonder baume på utsiden av bilen Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Om du kjenner lukten av baum utenfor bilen er du enten en hund, eller så er bilen uten vinduer og/eller karosseri. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Du sier ingenting om pris... men hva med en 93mod? Jo nyere jo bedre tenker jeg. Ble det ikke laget en spesialutgave i 94 også? Personlig synes jeg dem er finest med "snutfront" som vi sier i trøndelag: Endret 1. mars 2007 av JKJK Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Om du kjenner lukten av baum utenfor bilen er du enten en hund, eller så er bilen uten vinduer og/eller karosseri. 8050362[/snapback] Dagens gullkorn! Så sant så sant. 240er lukter baum, og BMW lukter kebab. Sånn er det bare! Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Du sier ingenting om pris... men hva med en 93mod? Jo nyere jo bedre tenker jeg. Ble det ikke laget en spesialutgave i 94 også? Personlig synes jeg dem er finest med "snutfront" som vi sier i trøndelag: http://hometown.aol.com/canam66/myhomepage/vov1.jpg 8051361[/snapback] Det ble laget noen veldig få biler i 94, på grunn av OL tror jeg. Men dette var 93-modeller da, selv om de var satt sammen i 94. Snutefront, eller snutfront som i politi? Dette er snutepanser: Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Aha.. var det jeg mente jeg hadde hørt. Ja, snut som i politi ja! Blir kalt for det her da alle politi 240'ene hadde "snutepanser"/snutpanser *Hva er det jeg skimter i det fjerne? Åjo! En snut uten hjerne!* Endret 1. mars 2007 av JKJK Lenke til kommentar
Gjest Slettet-DJZwKv Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 hehe mange meninger om 240 personlig hadde jeg satsa på en clean 240.. har faktiskt en 93 i kikkerten skal avgårde og kikke på den til helga.. håper det blir bra. skal være enig av 240 har et solid harry stempel på seg.. men jeg syns uansett at det er en gjennomført bil og hvis ikke du kaster penger bort på jalla styling er det mange som nikker og tenker tilbake på den gangen de hadde en 240.. gode greier! Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Er du kjempeheldig finner du en gammel hattkaill som kjøpte bilen i 93/94 og knapt har rullet på den 100000 Uansett, 240 er en dønn solid bil, med billige deler hvis du må mekke. I alle fall her, der det er så mye 240 på veiene. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Min 93' 240 er gått 103000, kjøpte den av en gammel mann som hadde latt den stå i garasjen omtrent siden han kjøpte den, med sporadisk bruk. Bilen var gått 51000 da jeg overtok den. Lenke til kommentar
rustyy Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Hadde en 84 mod 240 med b23 den hadde mekanisk insprut, satt på en litt vassere kam, 3 toms eksos. den bilen fikk juling hver dag i over ett år, hadde klippe kort hos den lokale dekk forhandleren klarte ikke og få tatt live motoren, men framakselen begynte og knele etter at jeg hoppet litt for mye Lenke til kommentar
ghia01 Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Ærlig talt! dette er bare et godt råd! IKKE kjøp volvo 240! Det er ikke verdt å bruke penger på no sånt Disse bilene er store klompete, drikker bensin, og skal du ha fraspark MÅ du ha turbo Som gjør at du må bytte motor en gang i året! Også er jo dette noe av det styggeste som er laget, med komfort som et krigskjøretøy! Kjøp heller en Ford! Sierra eller Scorpio, nydelige biler som er en drøm å kjøre! Kjøp med V6er Slitesterke motorer som spytter godt fra! Dessuten er dette mer driftsikre biler! trenger kun å bytte slitedeler Også er det jo baktrekkere! Lenke til kommentar
CrazyEagle Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 (endret) Ærlig talt! dette er bare et godt råd! IKKE kjøp volvo 240! Det er ikke verdt å bruke penger på no sånt Disse bilene er store klompete, drikker bensin, og skal du ha fraspark MÅ du ha turbo Som gjør at du må bytte motor en gang i året! Også er jo dette noe av det styggeste som er laget, med komfort som et krigskjøretøy! Kjøp heller en Ford! Sierra eller Scorpio, nydelige biler som er en drøm å kjøre! Kjøp med V6er Slitesterke motorer som spytter godt fra! Dessuten er dette mer driftsikre biler! trenger kun å bytte slitedeler Også er det jo baktrekkere! 8070255[/snapback] For de sluker ikke bensin mener du? Ford Sierra og Scorpio er jo heeelt strømlinje formet og er ikke noen store klumpe biler? Siden du "MÅ" ha turbo for å få gått fraspark, så har vel alle Ford'er det da? B230A\B230F er utrolig dårlige motorer som man trenger å bytte maaasse mer enn bare slitedeler? 240 er ingen driftsikker bil? Og Volvo 240 er jo selvfølgelig ingen bakhjulstrekker! Eller? Jaha...? Endret 3. mars 2007 av CrazyEagle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå