Yankes Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Heisann, jeg trenger hjelp til noe! Jeg har laget en ny layer der jeg har skrevet tekst! også laga jeg en ny layer med noe anna stæsj som KUN skal vises inni texten! Jeg mener å huske at jeg skulle holde inne ctrl trykke på den layeren som skal være inni teksten så trykke på teksten forså å trykke på en bokstav på tastaturen, men husker ikke hvilken Også en anna ting! Line tool'en min har klikka den blir ei pil når jeg bruker den Og ja jeg har på Line Tool og ikke Custom Shape Tool! Noen som vet svaret på noen av spørsmålene? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Heisann, jeg trenger hjelp til noe! Jeg har laget en ny layer der jeg har skrevet tekst! også laga jeg en ny layer med noe anna stæsj som KUN skal vises inni texten! Jeg mener å huske at jeg skulle holde inne ctrl trykke på den layeren som skal være inni teksten så trykke på teksten forså å trykke på en bokstav på tastaturen, men husker ikke hvilkenLegg tekstlaget under det laget som skal vere inni teksten, og gå so til Layer --> Create clipping mask. I betaen av CS3 er hurtigtasten Alt + Ctrl + G, men eg innbiller meg at den har vore berre Ctrl + G i tidlegare versjonar. Det står no ved sida av oppføringa i menyen, so du finn det ut. Ein annan måte er å halde inne Alt og klikke mellom dei to laga. Musepeikaren vil skifte form. Det med linjeverktøyet veit eg ikkje. Redigert: Det øvste laget, det som skal vere inni teksten, må vere aktivt når du vel Create clipping mask. Du kan òg høgreklikke på laget og velge Create clipping mask. Endret 25. februar 2007 av incanus Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Tusen takk : ) fikk det til å funke nå? Men noen som vet hva som har skjedd med Line Tool'en min? Som sagt: Også en anna ting! Line tool'en min har klikka den blir ei pil når jeg bruker den Og ja jeg har på Line Tool og ikke Custom Shape Tool! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå