Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke installert windows xp

Anbefalte innlegg

Jeg har et abit kw7 hovedkort, når jeg booter win xp cden så kommer jeg inn på "for" installerings menyen hvor man deler opp i partisjoner og kopierer alle instalasjons filene. men når den delen er ferdig får jeg ikke boota det fra min sata harddisk, det står intel versjon ett eller annet ,og under står det "putt in system disk".

Hvorda får jeg boota fra sata hardisken ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et abit kw7 hovedkort, når jeg booter win xp cden så kommer jeg inn på "for" installerings menyen hvor man deler opp i partisjoner og kopierer alle instalasjons filene. men når den delen er ferdig får jeg ikke boota det fra min sata harddisk, det står intel versjon ett eller annet ,og under står det "putt in system disk".

8021663[/snapback]

har du lagt inn driveren for sata controllern?

Lenke til kommentar

8021663[/snapback]

har du lagt inn driveren for sata controllern?

8021693[/snapback]

skal ikke den legges in i windows? eller i bios en eller annen plass?

Lenke til kommentar
Kan du si nøyaktig hvilken feil du får?

Er det "DISK BOOT ERROR PLEASE INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER"?

8024414[/snapback]

yes hårek akuratt det du skrev står det :"DISK BOOT ERROR PLEASE INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER"

hva gjør jeg?

Lenke til kommentar

Den meldingen kommer fra BIOS. Det betyr enten at den ikke finner MBR koden, partisjonstabellen er tom, eller det ikke er noen aktiv partisjon.

Jeg tror det er mest sannsynlig at BIOS er satt til å boote fra feil harddisk. Sjekk menyen for bootrekkefølge.

Du bør uansett koble fra andre disker inntil du er ferdig med å installere.

Lenke til kommentar
Den meldingen kommer fra BIOS. Det betyr enten at den ikke finner MBR koden, partisjonstabellen er tom, eller det ikke er noen aktiv partisjon.

Jeg tror det er mest sannsynlig at BIOS er satt til å boote fra feil harddisk. Sjekk menyen for bootrekkefølge.

Du bør uansett koble fra andre disker inntil du er ferdig med å installere.

8025742[/snapback]

problemet er at jeg kun har en sata harddisk...og rekkefølgen er riktig...

hjelper det å koble fra cd rom?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg får ikke installert Windows på pc'n min. Jeg har brukt cd'n før men når jeg skal intallere cd'n så står det at den ikke kan lese cd'n eller at den ikke er gyldig.

Dette problemet har oppstått før og jeg klarte det men jeg husker ikke hvordan jeg gjorde det.

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...