Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor mye bruke på gave?

Anbefalte innlegg

Må snart se etter bursdagsgave til dama som fyller 19, og lurer på hvor mye penger som er vanlig å bruke? Hun fyller år bare noen dager etter vi har vært sammen i én måned, så føler liksom det blir rart hvis jeg bruker alt for mye penger. Jeg har hvertfall sett rart på de som kjøper ingravert iPod video og andre gaver til flere tusen kr til dama når de kun har vært sammen en kort stund. Men på en annen side vil jeg ikke kjøpe noe som blir ansett for å være for billig, så det virker som jeg er gjerrig.

Jeg jobber og har dermed ganske god råd for tiden, og har lyst å kjøpe hun noe skikkelig fint. Selvfølgelig er det veldig inviduelt og vanskelig å si, men kan noen gi meg en pekepinn på hva som vil være vanlig sum å bruke? Jeg vet hun ønsker seg noen perleøredobber som hun mistet, så tenkte kanskje se på noe slikt, men vet enda ikke hvor mye det koster. Noen tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var også ute etter noe til madamen. Funnet noe jeg kunne ikke ta blikket av - det var ei fin sølv hjerte smykke som du har rundt halsen, du kan sette inn ett bilde av deg i lag med damen din. Og den koster ikke så altfor mye.

Enten det, eller så kan du jo også kjøp noe sexy, ett undertøysett for eks. :thumbup:

Men hvis det er bursdag - ville jeg gått for en smykke.

Lenke til kommentar

Kjøp en svær bamse, ca 70 cm høy, og et halskjede (perle eller sånn ting med bilde inni) og heng det rundt halsen på bamsen. Så pakker du inn bamsen i gavepapir sånn at man ser at det er en bamse også knyter du et gigantisk rødt slør rundt. Sentimentalt, søtt og litt orginalt.

Lenke til kommentar
Kjøp en svær bamse, ca 70 cm høy, og et halskjede (perle eller sånn ting med bilde inni) og heng det rundt halsen på bamsen. Så pakker du inn bamsen i gavepapir sånn at man ser at det er en bamse også knyter du et gigantisk rødt slør rundt. Sentimentalt, søtt og litt orginalt.

8022659[/snapback]

Nei ikke bamse, jeg tror ikke hun vil like dette, litt søtt, men nei.

Hun er litt for gammel for dette! :nei:

Lenke til kommentar

Jenta blir 19, ikke 15-16. Hun er nok ikke lengre i den typiske tenåring-fasen da hun prøvde så hardt hun kunne for å vise alle at hun er stor og moden. Fra min erfaring er barnslige ting direkte søtt, mens halskjedet er den romantiske biten.

Å gi et smykke alene blir litt for lite personlig og kan virke som om det er noe som man plukket opp på veien. I tillegg så får jenter (av og til) halskjeder av venniner, venner og familie. Da er et enkelt smykke ikke lengre nok, du må legge til en liten spesiell ingridens.

Tror det er best om noen jenter i denne aldersgruppen bidrar istedet for at to unge menn gir dårlige forslag.

Lenke til kommentar
Alex alex alex, hva med å spørre meg på msn hæ?

Smykke kanskje? Kan være lurt. Hvis ikke hun har mange fra før av da. Men så er smykke veldig tradisjonelt, såe...

Prøve å få noe ut av henne? Noe du vet henne liker..?

8021673[/snapback]

Så du kan gi råd, men ber meg om spesifike ønsker? :p

Lenke til kommentar

Ta henne med på en fin restaurant, og kanskje en kinotur etterpå. Så kjøper du en presang til rundt 500,-, det skulle være ok når dere bare har vært sammen en kort stund. Jeg synes idéen om smykke er fin jeg, da kan du gi den til henne på restauranten, hun tror kanskje gaven i seg selv er reastaurantbesøk og kino, og da får hun en ekstra overaskelse. Så kan du eventuelt vurdere om du vil gi henne en liten ekstrapresang som du kan legge på hodeputen hennes til hun kommer hjem. Kjøper du et smykke går det an å la dette være et par matchende øredobber. :)

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for å ta henne med på restaurant og kino. Gitt henne ett halskjede under middagen, kanskje ved at kelneren kommer bort til dere med et serveringsfat og gaven? Så kunne du lagt øredobbene hun ønsket seg på puten sammens med en eske sjokolade (sfinx, troika, mocca evt.)

Dette kunne du også kanskje fått moren eller faren til å gjort om hun bor hjemme.

Marius

Lenke til kommentar

Var å kjøpte Perleøredobber i helgen. Koster 300kr for noen skikkelig fine ;) det er noe jenter blir skikkelig glad for, annet er å ta henne med i en litt kul butikk å få henne til å finne noe kult.

Stress og Urban er bra butikker hvis hun er litt sånn motebevist og kul :p

Lenke til kommentar
Får jeg dårlig samvittighet her.. Kjøpte ingenting til damen da vi var sammen i nærmere 2 mnd...

8083475[/snapback]

2mnd er ikke så mye da...

Kompisen min som vi var rundt i hele Oslo med i helgen, han har vært sammen med dama i 3-4mnd og han brukte vell en 1500kr bare på henne :p

men han er jævla impulsiv så ikke prøv å etterligne han.

Lykke til

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hehe , jeg ville sagt , gå til en sånn bamse butikk , kjøp en stor bamse , Få ingravert navnet på jenta di , med gjærne datoen dere fant hverandre, og Jeg elsker deg eller noe , vind et stort rødt bånd rundt den og gi den til henne personlig , jentene smelter UANSETT alder , jenta mi er 19 år og hun begynte å gråte av glede, lagde også en sang til henne som hun satt stor pris på :) Prisen teller ikke , det er tanken å det du legger i det :) følg opp med en middag å gjerne en kino. Men bamse er definetift ikke barnslig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...