Gå til innhold

Hva synes du om ipod nano?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341
Ser at tråden begynner å dra på dagene, men ettersom jeg nylig anskaffet meg en iPod Nano 8 GB så har jeg et par ting jeg vil legge til diskusjonen.

Det første er dette med at overføringen må skje med iTunes. Det problemet har ikke jeg sett noe til. Nå bruker jeg riktignok Mediamonkey (takk iMono for det) og bruker dette programmet til overføring i stedet. Fungerer helt smertefritt. Synes det er mye bedre enn iTunes, så dersom folk ergrer seg over iTunes er det kanskje vært et forsøk.

Batteritiden på nye Nano synes jeg virker bra. Og størrelsen på spilleren er helt herlig. Som Captain Ødegård sier har man som oftest mp3-spilleren i lommen og da er det greit at den ikke tar så mye plass.

Det at lyden ikke er verdens beste er jeg helt enig i. Skal jeg ha skikkelig lyd må jeg uansett hjem til forsterker og cd-spiller. Til bruk på farten synes jeg den leverer grei nok lyd. Orker uansett ikke å drasse rundt på store, gode headset når jeg bruker mp3-spilleren.

Og som det ble sagt før her, er ikke prisen så alt for gale på 8 GB-utgaven. Nå var jeg låst til å bruke 2.000 kroner på elkjøp (happy care forsikring på den forrige mp3-spilleren som falt i bakken), og synes i alle fall at iPod Nano var det beste kjøpet med mitt utgangspunkt på elkjøp. Hadde jeg ikke var bundet til elkjøp hadde jeg muligens gjort et annet valg, men så langt er jeg godt fornøyd med spilleren.  :)

8059736[/snapback]

Har vært borti folk med penger til overs på butikker før (en på anythingbutipod med masse hundre dollars i gavekort på bestbuy), han endte opp men zen vision m, selv om det ikke var den han egentlig ville ha, de hadde ikke annet. Det er problemet med norge, spaceworld og elkjøp selger kun creative, ipod, og koss portapro (mer eller mindre).

Selv bruker jeg mp3 spilleren hjemme også, har ikke penger å bruke på digre annlegg ;) Hvis jeg får tak i beyerdynamic dt770 nå så har jeg all hjemmemusikken jeg trenger ;) foretrekker faktisk hodetelefoner, forstyrrer ingen. Da har jeg en grunn til å begynne å bruke flac filer og :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har vært borti folk med penger til overs på butikker før (en på anythingbutipod med masse hundre dollars i gavekort på bestbuy), han endte opp men zen vision m, selv om det ikke var den han egentlig ville ha, de hadde ikke annet. Det er problemet med norge, spaceworld og elkjøp selger kun creative, ipod, og koss portapro (mer eller mindre).

Selv bruker jeg mp3 spilleren hjemme også, har ikke penger å bruke på digre annlegg ;) Hvis jeg får tak i  beyerdynamic dt770 nå så har jeg all hjemmemusikken jeg trenger ;) foretrekker faktisk hodetelefoner, forstyrrer ingen. Da har jeg en grunn til å begynne å bruke flac filer og :D

8060134[/snapback]

Ja, utvalget på elkjøp kunne med fordel vært større, men slik er det dessverre. Jeg bruker også hodetelefoner en del. Når jeg sitter hjemme om kvelden for eksempel. Men i og med at jeg har koblet PC-en til forsterkeren så blir det mye bedre lyd her enn med noen mp3-spiller.

Så derfor er iPod Nano helt grei til mitt bruk i alle fall. Og det tror jeg den er for veldig mange andre også. Var bare det jeg ville få frem. ;)

Lenke til kommentar

Jeg synes personlig at Ipod er lite for pengene.. de påstår det at man iksom får et ekstremt fint design, og veldig god kvalitet, men kvaliteten har mange andre leverandører tatt igjen på *hosthark*Creative*hosthark*.. og da er det designet da, men synes ikke designet til ipod generelt er så veldig genialt.. selvfølgelig er det ikke sånn at du får vondt i øya av å se på det, men helt normalt vil jeg si..!

Lenke til kommentar
Jeg synes personlig at Ipod er lite for pengene..

Der er jeg veldig enig med deg. Litt kjedelig at det eneste som følgte med Nanoen min var noen dårlige øreplugger, en usb-kabel, to klistremerker og en merkelig sak som visstnok skal være en dockingstasjon, men for meg ser det ut som om jeg mangler et par deler. Kunne gjerne fått med en lader også. Det hadde ikke gjort noe.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Finnes det skikkelig beskyttelse som man kan ha utenpå iPod nano? Ikke slike tynne tøyposer, men skikkelige støttakere!

8102478[/snapback]

Selvfølgelig. Bare ikke kjøp i norge til 10 ganger prisen (nei det var ingen overdrivelse, seriøst)

http://www.dealextreme.com/products.dx/category.104

TIL ALLE MED IPOD:

Usikekr på om jeg skulle nevne det her for ikke å ende opp med å forklare desperate ipod eiere hvordan, men:

Har du ipod, finnes det håp om du vil investere noen kroner. Lag en line out kabel (nei line out er ikke der du setter inn hodetelefonen), skaff en hodetelefonforsterker som går på batteri, og vips har du god lyd igjen -avhengig av forsterkeren og hodetelefonene da, du bør ha noe skikkelig å plugge in, ikke det standard portapro crappet som halve norge løper rundt med. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Til Captain Ødegård:

Sennheiser CX 300 fungerer veldig tilfredsstillende sammen med iPoden min. Liten hørbar forskjell om jeg har de på forsterkeren hjemme eller bare på iPoden. Litt er det selvfølgelig, men poenget mitt er at jeg tror de fleste med iPod ikke er interessert i å kjøpe seg en dedikert hodetelefonforsterker og et dyrere headset til den. Jeg tror de fleste med iPod har det veldig greit med den lydkvaliteten den leverer.

Selv bruker jeg som sagt bare iPoden min når jeg er ute og går. Og da stiller jeg ikke så høye krav til hva den leverer av lyd. Når jeg skal lytte på musikk sitter jeg som oftest godt avslappet med anlegget mitt hjemme eller med Beyerdynamic DT 231 koblet til forsterkeren.

Beklagerer at jeg ble litt offtopic her, men jeg er bare litt lei av at du hele tiden skal fortelle forumet hvor mye du har imot iPod.

God natt :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

hehe, vel jeg har sluttet å svare på forumet her så du slipper mer av det ;)

og jo det er faktisk utrolig mange som bruker ipod FORDI den har line out, og dermed har hodetelefonforsterker. Det er bare ikke mange på forumet her, om noen, som gjør det. Derfor jeg har gitt opp, her ender jeg bare opp med å svare på spørsmål, om jeg skulle ha noen selv noen gang så er det ingen som har peiling

Lenke til kommentar

og jo det er faktisk utrolig mange som bruker ipod FORDI den har line out, og dermed har hodetelefonforsterker. Det er bare ikke mange på forumet her, om noen, som gjør det. Derfor jeg har gitt opp, her ender jeg bare opp med å svare på spørsmål, om jeg skulle ha noen selv noen gang så er det ingen som har peiling

8125598[/snapback]

Dette gjelder flere, men hva har ditt innlegg med iPod nano å gjøre? :roll: Vennligst hold deg til emne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
det er faktisk utrolig mange som bruker ipod FORDI den har line out, og dermed har hodetelefonforsterker.

8125598[/snapback]

8125598[/snapback]

Dette gjelder flere, men hva har ditt innlegg med iPod nano å gjøre? :roll: Vennligst hold deg til emne.

8127512[/snapback]

så hold fred, innlegget ditt som ikke hadde en drit med ipod å gjøre :p

ipod passer for idioter og for de som bruker den kun med line out, ikke for de midt i mellom som bryr seg om kvalitet uten å ville ha en egen forsterker for å rydde opp etter ipodens svakheter

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Ok, så er eg ein idiot. Kan du vennligst slutte med denne anti-iPod-kampanjen? Skulle ikkje du slutte å svare på forumet?

8128831[/snapback]

tar det gradvis :p

å si "vennligst ikke si den mening" i en tråd som heter "hva synes du om ipod nano" må være dagens

Lenke til kommentar

Du står bak noe sånt noe som 12 av 34 innlegg. Du virker jo helt fantatisk :p

IPod nano er en helt ålreit spiller. Hadde selv 2G. Har du testet den selv? Neppe... ;) Greit at du ikke liker iPod, men det holder vel kanskje med 3-4 innlegg ;) Bruk heller energien din på noe konstruktivt...

Lenke til kommentar

fra en som har hatt ipod nano selv, så må jeg si meg enig i mye av hva captain sier.

Her er noen av mine meninger:

Pros:

Lettvindt navigeringsystem for nybegynnere

Design (ligger fortsatt milevis bak iRiver imho)

Enkel overføring fra pc til ipod (sesverre veldig begrenset)

Cons:

Itunes

tvangselen for å bruke aac formatet

middelmådig lydkvalitet

garanti

batterilevetid

ingen støtte for overføring fra ipod til pc

Navigering av filer på ipoden med windows blir praktisk talt umulig

Lenke til kommentar
Cons:

Itunes

iTunes er valfritt.

tvangselen for å bruke aac formatet

Ikkje bland filformatet til iTunes Music Store inn i denne diskusjonen rundt iPod Nano.

batterilevetid

Kor mykje batterilevetid ein har behov for er individuelt, men eg synest ikkje 24 timar er spesielt dårleg.

ingen støtte for overføring fra ipod til pc

Det er feil, du kan overføre musikk frå iPod til PC.

Når det gjeld lydkvaliteten så kunne den nok vært betre, men greit nok for min del. Garantitida er eitt år, kunne godt vært to. I tillegg har du problemet med reklamasjon.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...