Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!

2bb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror ikke du forstod helt hva jeg mente. Har da lastet ned både Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Italia og Spania med MapLoader til minnekortet. Telefonen bruker nå minnekortet, noe jeg har testet. Første gang jeg brukte kartprogrammet var uten minnekort så da brukte den telefonminnet. Men telefonen registrerer når du putter inn et minnekort og begynner automatisk å bruke dette uten at du må formatere.

8579272[/snapback]

hvordan se med sikkerhetb at det er på minnekortet? jeg laster ned nå, først fikk jeg melding på telefon ved tilkobling at minnekortet kunne ike brukes? skjønte ikke noe av det...

uansett, laster ned nå og det står :

total selected: 34,1mb

space left on device: 547,3mb

noen som skjønner noe? minnekortet jeg kjøpte er jo 2048mb...

8581302[/snapback]

For det første kan du skru av nettverk når du har lastet ned og så søke på gater og adresser på steder du ikke har vært. Da vet du at du bruker det du har lastet ned på minnekortet.

Dessuten skrudde jeg ned for mye plass på minnekortet jeg ville la programmet fikk bruke, og fikk ganske riktig opp melding om at maksimal tillatt plass var brukt og at den da villle gå over til å bruke telefonminnet.

Lenke til kommentar

betryggene å høre...

jeg ser inne på kortet at det er brukt ca mengde som lastet ned nå.

når jeg lastet det ned sto det: total selected 43,1mb

også sto det : space left om device 547,3mb ...det skjønner jeg ikke helt da men, for kortet er på 2048mb. !?!

men jeg fikk faktisk ikke opp noe valg hverken første gang eller etter formattering om no minnekortvalg...

Lenke til kommentar
så testen eg og:) lyst på denne.. kan noen fortelle meg litt om telefonen?? og er den verdt pengene.. er mye det er snakk om vettu

8583686[/snapback]

Jeg mener at du ikke får en bedre mobil.

- God blits( trodde det var som det var på n73), så den har blitt god.

- Nydelig skjerm som du elsker med engang når du får den :love:

- Musikktastaturet er helt rått.

- Kamera er fantastisk, blir utrolig skarpe bilder.

- Vanlig tastaturet er deilig

Har ikke merket noe negativt med den ennå, jeg fikk min n95 på Tirsdag.

Den har verdt alle penga mener jeg ;)

Endret av Raste
Lenke til kommentar
også sto det : space left om device 547,3mb ...det skjønner jeg ikke helt da men, for kortet er på 2048mb. !?!

8582729[/snapback]

Grunnen til det, tror jeg er at telefonen bruker det gamle filsystemet FAT. Nå er ikke jeg noe wizard på dette området, så korrigeringer tas i mot med takk. I dette filsystemet kan en fil ha sin størrelse, men på minnekortet vil plassen den opptar bli rundet oppover til noen faste antall kb. Og siden kartene består av ekstremt mange bittesmå filer, så vil disse ta opp langt mer plass en deres reelle størrelse. Det er med andre ord et veldig lite plasseffektivt filsystem i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar

Folkens. Hvis jeg ser nøye på skjermen så ser det ut som om den er slit i kanten, som en slags ramme.

er det bare min skjerm eller er det sånn på deres også?

Merker ikke noe til det når telefonen er i bruk, men kjipt med slitt skjerm liksom..

Lenke til kommentar
veldig bra! endelig får man valgfritt bilde over hele skjermen! det har jeg savnet!

8587206[/snapback]

Dette var jo elendig.Bildet blir jo strekt oppover og ser helt deformert ut.Folk som står på bildet ser jo ut som strekmennesker.Ble ikke fornøyd nei.Prøv feks med en fotball.ser ut som et stående egg,helt latterlig.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...