Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

jeg testet nettopp denne telefonen på elkjøp og syns ikke den er verdt 6000/4500 med abo... Skjermen var klar og fin kameraet var ekstremt til å være mobil og video var utrolig!

Telefonen var faktisk fulladet selv om den hadde stått der hele dagen men gps delen skuffet meg... jeg fikk nesten ikke kontakt med satelitt og når jeg fikk kontakt måtte jeg også laste ned kart :thumbdown:

jeg fikk også følelsen av at den var laget av billig plast... den 1 år gamle d600e en min føles dyrere ut selv om den er langt billigere!

 

jeg ville gitt maks 3500 kr for denne tlf med mitt abo(active talk)

 

men uansett tlf er :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men gps delen skuffet meg... jeg fikk nesten ikke kontakt med satelitt og når jeg fikk kontakt måtte jeg også laste ned kart  :thumbdown:

8543812[/snapback]

 

Testet du gps ute eller inne? Når jeg bruker min i bilen nå, så har den faktisk som regel fått kontakt innen jeg er ferdig med å skrive inn TIL adressen for å beregne rute.

 

Kart kan lastes ned med Nokia MapLoader via pc, til telefonen.

Lenke til kommentar

Telefonen var faktisk fulladet selv om den hadde stått der hele dagen men gps delen skuffet meg... jeg fikk nesten ikke kontakt med satelitt og når jeg fikk kontakt måtte jeg også laste ned kart  :thumbdown:

 

8543812[/snapback]

 

Hvis det er slik at du var innendørs når du testet gps'en, er det ikke så veldig rart at du knapt fikk kontakt...

Lenke til kommentar
men gps delen skuffet meg... jeg fikk nesten ikke kontakt med satelitt og når jeg fikk kontakt måtte jeg også laste ned kart  :thumbdown:

8543812[/snapback]

 

Testet du gps ute eller inne? Når jeg bruker min i bilen nå, så har den faktisk som regel fått kontakt innen jeg er ferdig med å skrive inn TIL adressen for å beregne rute.

 

Kart kan lastes ned med Nokia MapLoader via pc, til telefonen.

8543955[/snapback]

 

nei men jeg ville jo så klart teste gps en og da ikke bare kamera, skjerm osv :p

Lenke til kommentar
er det mulig i det hele tatt å få pop-up av sms hvem man får mld fra, slik som på SE?

8543713[/snapback]

 

Under Last Ned! finner man hvertfall noe som heter SkyCaller. Som viser store bilder du har knyttet til kontaktene dine, når de ringer, eller du får sms.

Lenke til kommentar

SUPERJANNE: Du har mange rare behov når det kommer til mobil du ;-)

 

I følge de som har utviklet SkyCaller gjør den det: "Incoming & Outgoing text messages will display contact Image & Details full screen"

 

Den gjør det samme med inngående og utgående telefonsamtaler, samt at den støtter videoringetoner ;-)

 

Edit:

 

Her er et bilde av en innkommende sms med skycaller:

 

scp_ss_12.jpg

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Jeg regner med å kjøpe denne i løpet av neste uke men jeg vil gjerne ha litt info fra andre som har hatt den en stund.

 

Hvordan er mp3 spilleren?

 

Kort fortalt, fungerer den bra, er det noe som er irriterende eller som du gjerne skulle sett var annerledes?

 

Er det noen som har testet batterilevetid som mp3 spiller? Hvor lenge holder den forutsatt at man ikke gjør noe særlig annet og har slått av de funksjonene som evnt trekker mest strøm ellers?

 

Jeg hører N95 har støtte for 4GB minne, stemmer dette og er det i salg?

 

Jeg regner ikke med å bruke GPS biten særlig mye, for meg er dette primært en mobiltelefon/mp3-spiller.

 

 

Og hvis noen av dere har fulgt med på prisene, ligger de stort sett stabilt nå eller hender det at noen stikker seg veldig ut? Gjelder både telefonen selv og minnekortet.

Endret av herfra
Lenke til kommentar
har du testet den?

http://news.mobile9.com/s60apps/2007/04/11...-by-skyestream/

 

meg fant!

8544104[/snapback]

 

Jeg har testet både FSCaller & SkyeCaller...

 

FSCaller skal også gi bilde ved innkommende/utgående SMS. Problemet er at det dukker opp 30 sek. (eller mer) etterpå, eller at det dukker opp feil bilde ved neste SMS du får... :(

 

SkyeCaller fungerer egentlig ganske så utmerket. Problemet med dette er at det suuger ut RAM'n på telefonen...

Programmet lukker seg selv, når det har tappet telefonen for RAM, men...

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
OMG cyclo! dette var bra nyheter! det er supre nyheter for en særing som meg ja!

men hvor finner jeg den da? har du testet den?

http://news.mobile9.com/s60apps/2007/04/11...-by-skyestream/

meg fant!

8544104[/snapback]

Personlig pleier jeg å handle slikt på handango.com. De er trygge, og til å stole på (jeg har kjøpt mye programvare av dem etterhvert, samt at de har retur policy om programmet ikke fungerer slik du hadde forventet.

Lenke til kommentar
2 gb minne = 199 på komplett.no

 

n95 var veldig dyr når den kom men prisene har allerede begynt å synke(3695 med tele 2 plus).

operatørene sier selv at de selger flest abo i juni/juli og det er her tilbudene kommer. jeg vurderer også n95 og har tenkt til å vente å se til juni/juli.

8544387[/snapback]

 

Hmm... kanskje det er greit å vente litt, ja... Jeg så litt bakover i tråden at den bør holde i 5-6 timer ihvertfall brukt bare som mp3 spiller og det er jo i grunn godt nok.

Lenke til kommentar
Åssen er det med vNes og Super Mario 3? Kan du spille det med lyd uten noe lag i det hele tatt?

8542433[/snapback]

Alle Nintendo-spill via vNes går smooth i riktig fps. Null problem å koble til TV'en heller:)

 

Mange spill (spesielt java-spill) har ikke volumstyrke man kan stille inn på, og da blir det j*** høyt volum på spillet. Finnes det noen form for "systemvolum" på N95?

Lenke til kommentar
har du testet den?

http://news.mobile9.com/s60apps/2007/04/11...-by-skyestream/

 

meg fant!

8544104[/snapback]

 

Jeg har testet både FSCaller & SkyeCaller...

 

FSCaller skal også gi bilde ved innkommende/utgående SMS. Problemet er at det dukker opp 30 sek. (eller mer) etterpå, eller at det dukker opp feil bilde ved neste SMS du får... :(

 

SkyeCaller fungerer egentlig ganske så utmerket. Problemet med dette er at det suuger ut RAM'n på telefonen...

Programmet lukker seg selv, når det har tappet telefonen for RAM, men...

8544326[/snapback]

 

 

men kommer bildet frem når man får sms?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...