Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg må bruke en gammel nokia mens min N95 er på verksted. Har N95 en måte å kopiere kontakter over på SIM-kortet?

8519397[/snapback]

Det har vel de fleste telefoner. :) Gå inn på telefonboken -> Valg -> Kopier til SIM.

 

Lurer på om jeg skal ta å levere inn å få meg en ny jeg også. Den er bra med slark i, og når jeg skyver den opp og ned er det akkurat som den henger seg opp i noe midtveis så det kommer et lite klikk liksom. :hmm:

 

I tillegg når jeg surfer over WLAN, blir jeg kastet ut av programmet. Prøvd på flere nettverk, men finner ikke ut hva som er galt. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Jeg må bruke en gammel nokia mens min N95 er på verksted. Har N95 en måte å kopiere kontakter over på SIM-kortet?

8519397[/snapback]

Det har vel de fleste telefoner. :) Gå inn på telefonboken -> Valg -> Kopier til SIM.

8519834[/snapback]

Så vidt jeg skjønner må jeg da kopiere en og en kontakt...det kommer til å ta rimelig lang tid. (Har en jobb med mange kontakter).

Lenke til kommentar
Jeg må bruke en gammel nokia mens min N95 er på verksted. Har N95 en måte å kopiere kontakter over på SIM-kortet?

8519397[/snapback]

Det har vel de fleste telefoner. :) Gå inn på telefonboken -> Valg -> Kopier til SIM.

8519834[/snapback]

Så vidt jeg skjønner må jeg da kopiere en og en kontakt...det kommer til å ta rimelig lang tid. (Har en jobb med mange kontakter).

8519880[/snapback]

Før du går begynner å kopiere, trykk Valg -> Merk/fjern merking -> Merk alt. Prøv å kopiere da, mener at alle skal komme med da.

Lenke til kommentar

Mine frustrasjoner med N95 så langt - etter 4 dagres bruk:

 

* Fungerer ikke med Active Sync.

Installerte "MailForExchange" på telefonen. Satte opp mot bedriftsnettverket og syncroniserte. Fikk synkronisert alt (kalender, e-post, kontakter og oppgaver), men får ikke åpnet e-postene. Får feilmeldingen "Meldinger: Funksjonen støttes ikke" :(

Dette er sikkert en eller annen modellsjekk som ligger i klienten. Dette må da gå ant å "modifisere" slik at det virker PÅ n95. Jeg kommer fra en Palm Treo 650. I Palmmiljøet ville dette vært "modifisert" på en halv dag. Er det slik på symbian også?

Kunne kjøpt en klient dersom dette fantes, men det finnes kun en som heter RoadSync, og denne krever installasjon også på server. Dette godkjenner ikke IT-administratoren.

 

* Mangel på automatisk backup-funksjonalitet til kort

Kan sikkerhetskopiere til kort manuelt men ikke automatisk. Jeg har hatt for vane å kjøre backup kl 06:00 hver morgen. Samme hva som skjer så har jeg da en backup å ty til utover dagen. Føler dette betryggende. Noen anbefalinger på 3djeparts software?

 

* sms-treading/ sms-chat

Har lært meg å like sms-tråder/-chat slik at jeg lettere kan holde styr på meldingene mot en og samme kontakt. Finnes noen slik for symbian?

 

* Synes kalenderapplikasjonen utnytter skjermbildet dårlig. Finnes alternativer her?

 

Setter pris på tips fra dere erfarne brukere :)

Lenke til kommentar
Se på første-posten. :)

8519986[/snapback]

 

Takk - beklager at jeg ikke sjekket først :|

 

Når man har lagt inn ny FW - kan man da bare legge tilbake backup fra kortet? (Backup fra før oppdaterinen)

Endret av jorang
Lenke til kommentar
Jeg må bruke en gammel nokia mens min N95 er på verksted. Har N95 en måte å kopiere kontakter over på SIM-kortet?

8519397[/snapback]

Det har vel de fleste telefoner. :) Gå inn på telefonboken -> Valg -> Kopier til SIM.

8519834[/snapback]

Så vidt jeg skjønner må jeg da kopiere en og en kontakt...det kommer til å ta rimelig lang tid. (Har en jobb med mange kontakter).

8519880[/snapback]

Hvis du har mange kontakter, så er det ikke sikkert at du får plass på SIM-kortet. Jeg vet ikke hva begrensningen er, men du bør vurdere å synkronisere mot Outlook/Outlook Express.

Lenke til kommentar
Hmm  :hmm:  Du kobler fra usb kabelen, starter opp, taster inn ny dato/tid, sier nei til velkommen programmet, setter i usb kabelen, velger PC Suite, trykker prøv igjen og still nothing? Får du kontakt med PC Suite programmet på PC'n? Eller den blir kanskje deaktivert av Software Updater'n... Du kan jo prøve Dataoverføringsmodusen. Synes jeg leste et sted at den også kunne benyttes?

8510333[/snapback]

 

det jeg får beskjed om av Updater'n er å gjenopprette telefonforbindelsen. Og

etter jeg har fått beskjed om å ta ut batteri osv og starter opp tlf på nytt, så får jeg ikke noe valg om å taste inn ny dato og tid. den starter bare som om ingenting har hendt.

 

har kontakt med PC Suite en stund etter at software updater'n starter, men blir da deaktivert. hvis jeg prøver Dataoverføring så finner ikke Updater'n telefonen..

Endret av strepto
Lenke til kommentar
Se på første-posten. :)

8519986[/snapback]

 

Takk - beklager at jeg ikke sjekket først :|

 

Når man har lagt inn ny FW - kan man da bare legge tilbake backup fra kortet? (Backup fra før oppdaterinen)

8520088[/snapback]

 

Ja, bare ta backup via pc suite først. Gjør så oppgradering og så restore backup. Tror ikke du trenger å ta backup av minnekortet.

Lenke til kommentar
Jeg må bruke en gammel nokia mens min N95 er på verksted. Har N95 en måte å kopiere kontakter over på SIM-kortet?

8519397[/snapback]

Det har vel de fleste telefoner. :) Gå inn på telefonboken -> Valg -> Kopier til SIM.

8519834[/snapback]

Så vidt jeg skjønner må jeg da kopiere en og en kontakt...det kommer til å ta rimelig lang tid. (Har en jobb med mange kontakter).

8519880[/snapback]

Før du går begynner å kopiere, trykk Valg -> Merk/fjern merking -> Merk alt. Prøv å kopiere da, mener at alle skal komme med da.

8520003[/snapback]

Worked like a charm, takk!

Lenke til kommentar
Ellers vil jeg nevne at jeg har hatt problemer med å høre eller bli hørt i en del samtaler. Har nå lagt inn den nye firmwaren, å jeg venter spent på om det er korrigert, og at det ikke er en feil på min telefon.

Veldig bra!! Hva med problemene med plutselig omstart? Er dette blitt bedre/borte?

8518928[/snapback]

 

Dette problemet hadde jeg også. Å bli hørt.. Som om mic var koblet ut. Det var alltid sånn når telefonen hadde skrudd seg av og på igjen av seg selv mens jeg brukte den. For å få tilbake funksjonen i mic måtte jeg slå av og på telefonen selv også, etter en sånn uventet reboot. Tror jeg har opplevd bare 1 reboot etter jeg fikk ny fw. Og det var ikke på samme måte som før. Det var mens jeg sleit med å få tilbake programmene jeg hadde installert på minnekortet mitt før jeg lastet ned ny fw. Den ene gangen låste den seg helt og tullet det til før den startet på nytt. Utenom det, ingen reboots. Til tross for at jeg har brukt GPS en del i dag, osv.

 

Når det gjelder GPS'en opplevde jeg ikke store problemer med tuneller slik som testen her på Amobil. Hadde mobilen montert i åpen tilstand i en holder med arm og sugekopp (kjøpt på Clas Ohlson) på venstre side av rattet. Slik at mobilen var rett under "A-stolpen". Etter en tunell tok det ca 3-400 meter, før den fikk kontakt igjen. Og før tunellen hadde jeg allerede fått beskjed om hvilken vei jeg skulle etter tunellen. På tilbakeveien surra den litt før den fikk plassert meg riktig igjen. Men ikke lenger enn til første rundkjøring. Og med den hadde jeg også fått beskjed om hvilken vei jeg skulle kjøre før tunellen..

 

Ellers syns jeg den var veldig bra, og rask til å legge om ruta dersom man kjører en annen vei enn den anbefalte. Som med andre navigasjonsenheter jeg har testet, syns jeg det er mest riktig å ha på "Korteste rute" og ikke raskeste. Da lager den minst omveier. Men den lagde allikevel noe som jeg mener bestemt er omveier. Men det er ikke den første gps jeg har prøvd som gjør dette som sagt! Poenget er å komme frem hvis man IKKE er kjent. Og DET tror jeg nok man hadde gjort i de fleste tilfellene hvis man hadde fulgt den blindt. På de adressene jeg testet den på. Mener jeg at jeg kom nærmere huset med telefonen før den sa jeg var fremme, enn med annen navigasjon jeg har prøvd også.. =)

 

Min mening er at GPS'en er fullt brukbar til privatpersoner som ikke trenger 100% nøyaktige opplysninger når det gjelder mest riktig vei å kjøre, eller hvor lang tid det er før man er fremme osv. Slik som man kanskje kunne trenge i en jobbsituasjon hvor man er ukjente plasser kanskje flere ganger om dagen. Det er jo tross alt mye bedre enn kart hvertfall!! :D

Endret av Liotats
Lenke til kommentar

Etter Firmware update:

 

 

At telefonen er blitt raskere på å ta bilder skal den ha. Meeeen.. hvis du trykker for å ta bilde (Trykker knappen helt inn), så tar den bilde på tiendedelssekundet, men da bruker den jo ikke autofokus. Eller?

 

Men hvis du lar autofokusen få gjøre jobben sin (ved å bare trykke knappen halvveis inn), og så tar bildet, så går det fortsatt fortere en tidligere, men ikke enormt mye raskere.

 

Det som jeg syns er så rart her, er jo at de dropper autofokusen for å få det til å virke som om ting går så mye raskere..

 

Noen som er enige her?

Lenke til kommentar
Se på første-posten. :)

8519986[/snapback]

 

Takk - beklager at jeg ikke sjekket først :|

 

Når man har lagt inn ny FW - kan man da bare legge tilbake backup fra kortet? (Backup fra før oppdaterinen)

8520088[/snapback]

 

Ja, bare ta backup via pc suite først. Gjør så oppgradering og så restore backup. Tror ikke du trenger å ta backup av minnekortet.

8520906[/snapback]

 

Jeg tok backup av alt jeg kunne krysse av på. Men dette fungerte dårlig med tanke på minnekortet, når jeg skulle restore backup. Alt av bilder og filmklipp osv kom med, men det var noe annet med programmene. Ante meg egentlig på forhånd. Hadde nemlig installert alle programmene på minnekort. Så etter oppdateringen viste den alle iconene til programmene. Men nesten ingen ville starte. Ca på samme måte som hvis man tar vanlig kopi av alle mapper med programmer og spill på en harddisk på pc. Og tror de skal funke fint hvis man limer det inn på en hd på en annen pc.. Fikk en del av programmene til å virke med å installere de på nytt med samme installasjons fil. Men jeg hadde ikke alle install-filene liggans i nøyaktig samme versjon som tidligere. Og fikk ikke fjernet de uvirksomme iconene på telefonen heller. Så jeg valgte å formatere kortet, og installere alt på nytt.. Denne gangen på telefonminnet. Inbiller meg at det funker bedre når alt av systemfiler osv er på samme plass ved en eventuell ny oppdatering seinere. Og hvis jeg tar feil, så har jeg hvertfall alle installasjonsfilene lagret på pc og nå. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...