Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Noen som har kjennskap til et batteri problem der batteriet plutsleig kutter helt ut?

 

Brukt Nokia N95 i 2 dager og er kjempefornøyd sålangt, har slåttav WLAN søk og 3G deknings søk samt ikke brukt gps delen ennå for å spare på batterikapasiteten.

Bruker den til normal telefonbruk litt mld og bilder og en videosnutt i ny og ne, men har dumpet borti det problemet at jeg la fra meg telefonen om kvelden og morgenen etter var den død helt tom for strøm.

Dagen etter på kveldstid når batteriet hadde gått ned 2-3 streker etter normalt bruk så plutselig pep den om at den hadde lite batteri igjen og var nede på 1 strek. Det vil da si at den barep lutselig faller ned 4-5 streker på null og niks og telefonen holder ikke ut 1 dag med normalt bruk og ingen gps/wlan eller annet bruk enn tlf/sms/kamera.

 

Noen som har kjennskap til om det kan være en svakhet dette her? Har vært veldig nøye med korrekt opplading av batteriet så skal ikek være noe form for feilbruk!!

 

Takker for svar :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg opplevde noe merkelig idag når jeg våknet. Telefonen var helt tom for strøm og jeg ladet den natt til igår. Eneste jeg har gjort er å være på gps greien i ca 10 minutter til sammen og tatt to bilder. Jeg mener hallo? Har nesten ikke brukt telefonen i det hele tatt og når jeg våknet nå isted så gikk det ikke engang ann å slå den på selvom batteri indikatoren viste full batteri når jeg la meg igår. :roll:

Har også slått av wlan skanning og 3g. Jeg bruker nyeste firmware....

Jeg håper virkelig batteriet vil vare lenger enn et døgn når jeg ikke bruker den og får få telefoner inn, dette syns jeg var på grensen til latterlig, men jeg har bare ladet den 2 ganger foreløpig da.

Om den er like gale etter et par ladinger til tror jeg at jeg vil bytte den :p Noen som vet hvor lenge jeg kan vente med å angre på kjøpet? Jeg kjøpte den på lørdag.

Endret av MetiCx
Lenke til kommentar
Download Google Maps for the Nokia N95. (US/Canada/Australia)

8516649[/snapback]

 

Jepp kan bekrefte det. Har norsk språk på telefonen. Lastet ned Google Maps for the Nokia N95. (US/Canada/Australia). Engelsk språk i applikasjonen. :)

 

Takker jarlegpe.

Lenke til kommentar
Jeg opplevde noe merkelig idag når jeg våknet. Telefonen var helt tom for strøm og jeg ladet den natt til igår. Eneste jeg har gjort er å være på gps greien i ca 10 minutter til sammen og tatt to bilder. Jeg mener hallo? Har nesten ikke brukt telefonen i det hele tatt ...

8517864[/snapback]

Gjetter at det er et eller flere programmer som har kjørt i bakgrunnen. Jeg glemte å avslutte TomTom som da kjørte i bakgrunnen, og da tok det ikke mange timene før batteriet sa takk for seg...

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan få lyset i displayet til å lyse når n95 er koplet til feks. 12V i bilen.? Litt frustrerende med mørk skjerm under bruk av navigering som jeg nettop har betalt 570,- i 3 år...

8518274[/snapback]

 

 

Det er et valg under instillinger når du er inne på kart. Du kan velge "alltid på" eller "på under navigasjon"... hvis jeg ikke husker feil

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan få lyset i displayet til å lyse når n95 er koplet til feks. 12V i bilen.? Litt frustrerende med mørk skjerm under bruk av navigering som jeg nettop har betalt 570,- i 3 år...

8518274[/snapback]

 

 

Det er et valg under instillinger når du er inne på kart. Du kan velge "alltid på" eller "på under navigasjon"... hvis jeg ikke husker feil

8518327[/snapback]

 

 

Gå inn på kart. Instillinger. Generelt. Bakgrunnslys.

Lenke til kommentar

Da er jeg i gang med min andre N95... Denne er tight som bare det. Null slark - Hurra. Jeg hadde på min første problemer med at headsetet ikke virket. På den måtte jeg velge headset når jeg plugget det inn, men nå gjennkjenner telefonen det automatisk. Tydelig at det var en hw-feil der.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan få lyset i displayet til å lyse når n95 er koplet til feks. 12V i bilen.? Litt frustrerende med mørk skjerm under bruk av navigering som jeg nettop har betalt 570,- i 3 år...

8518274[/snapback]

 

 

Det er et valg under instillinger når du er inne på kart. Du kan velge "alltid på" eller "på under navigasjon"... hvis jeg ikke husker feil

8518327[/snapback]

 

 

Gå inn på kart. Instillinger. Generelt. Bakgrunnslys.

8518350[/snapback]

 

Strålende. Hadde allerede valgt "på under navigasjon", men tror jeg må gå for alltid på (har jo strøm adapter).

 

Ellers vil jeg nevne at jeg har hatt problemer med å høre eller bli hørt i en del samtaler. Har nå lagt inn den nye firmwaren, å jeg venter spent på om det er korrigert, og at det ikke er en feil på min telefon.

 

Er også keen på å høre om hvordan TomTom funker på denne, og om noen klarer å få tak i noe som kan varsle fotobokser...

Lenke til kommentar
Da er jeg i gang med min andre N95... Denne er tight som bare det. Null slark - Hurra. Jeg hadde på min første problemer med at headsetet ikke virket. På den måtte jeg velge headset når jeg plugget det inn, men nå gjennkjenner telefonen det automatisk. Tydelig at det var en hw-feil der.

8518507[/snapback]

 

Mener du at du plugget i et headset eller den kontroller tingen som du kan bruke? Min gjenkjenner ikke at det er headset hvis jeg plugger i kossene mine liksom :p

Du sier null slark, på den forrige du hadde hvordan var slarken på den? Jeg syns min er litt slark på men det er bare på skyvemekanismen opp og ned når den er lukket igjen, dvs nr tastene skjult og musikk spiller tastene skjult.

 

Og som en annen nevnte over det var ingenting som kjørt i bakgrunnen når jeg la meg :(

Lenke til kommentar
Mener du at du plugget i et headset eller den kontroller tingen som du kan bruke? Min gjenkjenner ikke at det er headset hvis jeg plugger i kossene mine liksom :p

Du sier null slark, på den forrige du hadde hvordan var slarken på den? Jeg syns min er litt slark på men det er bare på skyvemekanismen opp og ned når den er lukket igjen, dvs nr tastene skjult og musikk spiller tastene skjult.

 

Og som en annen nevnte over det var ingenting som kjørt i bakgrunnen når jeg la meg :(

8518658[/snapback]

 

Jeg mener den kontroller-saken som kom med. Ved første telefonen byttet jeg inn headsettet en gang før jeg konkluderte med at det var feil i telefonen.

 

På den forrige var det slark nede i høyre hjørne samt at tastene på høyre side virket litt "løse". Nå er venstre og høyre side like tight! Det er fortsatt litt dødgang i skyvemekanismen (opp/ned) når den er lukket, men dette er ikke slark på samme måte.

Lenke til kommentar
Da har jeg fått oppdatert firmware. Førsteinntrykk er at den er litt kjappere.... multimediamenyknappen bruker kortere tid...2 sek nå.

8514074[/snapback]

 

Her er noen andre erfaringer fra allaboutsymbian forum:

 

- the camera is much faster in focusing and actually taking the picture.

- the pictures themselves are better.

- the gps is more responsive and stable.

- the phone is faster in menus

 

Noen som kan bekrefte? Får ikke oppdatert min før i kveld....

Lenke til kommentar
Mener du at du plugget i et headset eller den kontroller tingen som du kan bruke? Min gjenkjenner ikke at det er headset hvis jeg plugger i kossene mine liksom :p

Du sier null slark, på den forrige du hadde hvordan var slarken på den? Jeg syns min er litt slark på men det er bare på skyvemekanismen opp og ned når den er lukket igjen, dvs nr tastene skjult og musikk spiller tastene skjult.

 

Og som en annen nevnte over det var ingenting som kjørt i bakgrunnen når jeg la meg :(

8518658[/snapback]

 

Jeg mener den kontroller-saken som kom med. Ved første telefonen byttet jeg inn headsettet en gang før jeg konkluderte med at det var feil i telefonen.

 

På den forrige var det slark nede i høyre hjørne samt at tastene på høyre side virket litt "løse". Nå er venstre og høyre side like tight! Det er fortsatt litt dødgang i skyvemekanismen (opp/ned) når den er lukket, men dette er ikke slark på samme måte.

8518736[/snapback]

 

Var innom et Nokia-verksted her i Oslo nå, og det hjalp ikke å bytte headsett med min heller, så nå leverer jeg den inn til reperasjon.

Det kjipe er at hvis det hadde vært under én uke siden jeg hadde fått den, hadde den blitt klassifisert som DOA og jeg hadde fått ny med en gang. Siden det er mer, må den repareres og jeg er uten N95 i kanskje 2 uker...UUHHHÆÆÆÆÆÆÆÆ :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...