goodygoody Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Multimediamenyen er klar for bruk på under 2 sekunder hvis jeg disabler oppstartsanimasjonen. Er forøvrig litt skuffet over at slideren er like slarkete etter denne oppgraderingen... Lenke til kommentar
strepto Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Etter å ha tatt ut batteriet osv.. og koblet til med PC suite skjer det ikke noe. jeg kan velge Prøv på nytt i Nokia Software Updater. men da går det en liten stund og så kommer samme melding. ta ut batterei osv.. Lenke til kommentar
goodygoody Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Hmm Du kobler fra usb kabelen, starter opp, taster inn ny dato/tid, sier nei til velkommen programmet, setter i usb kabelen, velger PC Suite, trykker prøv igjen og still nothing? Får du kontakt med PC Suite programmet på PC'n? Eller den blir kanskje deaktivert av Software Updater'n... Du kan jo prøve Dataoverføringsmodusen. Synes jeg leste et sted at den også kunne benyttes? Lenke til kommentar
dubidub123 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Nettop lagt inn det der google maps... bare jeg som kun får det på tysk? Lenke til kommentar
goodygoody Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Nope, det er nok foreløpig alle med norsk språk på telefonen. Lenke til kommentar
dubidub123 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Så går ikke an og få det på norsk/engelsk altså? Lenke til kommentar
goodygoody Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Er diskutert tidligere i denne tråden og da kom det vel fram at det ikke er støtte for så mange språk ennå. Hvis du vil ha engelsk må du først endre språk på mobilen før installering. Har ikke prøvd det selv. Fikk tysk som deg og kasta programmet ut igjen i påvente av en ny og mer brukelig versjon. Men kjenner jeg Google rett så tar sikkert ikke det så lang tid. Lenke til kommentar
gadgetpro Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 nå bruker jeg SE 610i, og lader ca hver 4 dag. Nei jeg bruker ikke den mye men kjedelig om man får inn en videosamtale da også går tom for strøm et sted uten lader. hvor lang taletid regner dere den har? bruker dere den MYE når dere må lade hver kveld? 8488530[/snapback] Skulle jeg ladet den hver kveld måtte jeg trykka helt nevrotisk hele tiden på den Lader den hver 2.natt og ringer MYE Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Etter det jeg har forstått, så er det generelt GPS'en som sluker strøm.. Skal du bruke GPS'en så varer vell ikke batteriet så fryktelig lenge.. Er så trist å lese sånne tragiske kommentarer mange har, der de sier at mann må lade telefonen hver 6time.. Det er nok ikke tilfelle i det hele tatt, det er vell mer eller mindre "umulig" å sluke batteriet på under 6timer.. Er bare det at 6timer med aktiv GPS bruk sluker nok en del.. Er du som meg, og ikke skal bruke GPS'en så mye.. Så er nok batteriet helt ok.. Jeg kommer vell knapt til å ringe / videosamtaler, bare et par bilder, mms og sms.. Samt litt fikling på telefonen og 30-60min W-Lan om dagen.. Da tror jeg fort batteriet kan vare en akseptabel periode.. Lenke til kommentar
jo-kris Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Prøver å legge inn ny firmware her, men sliter litt. Jeg har lasta ned NSU for N80 og installert denne. Det som skjer er at når jeg kjører den får jeg beskjed om at den ikke finner telefonen, men det som er merkelig at Nokia PC-suite har kontakt med den, og der fungerer alt perfekt. Noen som har opplevd det samme, eller som vet hva dette kan være? Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Er diskutert tidligere i denne tråden og da kom det vel fram at det ikke er støtte for så mange språk ennå. Hvis du vil ha engelsk må du først endre språk på mobilen før installering. Har ikke prøvd det selv. Fikk tysk som deg og kasta programmet ut igjen i påvente av en ny og mer brukelig versjon. Men kjenner jeg Google rett så tar sikkert ikke det så lang tid. 8510890[/snapback] Så egentlig er det bare å sette til engelsk språk på telefonen, innstallere programmet, så skifte tilbake til norsk på telefonen? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Nope. Du må nok la telefonen stå på engelsk så lenge du skal ha engelsk på google maps er jeg redd Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Multimediamenyen er klar for bruk på under 2 sekunder hvis jeg disabler oppstartsanimasjonen. Er forøvrig litt skuffet over at slideren er like slarkete etter denne oppgraderingen... 8510240[/snapback] Med oppstartsanimasjonen på da? Er så fin at den må jeg nesten ha aktivert. Tar forøvrig 6 sekunder med animasjonen deaktivert også. Menyen popper opp mye raskere, men er ikke klar til å kjøre rent før etter 5-6 sek. Lenke til kommentar
stue Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Da har jeg fått oppdatert firmware. Førsteinntrykk er at den er litt kjappere.... multimediamenyknappen bruker kortere tid...2 sek nå. Lenke til kommentar
BeachDumb Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Da regner jeg med at det funker.. Er jo vist ikke noen andre forskjeller mellom "MicroSD" og "MicroSDHC".. HC står enkelt og greit for "High Capacity" noe som SanDisk operer med, Kingston, Corsair osv trenger ikke å kalle de noe mer enn MicroSD..Her tar du faktisk feil, SDHC er ingen gimmik som SanDisk opererer med. MicroSDHC er en variant av de vanlige SD-kortene utviklet av Matsushita (Panasonic), SanDisk og Toshiba. I Wikipedias artikkel om SD står det at SDHC bruker en annen adresseringsmetode enn det gamle SD-kortene (sector addressing vs byte addressing). De kortene som er 4GB SD-kort og ikke SDHC følger ikke standarden definert av "The SD Association" aka Matsushita, SanDisk og Toshiba. Er rimelig sikker på at det nye minnekortet har en annen type formatering, slik at man ikke får brukt de på de gamle mobilene. Bare å lese den linken som står nederst på den websiden. Står at det IKKE er bakoverkompatibel med kortlesere av den gamle typen. Men om N95 støtter det, er jeg ikke sikker på, kanskje med en firmware oppdatering? For å oppklare hva forskjellen er kan jeg sitere fra Wikipedias artikkel om SD som kan leses her:http://en.wikipedia.org/wiki/Secure_Digital_card A new SD format, SDHC (Secure Digital High Capacity), allows capacities in excess of 2GB (4GB to 32GB)[8]. SDHC uses the same form factor as SD, but the SD 2.0 standard in SDHC uses a different memory addressing method (sector addressing vs byte addressing[9]). SDHC cards only work in SDHC compatible devices, but standard SD cards work in both SD and SDHC devices. The SDHC trademark is licensed to ensure compatibility.[10] Compatibility with 2 gigabyte and larger SD cards has been poor, due to the SD/MMC protocol using a 32-bit address field denominated in bytes. The SDHC standard addresses this limitation by using 32-bit block addresses instead. Both SD and SDHC are traditionally accessed as 512-byte blocks on 512-byte boundaries, so the change to host software or firmware is minor but required. Before SDHC was standardized, various manufacturers "extended" the SD control block fields for their 2GB and 4GB cards in different ways. Those cards are incompatible with many SD and some SDHC devices, as they conform to neither standard. All SDHC readers work with standard SD cards. Bare for å klare opp i noen uklarheter.. SanDisk mener N95 støtter deres 4GB SDHC-kort, se bare her: http://sandisk.com/Compatibility/Device(8461)-Nokia-N95.aspx Da er det vel ikke noe problem? Bare å vente til 15. mai da de kommer på lager hos komplett.no og pcutstyr.no Endret 1. mai 2007 av BeachDumb Lenke til kommentar
Liotats Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Er det noen som har noe erfaring med bruken av F-Secure? Når jeg hadde F-secure aktivert før ny fw opplevde jeg at hovedmenyen kunne henge 5-10 sek første gang jeg gikk inn i den etter at telefonen var skrudd av og på.. Vet ikke om det er pga ny fw, eller fordi jeg formaterte minnekortet og har installert alle programmene mine på nytt. (Denne gangen i telefonminnet) Men nå er det bare snakk om kanskje 2-3 sekunder første gang jeg går inn i menyen. For meg virker det også som om telefonen er generelt kjappere. På multimediamenyen er det ca 2 sek eller noe før animasjonen starter. Og på det 3 sekundet kan man navigere i menyen. Har ikke testet GPS så fryktlig mye tidligere. Men jeg innbiller meg at jeg får kontakt noe raskere enn tidligere, nå. Og kontakten ble beholdt selv når jeg gikk inn fra verandaen her 4 (og øverste) etasje... Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Tenkte jeg skulle ta å oppdatere min FW også nå. Må batteriet være fulladet når dette gjøres som det har blitt nevnt tidligere i tråden? Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Må ikke være fullladet, men lønner seg å ha litt så den ikke går tom mens den oppdaterer seg. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Okei. Dere som synkroniserer N95 med Outlook, hvordan gjør dere det? Har koblet til mobilen via usb, men vet ikke hva jeg skal gjøre når jeg har åpnet Outlook? Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Okei. Dere som synkroniserer N95 med Outlook, hvordan gjør dere det? Har koblet til mobilen via usb, men vet ikke hva jeg skal gjøre når jeg har åpnet Outlook? 8515527[/snapback] Du bruker Nokia PC Suite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå