Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!

2bb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg får ikke opp noe valg som heter "Flytt til mappe", men jeg får opp "Flytt", men da bare flyttes mappen rundt i hovedmenyen. :hmm:

8486024[/snapback]

Hvis du ikke har fått dette til enda. Gå inn i den mappen du prøver å flytte.. Flytt kun selve programfila til den mappen du vil ha den i. Og til slutt kan du slette mappen den ligger i opprinnelig.

Lenke til kommentar

Nokia N95

Bil-lader

Ekstra batteri

Minnekort (4GiB MicroSDHC, hvis det funker)

Noe mer jeg trenger?

Noen som kan si noe om batteriet og levetiden?

Noen sier det varer 6timer, uansett hva du gjør på den..

Andre sier at den fint varer i flere døgn.. Så hva er deres erfaringer?

Jeg kommer aldri til å benytte meg av GPS'en..

La oss si at iløpet av en dag, vil mitt bruk bli sånn her ca:

* Sende 15SMS

* Ta 2bilder

* Sende 2MMS

* 1time på WiFi/W-Lan

* 30min musikk igjennom ørepropper

* 30min generell fikling på telefonen..

Det er vell sånn cirka det jeg gjør på telefonen hver dag tror jeg..

Hvordan takler batteriet det tror dere?

Og er det mulig å spille av FLAC? Eller må jeg konvertere til WAV(E)? (bruker alltid lossless formater, så fremt til at musikken ikke er lastet ned, og da alt er "ødelagt" da)

Leser også på prisguide at en sier de testet 3stk N95 på jobben hans, og at en software feil eller noe forutsagte problemer under telefonsamtaler, hvor de ikke kunne høre hver andre og lignende.. Dette er vell ikke et kjent problem?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
I etterpåklokskapens navn: Hvorfor tok du ikke ut minnekortet før du oppdaterte telefonen?

Man har vel et valg ved backup om man også skal ta backup av minnekortet. Gjorde du ikke dette er nok de installerte programmene "gone"...

8504656[/snapback]

Men hærregud da folkens! :D

Oppdateringen gjør ikke det spøtt med minnekortet. Dette er som på en vanlig pc. Du kan installere et program på en annen partisjon/disk enn c:. Når du da gjennoppretter c: så vil ikke det ha noe å si for andre partisjoner eller disker. MEN c: er systempartisjonen, som i dette tilfellet betyr at det er filer fra programmene som havner i systemmapper på c:. Disse filene er da borte, samt en del koblinger. Installer programmene på nytt og se at instillingene er som før oppdateringen. :)

Fryktelig dårlig forklart kanskje. :blush:

8505177[/snapback]

Helt riktig. Trodde at restore skulle ordne dette. Det var bare noen programmer som ikke ble lagt tilbake. Installerte de på nytt og de husket innstillingene.

Lenke til kommentar
Men hærregud da folkens!  :D

Oppdateringen gjør ikke det spøtt med minnekortet. Dette er som på en vanlig pc. Du kan installere et program på en annen partisjon/disk enn c:. Når du da gjennoppretter c: så vil ikke det ha noe å si for andre partisjoner eller disker. MEN c: er systempartisjonen, som i dette tilfellet betyr at det er filer fra programmene som havner i systemmapper på c:. Disse filene er da borte, samt en del koblinger. Installer programmene på nytt og se at instillingene er som før oppdateringen. :)

Fryktelig dårlig forklart kanskje. :blush:

8505177[/snapback]

Finnes installasjonsfilene til alle programmene man har lastet ned og installert noe sted på telefonen slik at man bare kan gå inn og installere? Eller må jeg leite frem igjen alle url'er osv for å finne programmene jeg hadde?

Lenke til kommentar
Nokia N95

Bil-lader

Ekstra batteri

Noe mer jeg trenger?

Kommer ann på hvordan du har tenkt å oppbevare mobilen. Min erfaring er at det ikke er å annbefale å ha mobilen i lomma, da det er fort å bevege dekselet slik at mobilen går ut av tastelås. Kjøp en veske, men ikke med magnet. Om du lurer på hvorfor, så bla noen sider tilbake å les om min erfaring.... :mad:

Lenke til kommentar
Nokia N95

Bil-lader

Ekstra batteri

Noe mer jeg trenger?

Kommer ann på hvordan du har tenkt å oppbevare mobilen. Min erfaring er at det ikke er å annbefale å ha mobilen i lomma, da det er fort å bevege dekselet slik at mobilen går ut av tastelås. Kjøp en veske, men ikke med magnet. Om du lurer på hvorfor, så bla noen sider tilbake å les om min erfaring.... :mad:

8506093[/snapback]

Du kunne ikke linke til noen på prisguide eller noe?

Jeg aner ikke hvem som er store nok, og hvorvidt de har magnet eller ikke :hmm:

I lær eller skinn hadde vært fint :)

Har også hørt at bil-ladere ødelegger batteriene på mobiltelefoner, er det tilfelle?

Lenke til kommentar

Jeg tenkte å ta meg en tur ut i dag å se på Nokia sin egen CP-69, eller CP-155. Begge ligger vel på rundt 100,-

Se også på Ebay, der er det masse fint.. :)

Kjøpte et slikt gjennomsiktig deksel og det fungerer helt utmerket!Mobilen føles ikke noe større av den grunn, men blir fri for riper.. :D

Edit:

Link til Ebay: http://cgi.ebay.co.uk/Crystal-pouch-Case-f...1QQcmdZViewItem

Endret av trondage
Lenke til kommentar
Jeg tenkte å ta meg en tur ut i dag å se på Nokia sin egen CP-69, eller CP-155. Begge ligger vel på rundt 100,-

Se også på Ebay, der er det masse fint.. :)

Kjøpte et slikt gjennomsiktig deksel og det fungerer helt utmerket!Mobilen føles ikke noe større av den grunn, men blir fri for riper.. :D

Edit:

Link til Ebay: http://cgi.ebay.co.uk/Crystal-pouch-Case-f...1QQcmdZViewItem

8506374[/snapback]

Fant den her:

http://www.teleboden.no/enkeltvare.php?var...ppe=&expand=132

Den virker jo flott :D

Vet du om noen andre butikker som selger den?

Må nok ha en veske også ja..

Når det gjelder batteriet, er det mulig å kjøpe et ekstra / nytt batteri som har høyere kapasitet enn det som følger med? Eller er det kun et spesifikt batteri som vil virke?

Hører også at det skal komme 4GiB MicroSD kort i slutten av mai..

Er ikke 4GiB MicroSDHC et "MicroSD" kort? Hva er eventuelt forskjellen på MicroSDHC og MicroSD da?

Har noen prøvd MicroSDHC kort enda? Virker det? Noen som kan bekrefte eller av bekrefte om det vil virke?

Lenke til kommentar
Har noen prøvd MicroSDHC kort enda? Virker det? Noen som kan bekrefte eller av bekrefte om det vil virke?

8506718[/snapback]

Hvis du ser på kortet på hjemmesiden til Sandisk, så står N95 oppført under kompabilitet (velg Mobile Phones og Nokia nederst på siden)

http://sandisk.com/Products/ProductInfo.aspx?ID=2369

8506780[/snapback]

Da regner jeg med at det funker.. Er jo vist ikke noen andre forskjeller mellom "MicroSD" og "MicroSDHC".. HC står enkelt og greit for "High Capacity" noe som SanDisk operer med, Kingston, Corsair osv trenger ikke å kalle de noe mer enn MicroSD..

Så den saken er jo da biff.. Vi har jo kort fra Corsair, SanDisk, Crucial, Kingston osv..

Er det noen forskjell på disse? Eller er det bare navnet? Står jo ikke opplyst skrive / lesehastigheter noen steder.. SanDisk har jo for eksempel to utgaver av 2GiB av MicroSD kortene sine, en "vanlig" og en "mobile premier" utgave, men hva er egentlig forskjellen? Hva skal en velge?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Vet hvertfall at det blir masse problemer med masse programmer på minnekortet.. Tok sikkerhetskopi og kryssa av for alt jeg kunne.. Tok ut minnekortet. Og oppdaterte fw. Etterpå virka kun ett par av programmene jeg hadde installert. Hadde jeg hatt installasjonsfilene til programmene kan det hende at alt hadde blitt bra med å installere alt igjen. Klarte ikke skaffe nøyaktig de installasjonsfilene jeg hadde brukt til alle programmene jeg hadde. Så da syns jeg alt ble så komplisert at jeg valgte nå å formatere minnekort, og prøver å installere Fw igjen nå.. Problemet var mest det at alle programfilene lå i menyen liksom. Men ville ikke kjøre, og ville ikke fjernes.. Så får vi se om de er borte denne gangen.

Endret av Liotats
Lenke til kommentar

jeg får ikke oppdatert.. er det noe jeg må gjøre før jeg kan starte Nokia Software Updater? jeg får beskjed etter en stund om å ta ut batteriet og ladekabel og sette dette inn igjen. deretter å trykke på "på" knappen på tlf.

og dette skjer hele tiden.. er det noe jeg gjør galt?

Lenke til kommentar

8506718[/snapback]

Hvis du ser på kortet på hjemmesiden til Sandisk, så står N95 oppført under kompabilitet (velg Mobile Phones og Nokia nederst på siden)

http://sandisk.com/Products/ProductInfo.aspx?ID=2369

8506780[/snapback]

Da regner jeg med at det funker.. Er jo vist ikke noen andre forskjeller mellom "MicroSD" og "MicroSDHC".. HC står enkelt og greit for "High Capacity" noe som SanDisk operer med, Kingston, Corsair osv trenger ikke å kalle de noe mer enn MicroSD..

Så den saken er jo da biff.. Vi har jo kort fra Corsair, SanDisk, Crucial, Kingston osv..

Er det noen forskjell på disse? Eller er det bare navnet? Står jo ikke opplyst skrive / lesehastigheter noen steder.. SanDisk har jo for eksempel to utgaver av 2GiB av MicroSD kortene sine, en "vanlig" og en "mobile premier" utgave, men hva er egentlig forskjellen? Hva skal en velge?

8506944[/snapback]

Er rimelig sikker på at det nye minnekortet har en annen type formatering, slik at man ikke får brukt de på de gamle mobilene. Bare å lese den linken som står nederst på den websiden. Står at det IKKE er bakoverkompatibel med kortlesere av den gamle typen.

Men om N95 støtter det, er jeg ikke sikker på, kanskje med en firmware oppdatering?

Endret av Cyclops
Lenke til kommentar

Da var N95`en i hus.

Jeg må si jeg også ble litt frustrert over GPS`en i starten, men så koblet jeg til trådløs nettverket hjemme og la GPS`en i vinduet. Så gikk jeg og så på tv en liten stund, når jeg kom tilbake var i alle fall kart over tromsø på plass, tviler det er noen andre kart som ble lastet ned da jeg ikke har skaffet meg minnekort enda.

Men nå skal jeg å N95 gå og legge oss, god natt ^^

Lenke til kommentar
jeg får ikke oppdatert.. er det noe jeg må gjøre før jeg kan starte Nokia Software Updater? jeg får beskjed etter en stund om å ta ut batteriet og ladekabel og sette dette inn igjen. deretter å trykke på "på" knappen på tlf.

og dette skjer hele tiden.. er det noe jeg gjør galt?

8508934[/snapback]

Jeg fikk samme meldingen så jeg gjorde som det sto; tok ut batteriet (fikk ikke startet uten å gjøre det allikevel), startet opp og ventet til den var ferdig, inn med USB, koble til via PC Suite, klikket OK og ikke lenge etterpå sto det at den var ferdig. Så da antar jeg at alt er i orden!

Satt i minnekortet igjen og da kom beskjeden "Installerer" som sto sikkert i flere minutter etterfulgt av en kjapp feilmelding om at den ikke klarte å installere alle programmene på minnekortet. Igjen gjorde jeg som feilmeldingen sa og gikk inn i programbehandleren (som forøvrig var superkjapp etter oppgraderingen). Der lå de fleste programmene klare for installering.

Savner en liste over ting som er forbedret da, men WOM World har gjort en kameratest som ser ganske positiv ut! Ellers merker jeg at multimediamenyen er noe raskere og som sagt programbehandleren kan nå faktisk brukes.

Lenke til kommentar

Ooo, høres nesten ut som jeg og må ta å oppdatere! :) Kunne du "timet" sånn ca. hvor mange sekund det tar å loade multimediamenyen? Fra normal stilling til stillingen der multimediatastene vises.

Med meg tar det 5-6 sek til den er klar til å kjøre rent.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...