Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!

2bb1

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg?

Jeg har Mac og skulle så gjerne ha synkronisert min N95 med Powerbook G4. Men jeg klarer det ikke . Når jeg går in på Isync så får jeg ikke lagt til enheten. Ei får jeg lov til å klikke på kalender når jeg prøver konfigurere blåtann-enhet. HVIS noen har mac og klarer å synce n95 hadde jeg satt stor pris på om du ga meg det "step by Step".

Thanx

Peder

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er visstnok et problem å få Nokia til å gå på trådløse nett når nettet er D-link. Jeg har bestilt N95 men satser på at D-link nettet vil fungere( det virker visstnok hvis du er heldig).

8491874[/snapback]

Det funker helt utmerket hos meg via min D-link 635. Har aldri vært enkelere :D

Lenke til kommentar
Min gps funker smertefritt.

Kobler opp på under minuttet, og funker både i bil og gående uten å miste kontakten. Dette i tjukkeste oslo.

8490945[/snapback]

I bilen fungerer N95 når den får være i nærheten av en ikke metallisert rute. I en koppholder, midt i bilen, fungerer den ikke.

Savner muligheten til å slette enkelt kart med MapLoader, ikke slik som nå hvor alle slettes.

8491120[/snapback]

Jo, den fungerer flott i en koppholder mellom setene. Iallfall min.

Lenke til kommentar

Folkens nå må dere hjelpe meg!

Jeg kommer ikke inn på gps programmet. plutselig så kommer jeg ikke inn lengre.. kommer liksom på 30% og så faller det ut tilbake til hovedmenyen.

Noen som vet hva jeg skal gjøre?

Og må jeg alltid være tilkoblet internett for å kunne bruke gps??

Og hvordan kobler jeg til 3g??

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvilken sau i Telenor som skrev dette på siden deres.

Seks gode grunner til å bruke Videosamtale

- Del øyeblikket - Ring fra toppen av Galdhøpiggen og del opplevelsen med bestekompisen din.

Bare for å være sikker måtte jeg sjekke dekningskartet får å se om det virkelig er UMTS-dekning på Galdhøpiggen. Det er det naturligvis ikke...

Edit: Er det noen som har fått videosamtale til å fungere? Det skal vel ikke være nødvendig med noe oppsett? Jeg får bare feilmelding når jeg forsøker å starte en videosamtale.

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar
Min gps funker

Jo, den fungerer flott i en koppholder mellom setene. Iallfall min.

8492587[/snapback]

Du skulle vel ikke kjøre en Cab eller T-Top?

- Har prøve i en Golf strekningen Stord - Haugesund

- Har prøvd i en Tahoe strekningen Bjørnevatn - Kirkenes

- Har prøvd i en Peugot strekningen Stjørdal - Rosten

Alle var negative, men på returene brukte jeg ekstern GPS/Blåtann motaker uten problemer. Det skal samtidig sies at jeg ikke har prøvd med å la N95 få GPS lock i friluft før jeg har startet å kjøre.

Lenke til kommentar
Det er visstnok et problem å få Nokia til å gå på trådløse nett når nettet er D-link. Jeg har bestilt N95 men satser på at D-link nettet vil fungere( det virker visstnok hvis du er heldig).

8491874[/snapback]

Det funker helt utmerket hos meg via min D-link 635. Har aldri vært enkelere :D

8491999[/snapback]

Fungerer ypperlig med min D-Link 624+ også. :)

Lenke til kommentar

Ingen problemer med Dlink her heller...Di-634M. Måtte bare sette SSID til synelig, og enkel WEP-Kryptering så gikk det greit.

Stort sett fornøyd med min N95, men har opplevd noen få reboot. Det som plager meg mest er den høyfrekvente lyden i hørehøytaleren...trodde jeg ikke skulle legge merke til den når jeg snakket i telefonen, men den er der like fullt og irriterende. I tillegg så er det den slarken i slideren som gjør at det knepper og bråker når man trykker på knappene på slider delen......ikke spesiellt glad for å betale 6000,- for en telefon med sånne feil. En kamerat har N95 han også, og han har ingen av de problemene, så jeg vurderer om jeg skal sende den tilbake og få meg en ny.....i håp om at den er bedre.

Oppdatering....nå har den også begynt å henge seg når jeg skal inn i menyene.....uff...må nok sende den tilbake tror jeg. Håper jeg får en som er litt bedre, for dette er jo drømmetelefonen....:(

Endret av tommo21
Lenke til kommentar
Fant en bittorrent-klient til Symbian.

SymTorrent

Fungerer veldig bra hos meg

8486047[/snapback]

har dette jeg også, men hvordan får jeg lastet torrentfiler rett på mobilen? Jeg har ikke fått det til enda.

Jeg flyttet en torrentfil fra pcen og da fungerte programmet.

Endret av Djrunner
Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke inn på gps programmet. plutselig så kommer jeg ikke inn lengre.. kommer liksom på 30% og så faller det ut tilbake til hovedmenyen.

8492603[/snapback]

INGEN SOM VET?T??? er krise!

Lenke til kommentar

8492603[/snapback]

INGEN SOM VET?T? er krise!

8493413[/snapback]

Har du kart på minnekortet? Du trenger ikke være koblet på nettet. Har du restartet telefonen din??

Lenke til kommentar
Kan noen hjelpe meg?

Jeg har Mac og skulle så gjerne ha synkronisert min N95 med Powerbook G4. Men jeg klarer det ikke . Når jeg går in på Isync så får jeg ikke lagt til enheten. Ei får jeg  lov til å klikke på kalender når jeg prøver konfigurere blåtann-enhet. HVIS noen har mac og klarer å synce n95 hadde jeg satt stor pris på om du ga meg det "step by Step".

Thanx

Peder

8491869[/snapback]

http://www.nokia.com/A4299040

Her kan du laste ned isync for n95.

restart maskinen og legg til enhet i isync.

Lenke til kommentar

8492603[/snapback]

8493413[/snapback]

Har du kart på minnekortet? Du trenger ikke være koblet på nettet. Har du restartet telefonen din??

8493423[/snapback]

Når du skal ta i bruk GPS/Kart funksjonen for første gang må minnekortet stå på plass i telefonen. Du trenger også mulighet for nettverk tilgang. Tror telefonen må lage en mappe på minnekortet for kartdata.

Når første initialisering er utført kan du laste kart rett inn på minnebrikka v.h.a. MapLoader, enten via USB kabelen eller rett til minnebrikken i PC. Går mye raskere dersom du har minnebrikken i PCen.

Lenke til kommentar

8492603[/snapback]

8493413[/snapback]

8493423[/snapback]

Når du skal ta i bruk GPS/Kart funksjonen for første gang må minnekortet stå på plass i telefonen. Du trenger også mulighet for nettverk tilgang. Tror telefonen må lage en mappe på minnekortet for kartdata.

Når første initialisering er utført kan du laste kart rett inn på minnebrikka v.h.a. MapLoader, enten via USB kabelen eller rett til minnebrikken i PC. Går mye raskere dersom du har minnebrikken i PCen.

8493506[/snapback]

Alt fungerte perfekt helt til plutselig når jeg skulle inn på gps'n, nå kommer jeg liksom inn til kloden og så detter programmet ut igjen.. er en software bug... ingen som har hatt dette??

Lenke til kommentar

a) Om det er mulig prøv å avinstallere programmet og installere det på ny.

om a) ikke er mulig prøv

b) hard reset telefonen (husk å ta backup av data først).

OT: Må dere quote sånn som det der? Det gjør tråden helt umulig å lese. 4 quotes inni hverandre og alle 4 postene er på samme side av tråden. Forkastelig.

Lenke til kommentar
a) Om det er mulig prøv å avinstallere programmet og installere det på ny.

om a) ikke er mulig prøv

b) hard reset telefonen (husk å ta backup av data først).

OT: Må dere quote sånn som det der? Det gjør tråden helt umulig å lese. 4 quotes inni hverandre og alle 4 postene er på samme side av tråden. Forkastelig.

8493960[/snapback]

Formaterte telefonen. Nå fungerer den.. Men videosamtale.. det har jeg ikke fått til noen som kan forklare meg??

Lenke til kommentar

Sukk... Så var det den quotinga da... Ikke nødvendig å qoute når du er første man som svarer :(

Har faktisk ikke prøvd video telefoni (ser ikke vitsen), men så vidt jeg har skjønt fra å lese på ulike operatørers sider så trenger man ikke gjøre noe. Om begge har UMTS dekning er det bare å ringe en videosamtale i stedet for en vanlig samtale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...